Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

    ÄD på KS/Huddinge tråd 7

    Kramar Tror hormonerna börjar gå ur kroppen nu, känner mig riktigt glad idag. Första gången på länge. Det finns nog hopp ändå! Hoppas att ni alla får en skön helg


    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-02-15 10:32:44 följande:
    hej här är ni ju! villsågärna: stor kram tjejen! Klart det kommer bli bra tillslut
    Tack gumman! Det går upp och ner här, verkar vara varannan dagsfenomenet för igår mådde jag urkass. Men idag är det bättre igen. Är väl att man är både psykiskt och fysiskt slutkörd. Hur är det med dig vännen? Kramar

    Kramar till alla er andra i tråden - tack för era gulliga inlägg
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Pricken76 skrev 2010-02-15 10:51:56 följande:
    Villsågärna: Nu har jag läs lite mer och då ser jag att du inte fick några ägg. Ja då är det klart att det inte gick. Vilken tur att det var det och att det inte var ett försök som inte gick. Men det är klart att det känns nedrans att göra en behandling och inte få ägg. Det hände mig med....men som tur var så kände jag aldrig av några bieffekter av behandlingen.
    Ja vi hoppas att det ska gå vägen nästa gång. Äter sista hormonerna i veckan nu för att få mens och sedan ska jag vila ifrån detta till i april då vi kör igång igen. Mår lite bättre nu men det går upp och ner. Kramar till dig!!!
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-02-18 09:58:22 följande:
    villsågärna: det är inte bra med mig, är helt slutkörd och det enda som går runt i huvet är att inte ens få försöka nu v16 utan att det blir som för dig och jag klarar inte det, eller snarare jag och min sambo klarar inte det tillsammans. Det kommer bli ett helvete!  och dum som jag är vågar jag inte gå å tro på att vi kommer få ägg. Massor kramar till dig! Hur många här har varit mottagarpar 2 och fått ägg? känns om jag bara läser hela tiden att det är ett par som får. men då borde de ju inte ha regeln med 2 par ens... gaaaaaaaaaah det snurrar bara runt i huvet. bette: det är inte så bra för tillfället. Jag gråter mest, är förtvivlad över hur orättvist allt känns och känner mig isolerad som inte orkar träffa några vänner då alla har barn. Men det gör så ont. Vi är inplanerade v16 som mottagarpar 2. stor kram till dig! emmy: usch vad jobbigt med sömnen. Hua. Kram! pricken: härligt att se dig igen!
    Stor kram till dig gumman!!! Det låter jättejobbigt men tror säkert att många får ägg, det behöver inte alls gå för er som för oss. Se på plupp06!!! (I vårt fall fick vi ju positiva nyheter innan ÄP då man på vulet innan såg jättemånga äggblåsor men sedan var många tomma. Det kan de ju aldrig gardera sig för.) Ang dig och sambon så låter det som ett h-vete. Är det den här karusellen eller är det något annat med djupgående som är fel mellan er? Kan ni inte söka hjälp? Jag vet att han inte vill men såhär kan ni ju heller inte ha det. Stora kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-02-18 10:46:31 följande:
    Det är denna karusellen som är det stora i det hela. Sen har vi ju lite bråk med min familj bakom oss och det gör väl inte det hela bättre direkt... och sen så har han jobbat alldeles för mycket så han är utbränd. Dock vägrar han inse det själv. Han är så löjlig när han pratar med vänner som säger att han jobbar för mycket. Han säger hela tiden "men jag är för envis för att gå in i väggen". Men vad i helvete är det du har gjort nu då tror du? utbränd+depression är inte så jävla svårt att gissa lixom. Snart måste jag söka hjälp iaf själv. Men jag orkar inte ens ta tag i det, jag behöver ngn som verkligen tvingar mig... bamskramar till dig och hoppas ni börjar se ljuset igen!
    Tving tving!!! Skickar över tvingandet till dig så att du kommer iväg Ja sök hjälp tycker jag. Enda anledningen till att jag står på benen tror jag är att det trots allt är bra mellan mig och maken, vi orkar 90% av tiden att stötta varandra. Sen kraschar det för oss också emellanåt då det blir för mycket men det kanske rör sig om en dålig dag ibland då vi ryker ihop och det kan jag leva med. Det vore ju konstigt annars om man gick igenom all den här skiten och inte reagerade... Tycker att du ska söka hjälp själv om sambon inte vill. Finns ju jättemånga bra terapeuter här i stan så länge som du kan tänka dig att betala lite men det kan det nog vara värt om det är såhär jobbigt. Själv mår jag ok, jobbar nu iaf även om det går upp och ner. Tar sista östrogentabletten och progesteronet idag också, ska bli riktigt skönt att få mens för en gångs skull och sedan slippa hormonerna. Kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-02-18 12:04:52 följande:
    Villsågärna38: Snart är väl ni mottagarpar 1, när är det beräknat att det kommer att bli? Hoppas att det är väldigt snart. Kram Bette
    Hej vännen! Vi vet inte mer än att jag ska börja med p-piller vid min nästa mens om ca en månad. Vi hade nog eg kunnat få starta redan då med nedregleringen men vi åker på semester i slutet på mars och då vill jag må bra. Behöver ha lite roligt med maken också, hi, hi Vet ju att det kan vara tufft att vara gravid också på många sätt, jag har iaf tidigare mått jätteilla, så jag behöver även må bra ett par månader innan behandlingen för att ladda batterierna. Det vi väntar på besked om nu är om vi får använda "vår" donator som vi fått tag på via FL eller om det blir någon annan. Vi blir mottagarpar 1 oavsett vilket känns skönt iaf. Vi hoppas på åttonde gången gillt Kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Kaka76 skrev 2010-02-18 13:52:55 följande:
    Kramis: Vi fick ägg som mottagarpar 3 !! Tänker på dig! Många Många styrkekramar från mig. Villsågärna: Hur går det för dig? Håller mina tummar! Kramar
    Hej! Jo det går rätt bra nu. Vi börjar ta nya tag och se ljuset i tunneln Hoppas på besked snart ifrån Huddinge rörande donatorn. Kram
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-02-18 16:10:44 följande:
    Hej, Det är klart att ni skall må toppen under semestern, man behöver koppla av och rå om sig själv också mitt i alla behandlingar. Har ni gjort många IVF innan ni gick över till ÄD? Vi tog en paus under hösten 2008 innan vi började med behandlingarna. Vi har aldrig gjort någon vanlig IVF utan gått över på ÄD direkt. Det var skönt att rå om sig själv och maken innan behandlingsstart. Kram Bette
    Ja det är viktigt att pyssla om varandra och ha tid att ha roligt också. Vi började med Pergotimestimulering hösten 2007 och efter det har vi gjort en insemination och sedan sex ivf:er innan vi gick över till ÄD och började behandlingen i december så min kropp är rätt slutkörd av alla hormoner. Var ju även gravid i 14 veckor och fick MA under 2008 så det är inte många månader som jag har varit "normal"dvs inte hormonpåverkad de senaste åren. Var därför som det var så oerhört jobbigt att den sista behandlingen inte blev av. Vi är så enormt less på detta och det är inte alls lika lätt att hålla hoppet uppe nu som efter det första eller andra ivf-försöket. Det är lätt att säga att man ska tänka positivt men i praktiken blir det svårare och svårare att hålla hoppet uppe ju fler motgångar man går igenom. Vi försöker verkligen men det går två steg framåt och ett tillbaka just nu. Kram
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38

