• Raow

    Följas åt? Ung väntar barn 6 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)

    Här samlas vi från tråden "följas åt? Ung planerar barn" då Vi äntligen fått våra efterlängtade plus och flera bebisar har hunnit titta ut :)

    Medlemmar:
    2 maj - BeautifulPink (16maj föddes sonen Neo)
    25 jul- Bruttsnuttan (26 juli föddes dottern Maja)
    1 aug- LisaPI (2 juli föddes dottern Lily)
    1 aug- BiimBiim (22 juli föddes dottern Wanessa)
    11 aug- Raow (27 augusti föddes dottern Julia)
    14 sep - Miraklet09 (25 augusti föddes dottern Isabelle)
    24 okt- Sinne (26 oktober föddes dottern Klara)
    2 dec- Janniahlholm
    21 jan- Shopahollic
    3 feb – Rainforest
    21 feb - EmmaLilje
    27 feb - Anåm
    7 mar - Angelica87

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48718142.html

    Välkommen!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-11 18:19
    18:e mars - Angelica 87 (Nytt datum)
  • Svar på tråden Följas åt? Ung väntar barn 6 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)
  • Miraklet09
    Raow skrev 2010-02-15 15:42:22 följande:
    Jag har aldrig varit så rädd förut som jag var idag. Vårt skötbord är på tvättmaskinen. Jag stog vid kanten (hörnet) av skötbordet och Julia låg ovanpå. Då jag tittar åt sidan faller Julia ner från skötbordet med benen först och sedan på magen. WOOOOAAAH. På en millisekund är jag där och lyfter upp henne. Jag har verkligen aldrig varit så rädd förut. Försöker ringa min mamma som är upptagen. Ringervårdguiden och de säger att jag ska ringa vårdcentralen. Julia slutar gråta efter två minuter och är sedan sig själv. Men för säkerhetens skull får vi komma till akutmotagningen på vårdcentralen och träffa en läkare = allt bra. (Förutom en mamma som känner sig sämst i hela världen).
     ungefär som mig då vänne, vet ej om ja sa det härom veckorna?
    izzy trillade ner frå sängen hon rullade och slog i huvudet o var sig själv efter 20min men ja fick värsta panik ångest attacken o sprang runt o klandra mig själv,
    vi gick i snön till barn akuten och visade sig allt var bra..
    krama om dig vännen
  • Sinne

    Raow: Hur är det med henne? En olycka händer så lätt även om man har stenkoll. Förr eller senare så gör dom ju illa sig. Du är en lika bra mamma för det! :)

  • Raow

    Julia mådde toppen hela eftermiddagen efter det som hände. Hon fick ett litet blåmärke som knappt syns på kinden. Hon kom troligtvis undan så bra eftersom hon ramlade med fötterna först. Det är jag som mått dåligt bara. När man väl talar om det så har nästan alla varit med om något liknande..

  • Sinne
    Raow skrev 2010-02-18 15:56:09 följande:
    Julia mådde toppen hela eftermiddagen efter det som hände. Hon fick ett litet blåmärke som knappt syns på kinden. Hon kom troligtvis undan så bra eftersom hon ramlade med fötterna först. Det är jag som mått dåligt bara. När man väl talar om det så har nästan alla varit med om något liknande..
    Skönt! :) Jag förstår det, alla mår nog dåligt efter en sån sak. Exakt, men det är nog bara det att många inte pratar om det utan att någon annan tar upp det. Nu gick det ju bra också :)
  • Raow

    Ja precis.. Hur är det med Klara? Vad händer i hennes värld just nu?
    Julia fick smaka kyckling för första gången idag (gjorde kyckling med currysås) i förrgår fick hon smaka fisk för första gången (torsk med dillsås gjorde jag då). Hon tyckte att det var så gott att hon "dansade" och sa mm mmm mmm mm mmmm.

