• sweedy

    Septemberbruttorna - tråd 20

    Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!

  • Svar på tråden Septemberbruttorna - tråd 20
  • sweedy

    Här njuter vi av 30 grader och solsken. Någon som är i alla fall lite avis? Mina bröder är i fjällen och åker skidor. Det känns lite konstigt när man sitter här och svettas. Men det är nog första gången de åker till fjällen som jag faktiskt inte känner mig avundsjuk på dem. Det är ju så härligt att åka skidor, men i år har jag faktiskt fått nog av snö.

    Kram till er alla. Hoppas ni hade en skön påsk!


    ~*~*~♥♥~*~*~Älskar mina pojkar!~*~*~♥♥~*~*~
  • Jumjum84

    Hej!
    Här lunkar livet på.. En kurs är avslutad med betyg Godkänd och nu återstår "bara" examensarbetet.. SPÄNNANDE! Vi är redan på G och det känns bra! Nu är det då examensarbetet som gäller fram till sommaren och den 4 juni när jag tar examen! Känns mycket märkligt! Allt håller på att ta slut.. Galet!
     
    William har för övrigt blivit jätteförkyld men annars rullar det på som vanligt. Igår traskade han som en tok mellan mig och Jens och skrattade så han höll på att kikna. Sen tog han nappen och snutten och kröp mot trappan.. Dags att sova!


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • sweedy

    Hur är det med bruttorna och småbruttisarna?

    Här är det bra. Barnen busar som bara den, men det får man väl ta med två tvååringar i huset. De tömde just ut en liter mjölk på köksgolvet, men vad är det. Gråt inte över spilld mjölk heter det ju. LOL Det kunde varit på heltäckingsmattan.

    På fredag har jag min första "riktiga" intervju. Det ska bli jättekul! Och nervöst. Företaget jag ska intervjua för är specialiter inom det område jag söker, så det kan bli en tuff intervju. Och min erfarenhet är ju något begränsad. Vi får se hur det går. Det ska bli intressant i alla fall. Jobbet i sig är inget speciellt, men erbjuder de det så tar jag det troligtvis. Det har inga direkta fördelar, som nära till jobbet, eller kunna jobba hemifrån, eller så. Så jag skulle inte bli så besviken om jag inte får det heller. Vilket känns skönt för då behöver jag inte känna mig så pressad på intervjun. Håll tummarna för mig! Det behövs säkert, för konkurensen är så hård här nu. Men det är ju lite som spel på lotto också, vem som får jobbet. Hoppas lyckan är på min sida.


    ~*~*~♥♥~*~*~Älskar mina pojkar!~*~*~♥♥~*~*~
  • Jumjum84

    Sweedy: Härligt med intervju i alla fall! Ett steg i rätt riktning!!

    Här kämpar vi på med examensarbetet. Det går i rätt riktning det med

    William växer så det knakar.. lillfisen börjar bli stor.

    Betan: Är det inte dags för lill-betan att komma snart??


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • betan

    hej alla!

    jag är lite dålig på att skriva här men är inne och läser vad ni andra skriver iallafall

    Som jumjum redan skvallrat så har vi nu fått vårt andra lilla mirakel, vår älskade dotter. Känns lite extra kul att få en dotter, så nu har vi en av varje, och så får jag ju köpa rosa kläder haha, ganska oviktigt egentligen, men lite mysigt tycker jag det känns.

    För er som vill läsa så finns förlossningsberättelse på min blogg. Säg till om du är intresserad men inte har adressen så fixar vi det

    Hoppas ni andra mår bra. hur är det med sternchen?

  • Jumjum84

    Sitter här och är så glad och samtidigt så fruktansvärt besviken.

    Idag gick William 7 steg alldeles själv Underbara barn.  Han var så glad och skrattade så hjärtligt <3 Sen gick han flera kortare sträckor själv och skrattade. Underbart!

    Sen är jag besviken...känner mig så jäkla överflödig och ledsen...
    I sommar tar jag examen från lärarutbildningen.(trots att många trodde att jag inte skulle fortsätta efter att vi fått William) 3,5 år har jag läst då och jag har klarat det med bravur. Inte en omtenta eller någonting.
    Jag anser att jag gjort ett jäkligt bra jobb. Mina föräldrar är så jäkla stolta över mig och mina syskon lika så..

    På examensdagen ska mina föräldrar bjuda på middag och de har bjudit in mina svärföräldrar och mannens syskon med familjer... och det verkar som ingen av dem kommer... Till själva examen får man bara ta med 4 personer. De blir självklart mina föräldrar, mannen och William. Men till mina föräldrar är alla bjudna.

