• Anonym

    kan man ha en 7 år yngre pojkvän?

    vi är kära, men jag tjejen är äldre än killen. 7 år rättare sagt.
    killen brukar alltid vara äldre  eller jämngammal. men det är väl bara en ful ovana man känner eller? åldern spelar väl ingen roll när man är så kääääär!??


     

  • Svar på tråden kan man ha en 7 år yngre pojkvän?
  • UngSambo
    Champis skrev 2012-02-19 13:35:21 följande:
    Så länge båda parter är över 20år så ser jag inge problem i stor  åldersskillnad. Vem det är som är äldst eller yngst spelar ingen roll.
    Ren nyfikenhet, varför just över 20? :)
  • sirisdotter

    Mannen jag gifte mig med och skaffade barn med var cirka 7 år yngre.   Ingen bekymrade sig om det!

  • Anonym (6)

    Hade han varit 6 år äldre så hade det varit ok, men 7 år låter ju helknasigt .

  • Pumbaaa

    Jag är 25 och min pojkvän är 22. Kärleken är ingen ålder.. Däremot så kan jag tycka att ålderskillnaden spelar STOR roll om den man är ihop med t.ex. är 10 när man själv är 18. De är 7 år emellan det avståndet. Men beror som sagt på vart gränsen sätts och hur gammal man är. Förutsatt att den man är tillsammans med är byxmyndig och mera vuxen än barn. Man kan t.ex. vara 18 och den andra 25, utan att det är hela världen. Sen kan man givetvis ha en ännu större glipa emellan om man vill, detta är upp till var och en att avgöra vad som känns bra/inte osv... Personliga så skulle jag inte uppskattat dessa höga ålderskillnader mellan mig och min partner, eftersom jag vill åldras ihop med honom. För mig är det viktigt att vi kan hålla ungefär samma steg och vilja samma sak på rätt ställe i livet. Han är mitt allt, mannen till mina/våra gemensamma framtida barn. Nu säger jag inte att alla som har en större ålderskillnad mellan sig inte kan vilja samma sak lr känna sig på samma ställe i livet. Eftersom det är någonting jag omöjligt kan veta. Jag antar det bara och har alltid trott att det skulle bli svårare att få ett gemensamt liv att fungera så perfekt på alla plan trots den höga ålderskillnaden... Men som sagt, kärleken är blind för många och blir allt som oftast vad man gör den till... Så haka inte upp er på någon ålder.. Huvudsaken är att ni är lyckliga i ert förhållande och att ni mår bra!

  • jessie

    Jag själv är -88 och killen -93 :) Men fasiken heller att jag skulle ha sett åt hans håll när jag var 18 ;DD

  • Anonym (Sällsynt)
    Ewita skrev 2013-02-23 20:43:49 följande:

    Jag är 39 min kille är 19 :) jag har 4 barn min äldsta pojke är lika gammal som min kille. Det var jätte konstigt i början för alla...vi har snart varit tillsammans i 1 år och jag har aldrig varit lyckligare!!!!


    Oj det måste vara rätt så sällsynt oftast är det en äldre man med en yngre kvinna. 
  • Anonym (Sällsynt)
    Anonym (Nojig!) skrev 2013-02-09 08:58:45 följande:

    Jag är också sjukt nojig om sånt här!
    Pratar med en kille som ska fylla 18 i år och jag blir 20 iår.
    Min lillebror är lika gammal som honom så det känns jättekonstigt...Därför flörtar jag inte allt för mycket även fast jag kanske är lite intresserad.
    Vi har dock inte träffats IRL, men det känns som att ett intresse finns där ändå....


    Det låter ju inte så ovanligt att tjejen är 2-3 år äldre än killen.Sånt är inget att fundera över 
  • Anonym (unga hustrun)

    Min make är runt 30 år äldre än mig så det är klart att man kan vara tillsammans med ynka 7 års åldersskillnad. 

Svar på tråden kan man ha en 7 år yngre pojkvän?