• Smultronhjärta

    Traderatråden nr 16

     http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif
    Tråden för oss som säljer och köper på Tradera


    Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

    Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

    Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

    När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

    Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-20 19:11:24 följande:
    hello girls...vad tror ni om att lägga ut solhattar till barn? när? lade just ut ett par solglasögon, de fick bud direkt...åker folk på charter så här års?
    Jag hade nog väntat liiite till

    Och, *knackar på din dörr*-släpp in mig så att jag kan svara
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Tettan skrev 2010-03-20 19:17:33 följande:
    Vilken dag tycker du det verkar gå bäst?? Och tid?? Jag trodde söndag kväll var en bra dag/tid....?
    Kvällstid(efter att barn har nattats) och mån-tors kommer jag köra på framöver
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • AochJsMamma
    nikki2006 skrev 2010-03-20 18:14:36 följande:
    tradera går inte så bra rent allmänt tycker jag nuförtiden. Om man jämnför med för ett år sen så fick man dubbelt så mycket för saker än nu, märke jag säljer är mest molo, småfolk, meandi alla dessa går mycket sämre nu. Tom nova star som folk varit helt galna i har börjat gå sämre, detta och sen då höjda priser från tradera gör att det inte är lika roligt längre. Tydligen skall man vara köpare på tradera nu inte säljare
    Håller verkligen med! Förr gick ju beggade Molo för typ 150 spänn, medan nya idag kan gå för typ 120.. Ingen logik alls. o sjukt trist. Sen att lägga T:s priser på det, gör ju att man smått tappar sugen.

    Godkväll i tråden förresten! kul med ny tråd! {#lang_emotions_sunny}
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    anette 81 skrev 2010-03-20 09:40:20 följande:
    vill så gärna ha detta mönster fast på en ws var ska jag leta?
    såm sålde jag i höstas! testa att annonser på POPs köp o sälj.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-20 19:29:28 följande:
    Håller verkligen med! Förr gick ju beggade Molo för typ 150 spänn, medan nya idag kan gå för typ 120.. Ingen logik alls. o sjukt trist. Sen att lägga T:s priser på det, gör ju att man smått tappar sugen. Godkväll i tråden förresten! kul med ny tråd!
    God kväll-visst blev den fin
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • AochJsMamma
    lindis79 skrev 2010-03-20 10:50:13 följande:
    Jag såg att ni pratade om fleecefodrade kläder igår, mitt regnställ ligger kvar på 1 krona. Jag har tom missat at skriva regnkläder...Känns mindre roligt.
    trist...mitt är fortfarande kvar på 138 spänn...känns INTE kul! {#lang_emotions_yell} Vad gör du Smultronhjärta för att dina auktioner ska gå så bra?! behöver nog gå en auktions-kurs hos dig..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    Viktorsmamma skrev 2010-03-20 14:57:34 följande:
    ajdå.. Om det hade varit 86 och killfärg hade jag behövt det...  Du hittar säkert nån som vill ha det =D
    men oj då, jag vet att det finns ett superfint regnställ som är fleece fodrat på Tradera.... {#lang_emotions_dreamer} ljusblått o svart... {#lang_emotions_wink}
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Mawe123
    Tettan skrev 2010-03-20 19:16:04 följande:
    I garderoben!!!
    Men i garderoben hänger bara såna underbara fina kläder som jag inte vill skiljas från. Många plagg har jag haft i flera olika storlekar för jag får panik när jag märker att plagget håller på att bli för litet.

    Självklart finns det säkert mycket som inte varit på sen innan jul och visst luktar det lite säljläge om det..

    Blir också lite irriterad över Traderas prishöjning.

    Alla borde ha en mapp i sitt arkiv med kläder till salu, sånt som ligger i högen/påsen/lådan som man borde lägga ut på T, med lite tur då, kanske någon hinner köpa det för ett pris man accepterar innan man kommit till skott med att lägga ut.
    William 000213, Lowe 070712
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 19:30:50 följande:
    God kväll-visst blev den fin
    japp!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16