    Hans föräldrar prioriterar hans kusins student. Och hans syskon verkar helt enkelt inte ett dugg intresserade. Tror inte de fått inbjudan till studenten då vi inte fått det..

    Men det känns bara som jag gjort något.. som jag är den mest avskyvärda människan i hela världen. Som om jag var Hitler, Stalin och Castro i en enda kropp....

    FAN ATT DE KAN FÅ MIG ATT MÅ SÅHÄR! Jag är så jävla glad över att ha lyckats och de kan inte ens bemöda sig med att närvara. Nu känns det som om jag lika väl kunde varit den där slöa bruden som bara lever på soc. eller sin man.....

    FY FAN.


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • Jumjum84

    Sitter här och är så glad och samtidigt så fruktansvärt besviken.

    Idag gick William 7 steg alldeles själv Underbara barn.  Han var så glad och skrattade så hjärtligt <3 Sen gick han flera kortare sträckor själv och skrattade. Underbart!

    Sen är jag besviken...känner mig så jäkla överflödig och ledsen...
    I sommar tar jag examen från lärarutbildningen.(trots att många trodde att jag inte skulle fortsätta efter att vi fått William) 3,5 år har jag läst då och jag har klarat det med bravur. Inte en omtenta eller någonting.
    Jag anser att jag gjort ett jäkligt bra jobb. Mina föräldrar är så jäkla stolta över mig och mina syskon lika så..

    På examensdagen ska mina föräldrar bjuda på middag och de har bjudit in mina svärföräldrar och mannens syskon med familjer... och det verkar som ingen av dem kommer... Till själva examen får man bara ta med 4 personer. De blir självklart mina föräldrar, mannen och William. Men till mina föräldrar är alla bjudna.

    Hans föräldrar prioriterar hans kusins student. Och hans syskon verkar helt enkelt inte ett dugg intresserade. Tror inte de fått inbjudan till studenten då vi inte fått det..

    Men det känns bara som jag gjort något.. som jag är den mest avskyvärda människan i hela världen. Som om jag var Hitler, Stalin och Castro i en enda kropp....

    FAN ATT DE KAN FÅ MIG ATT MÅ SÅHÄR! Jag är så jävla glad över att ha lyckats och de kan inte ens bemöda sig med att närvara. Nu känns det som om jag lika väl kunde varit den där slöa bruden som bara lever på soc. eller sin man.....

    FY FAN.


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • sweedy

    Jumjum, grattis till stegen.

    Kan förstå att du känner dig besviken på dem. Det är ju jättebra att klarat av utbildningen och dessutom vara småbarnsmamma! Så är det ju synd att de begränsar antalet som får komma till examen, men det är ju förstås av platsbrist.

    Själv var jag nog lite korkad när jag tog examen, för jag tyckte inte själv att det var så mycket att fira. Det var mest mamma som tyckte vi skulle ha fest och bjuda in lite släkt och ge presenter. För mig var det liksom inte så festligt, för examensdagen var innan allt var 100% klart. Dessutom kände jag mig inte så nära till mina klasskamrater eftersom det inte var samma klass som jag började i. I alla fall, när jag väl stod där och tog emot mitt diplom ramlade liksom poletten ner. Lite trög var jag kanske, men så berode det nog också på att jag ju redan hade planer att flytta hit direkt efter examen och visste att jag troligen inte skulle jobba som lärare här.

    Och så stort grattis Betan. Måste ju säga det här också, fast jag redan grattat på FB. Ska läsa bloggen när jag har lite mer tid.

    Här rullar det på lite bättre med jobbsökandet. Hade ju en intervju i fredags, som gick över förväntan tycker jag. Idag hade jag en telefonintervju för en möjlig postion (om de vinner kontraktet så har jag jobb). Och så på måndag har jag två intervjuer, en på morgonen och en på eftermiddagen. Får se om det leder till något. Marknaden är extrem vad gäller konkurens om jobben nu med så hård arbetslöshet. Men det känns nästan som de singlar slant om vem som får jobben ibland. Håll tummarna för mig, please!


    ~*~*~♥♥~*~*~Älskar mina pojkar!~*~*~♥♥~*~*~
  • Jumjum84

    sweedy: Håller tummarna så hårt jag kan för dig!!


    Ett underverk, så underbar - William 090225
Svar på tråden Septemberbruttorna - tråd 20