  • Sinne

    Det är bara bra med Klara :) Hon håller på käka upp händerna jämt & ständigt. Vi funderar på om det möjligen är tänder på g för hon tuggar så frenetiskt på allt. Ska be dom känna på bvc på tisdag när vi ska dit, jag har känt men jag vet inte riktigt.. Annars har hon börjat ta tag i fötterna och tycker det är skitkul, och drar i sakerna i babygymmet. Hon somnar senast 23 på kvällarna och har nöjda och glada föräldrar! :)

    Vad roligt när dom äter vanlig mat! Jag längtar massor tills vi ska börja med smakisar. Hon äter rätt mycket ersättning nu. Det gick inte att få henne att sova på kvällarna, nattningen tog 2 timmar varje kväll och hon sov inte ens 3 timmar. Vi började med ersättning och hon började sova direkt och det verkar som att det blir mer och mer ersättning. Hon småäter bara när hon ammar och verkar inte så nöjd. Men det gör inget, jag trodde ju inte jag skulle kunna amma alls där i början men nu har jag ju helammat nästan 4 månader så. Det känns faktiskt ganska okej, inte alls så jobbigt och ledsamt som där i början när det inte gick. Men än så länge äter hon ju tisse men vi får väl se hur länge till.

    Herregud hon är ju stora tjejen som äter kyckling & fisk! Söt tjej som dansar för att hon tycker om maten haha :) Hur länge ska du vara föräldraledig?

  • Miraklet09

    sinne isabelle tuggade på tänderna sedan ca 2.5månad så intevsivt, sen stoppade de några veckor sen tugga hon igen vid 4,5månad, o nu kom tanden fram
    men hon tugga fortf intevsigt igen :-s

    kan lova de syns en prick o det KÄNNS, så njut medans du kan

  • Raow

    Sinne: Vad skönt med lite rutiner :) Julia somnar så tidigt som halv åtta nu, ibland tidigare och ibland lite senare. Julia fick sin första tand 1 vecka innan 5 månadersdagen. Det var ganska tidigt men visst kan det kanske vara en tand! Oj, ni kan ju börja med smakisar nu snart. Det är roligt att se hur de reagerar första gången. Vi fick med det på film!


    Jag vet inte riktigt hur länge jag ska vara ledig. 1-2 veckor innan jag skulle gå på mammaledighet så fick jag papper om uppsägning pga varles, jippie (inte).. Så jag börjar väl söka jobb i vår/sommar/höst och när jag börjar jobba hoppar Stefan på pappaledighet. Hur länge hade du tänkt?

  • Sinne

    miraklet: Jag har rejsat runt i munnen på henne med fingrarna och känt flera gånger men inga tänder på väg. Det kanske bara kliar, det kan väl göra det ett bra tag före tänderna kommer hörde jag av nån?

    Raow: Jaa helt underbart! Skönt att hon somnar så tidigt, för lite vuxentid på kvällen. Jag går och lägger mig bara en stund efter Klara när hon är vaken så länge som till 23. Men förhoppningsvis blir det lite tidigare snart, varierar ju lite det där, för några dagar sen somnade hon strax efter 21. Vi ska börja med smakisar vid 5 månader kom vi fram till på bvc igår. Tills dess ersättning, har slutat amma nu. Tråkigt men sant, och Klara är nöjd så då är jag nöjd :) Jag längtar tills smakisarna! Ja just ja det var ju du som inte fick ha kvar jobbet, typiskt :( Jag kommer vara ledig till hösten och troligtvis börja plugga då. På distans så jag kommer vara hemma då också, mestadels :) Får se om karln ska vara ledig, han funderar på plugga han också, men annars tar han nog ut lite pappledigt skulle jag tro. Vi får se helt enkelt :)

  • Angelica 87

    hej, en uppdatering..

    är på förlossningen, är helt öppen nu.. så nu väntar vi bara på krystvärkarna... kommer inte härifrån utan bebis


    Är i v.39 (38+4) 9 dagar kvar!
Svar på tråden Följas åt? Ung väntar barn 6 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)