Inlägg från: Imagine this |Visa alla inlägg
  • Imagine this

    Bebisar födda i Umeå okt-dec 2008 (nian)

    Isa - snyggt jobbat med nya tråden!


    Vi har verkligen fått känna på hur det är att ha ett dagisbarn. Oliver var lös i magen i förrgår och igår, men inte farligt, 2-3 blöjor per dag. Inatt har jag legat i magsjuka...  igen.. 3e magsjukan sen jul! 
    Det värsta är mina stackars föräldrar som är på besök som är rädda att antingen få det de få dagarna de är här ELLER, det värsta, få det på flyget hem på måndag! Stackarna!
  • Imagine this

    Skabb - Grattis till liten i magen!


    Salza - Grattis till giftemål!
    Ecthalia - Förstår det känns gruvsamt inför intervju, det skulle nog jag med tycka. Jag hade sån tur att jag slapp det då jag blev anställd. När jag blev klar sjuksyrra jan-07 var det sån brist på syrror att dom ringde hem till mig kl 21.30 och frågade "vill du jobba på medicin 1?" jag sa ja, och då sa dom, du börjar på måndag kl. 06.45, vill du kan du ju gå förbi avdleningen innan och se vars den är och säga hej till chefen. 
    Nu har mina jag haft mina kära föräldrar här i en vecka, men det blev verkligen inte som vi tänkt oss! först var dom en dag försenade hit pga oväder i USA. Dom kom måndag, sen fick jag magsjuka tisdag, (Oliver hade haft 2 diarreblöjor måndag, gissar där magsjukan kommer ifrån), brorsonen kräktes på torsdag. Natten mot lördag kräktes mor och far som tokar. Tur i oturen tänkte vi, dom skulle slippa ha magsjuka på flyget hem på måndag iaf! Men, igår då jag just skulle skicka iväg dom på flyget så blev dom dåliga i magen igen! Så det blev att boka om biljetten som kostade 21 000 kr!!! och idag har dom fått sig till stockholm, ta in på hotell där för att imorogn flyga hem. Som sagt, blev verkligen inte som vi tänkt oss.. men vi har hunnit umgås oxå mellan alla diarrer och kräkningar.. huvva säger jag bara! 3e magsjukan sen jul för oss!!
    Men för tillfället mår vi alla 3 bra och det är skönt att vara tillbaka till jobbet och vardagen efter en veckan kaos. 

  • Imagine this

    Slänger ut en liten förfrågan. Är sugen på att fota barnen.. Har en tanke om ett kort där flera barn står barrumpa och tittar ner i ett badkar och visar sina söta små rumpor Sen en annan variant på samma tema, där barnen är i badkaret och huvuden sticker upp med lite badskum på huvud/kinder ect. Så min fråga är, någon som känner att de vill låta sitt barn ställa upp på lite fotande? (Lovar inte att det blir bra kort då jag inte testat den här varianten tidigare, och jag är ju ingen fotograf, så som sagt. lovar inte att det blir nå perfekta kort! men jag testar gärna)

  • Imagine this

    Bev - Vet inte riktigt när det skulle bli. Jag är ledig onsdag-fredag till veckan om det skulle passa. Kostar ingenting, jag är ju bara amatörfotograf. Och får jag låna era barn för att öva fota är jag glad för det Min tanke är att det ska vara ca 5 barn på fotot, så kanske det finns fler som är sugen på lite fotografering? 

  • Imagine this

    Mrs Fisk - Kan inte mitt schema utantill, men jobbar natt nästa helg och sen helgen där på tror jag att jag är ledig. Jag avvaktar med att säga ett datum tills jag vet om fler är intresserade. 

  • Imagine this

    Kikar in en snabbis. Hade ju nämt om fotografering under veckan, men vi får skjuta på det då Oliver blivit sjuk. 40 graders feber på nätterna som knappt går sänka nått med alvedon och ipren. Stackarn ligger och yrar på nätterna (han säger eyyaaaooooaaeee, låter iaf precis som om han skulle yra) och vaknar av att han svettas och fryser om vart annat. Så vi är lagomt trötta här allihopa då man tagit hand om honom på nätterna samt jobbat på dag alt. kvällen. Idag blev det VAB för mig då pappan varit ledig och hemma sen lördag med honom sen då han blev sjuk. 


    Blev tvungen in på BVC med honom idag och träffa läkare. Efter han vaknade efter lunch så var han helt otröstlig, vad jag än gjorde. Och han ville varken äta eller dricka sen 07 i morse. Så dom vi fick träffa läkare som såg så han inte har fått lunginflamation eller öroninflammation, vilket han inte hade. Så nu hoppas vi att det ska vända och han slipper ha så hög feber iaf. Bara förkyld är ju ingen fara, men otäckt då han får hög feber som inte går sänka...
  • Imagine this

    Hoppas alla haft en trevlig påsk! Själv har jag jobbat 2 behagliga nätter. Det som är bra med att jobba påsk är att det ofta är lugnt på jobbet, då de alra flesta firar påsk med sin familj, och har därför inte tid att vara sjuka just den helgen sen har vi hunnit en sväng till svämor, sen svärfar och även hunnit träffa olivers sjuka gammelfarmor som ligger på sjukhuset i skellefteå..


    Ecthalia - Åh vad sött!! förstår verkligen att du är glad!
    Sofie - Förstår att ni längtar efter lillebror nu, men det är ju inte så många dagar kvar nu, kan ju egentligen komma vilken dag som helst nu?!
    By the way, har gjort ett bidrag om en ny pyjamasdesign på libero.se, ni får gärna rösta på mig om ni känner för det http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=234172
  • Imagine this

    våra rutiner just nu:


    06.30 Frukost
    9.00 mellis
    10.30 lunch
    14.00 mellis
    16.30 middag
    18.30 välling
    sover numera ca 11..00 - 12.30
    och för nattenca 18.45-06.00
    Vi har rättat våra rutiner efter dagis. de äter halv 11 och somnar 11. Allt för att det ska vara så lika rutiner som möjligt här och på dagis för att underlätta för honom tänkte vi.
  • Imagine this

    Seanna - Jätte bra gjort idag! Hur man reagerar vet man inte i förväg, och det är inget du rår för. Förstår det är svårt men det är absolut inget du ska känna att du skäms över, hur du reagerade då du kom dit. Fullt naturligt skulle jag säga! Får hoppas att de kommande besöken går så bra som dom kan gå och att du kan lägga det här bakom dig snart! kram!


    Isa - Oj, låter bra att ni plockat bort ena sidan på sängen! Jag var lite nervös över när det skulle hända här, men eftersom Oliver flyttades över i "vanlig" säng redan vid 12 månader, så hann vi inte med fallrisken från sängen. Allt gick väl bra för moa???
Svar på tråden Bebisar födda i Umeå okt-dec 2008 (nian)