    Hej hej! Kikar in lite snabbt bara innan jag ska på bio med maken Fått info av Huddinge nu om att jag ska börja med Provera i mitten på mars för att skjuta upp nästa mens (fått mensen idag) och sedan ska de synka mig mot "vår" donator. Hon vill ju eg donera alla sina ägg till oss men det verkar inte som att Huddinge går med på det, nåväl jag blir ju mottagarpar 1 i vilket fall och hon är bara 20 år så de borde ju vara tipp topp. Känns skönt att ha en plan och även att de tar hänsyn till min resa i slutet på mars som ju krockar lite med nästa behandling. Idag är det en bra dag   Stora kramar till er alla och trevlig helg

    Kramar Bette

    Grattis Brikken


    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-02-19 18:39:33 följande:
    Härligt att du fått reda på när behandling blir, toppen att hon vill donera alla ägg till er, det borde hon få göra tycker jag om det är en direktdonation. Toppen med donatorns ålder, den som donerade till oss var 22 år. Vad härligt med bio. Njut nu de månader som är kvar till nästa beh och koppla av ordentligt. Skönt med semester också mitt i allt. Trevlig helg Kramar Bette
    Ja vi tycker också att hon ska få donera till oss bara men Huddinge pressar henne. De har varit väldigt skeptiska till att godkänna henne som donator till oss överhuvudtaget, vill helst att hon ska korsdonera, detta är för att de inte litar på att vi är anonyma för varandra. Det är vi verkligen, vi vill inte veta vem hon är på riktigt och inte hon om oss heller men Huddinge vet ju att vi kan avslöja oss för varandra om vi vill och det är därför tror jag. Häromdagen när de hade pratat med vår donator på telefon så hade hon sagt att hon bara ville donera till oss och då hade de blivit misstänksamma, de har bl a frågat om vi betalar henne pengar etc (vilket vi inte gör). Hon fick då känslan av att hon inte skulle bli godkänd som vår donator om hon stod på sig och ville donera alla ägg till oss och gick då med på att ge till två, tyckte att det var bättre än att vi ska vänta ännu lägre på någon annan. Förstår henne där så även om vi vill ha alla ägg så är det inte mycket vi kan göra just nu. Kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 7