• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • Älskade Ängel

    Nej inte alltid lätt att slappna av, och inte heller säkert att man blir gravid för detObestämd

  • emau88

    Håller med föregående talare..
    Man vill så gärna, så ibland känns det som om det är det enda man tänker på..

    Snart är iaf mensen över för denna gången, och jag hoppas verkligen att denna omgången blir lika lång som förra (39 dagar), dessutom börjar vi med utredning denna månaden med..
    Jag hoppas verkligen att vi kan få hjälp om det är något som inte stämmer med oss!

  • Nathie
    Sooli2 skrev 2010-08-07 21:51:55 följande:
    För oss som förlorat barn är det tyvärr inte bara att "koppla av"...jag är så trött på att höra det där. Hur ska man kunna koppla av när det enda man vill är att bli gravid så snart som möjligt igen....

    Testade med fertilitetsmonitorn förra månaden och då visade den ÄL dag 22 och 23. Idag är det dag 24 och fortfarande lågt....gah, jag blir tokig. :(
    Ne men sen så ska man inte vara så naiv att tro att om man stressar så går det fortare, stress har en ineffektiv verkan på att bli gravid......

    Jag vet att det är svårt att koppla av när man så gärna vill men det kommer man får bara inte ge upp bara att tänka nästa månad blir bättre även fast det är svårt och måste vara extremt svårt att förlora ett men ge inte upp.

    Äter ni någon e-vitamin det ska ha possitiv inverkan på att bli gravid jag käkade e-vitamin 1månad innan ja vart gravid sen får man ju tro vad man vill om det men ja vart gravid iallafall och nu får man hoppas på att det stannar där, man är ju inte 100% säker så man måste vara försiktig.
  • emau88
    Nathie skrev 2010-08-08 16:17:50 följande:
    Ne men sen så ska man inte vara så naiv att tro att om man stressar så går det fortare, stress har en ineffektiv verkan på att bli gravid......

    Jag vet att det är svårt att koppla av när man så gärna vill men det kommer man får bara inte ge upp bara att tänka nästa månad blir bättre även fast det är svårt och måste vara extremt svårt att förlora ett men ge inte upp.

    Äter ni någon e-vitamin det ska ha possitiv inverkan på att bli gravid jag käkade e-vitamin 1månad innan ja vart gravid sen får man ju tro vad man vill om det men ja vart gravid iallafall och nu får man hoppas på att det stannar där, man är ju inte 100% säker så man måste vara försiktig.

    Det är ju lätt att man blir stressad av själva situationen, o inget man självmant väljer.. man har ju trots allt bara en chans varje månad, o har man försökt ett tag så vill man ju verkligen pricka in rätt.. så känner iaf jag :)

    Jag har börjat äta multivitamin denna månaden, sen äter jag folsyra och jag försöker äta rosenrot lite mer regelbundet denna månaden,, har ätit det de senaste månaderna.. men då har jag slarvat lite med de o bara tagit någon tablett lite då och då när jag kommit ihåg det!

  • IdaSod
    emau88 skrev 2010-08-05 10:38:52 följande:
    Så himla drygt när det blir så, man går o väntar o väntar.. men det kanske kommer senare hos dig med som det gjorde hos mig! Man får ju isf hoppas att det blir lite senare än aldrig!
    Tyvärr verkar det som om min fabrik verkligen rasat ihop för igår kom mensen.. man blir så ledsen när det inte blir som man tänkt sig!
    Jag är 22 o min sambo är 28, vi varken röker eller snusar, vi är friska för övrigt(vad jag vet än sålänge iaf) och vi har försökt i 1 års tid nu att få barn.. det närmaste vi kommit är ett tidigt missfall för någon månad sen, man tycker att vi borde kommit längre än så här.. Nu väntar jag ett samtal från gyn så vi kan få komma in o kolla upp oss så att vi verkligen K A N få barn..
    Usch! Jag förstår helt och fullt! För oss tog det 13 månader förra gången, men våra bästa vänner jobbade på i 18 månader (och var unga, friska och inte överviktiga eller något sådant). Jag tycker bara att det känns så orättvist när par till höger och vänster säger att de kanske ska börja försöka och sedan vips, efter en eller två månader så är de såklart med barn...

    Vi har en underbar son som vi gärna skulle vilja ha ett syskon till. 5 månader in i arbetet är vi just nu...
  • nyproduktionen

    Jag la monitorn på hyllan nu när kuren med Provera startades, kändes som att det var ganska onödigt då kuren nollställer kroppen (som jag fattat det).


    Son -94, Son -98, Änglason -10
  • emau88
    IdaSod skrev 2010-08-09 19:47:16 följande:
    Usch! Jag förstår helt och fullt! För oss tog det 13 månader förra gången, men våra bästa vänner jobbade på i 18 månader (och var unga, friska och inte överviktiga eller något sådant). Jag tycker bara att det känns så orättvist när par till höger och vänster säger att de kanske ska börja försöka och sedan vips, efter en eller två månader så är de såklart med barn...

    Vi har en underbar son som vi gärna skulle vilja ha ett syskon till. 5 månader in i arbetet är vi just nu...
    Jag o min sambo har pratat mycket om varför det tar som himla tid, och vi känner precis som du att det är orättvist!
    Men vi har kommit fram till att det är nog inte så lätt som det verkar för alla.. o vi ska nog inte oroa oss för mycket att vi inte kan få barn förrän det är verkligen är bekräftat av en läkare, men jag tror verkligen att vi kan få barn, tar väl bara lite extra tid!
    Anledningen till att jag tror att andra får barn så himla lätt är nog att man ser folk överallt som fått barn eller väntar barn, men man vet ju inte.. dom kanske haft flera år bakom sig av barnverkstad..
    För oftast så pratar man ju inte så mycket med sina vänner o familj att man har svårt att få barn, jag har iaf aldrig hört någon prata om det.. Därför det är så bra med FL, här kan man skriva av sig lite o vara mer "öppen" med sina problem o dela dom med personer som är i samma sits! :)
    Men en vacker dag är det vår tur också! :D Hoppas ert arbete snart avlönar sig {#emotions_dlg.flower}

    Nu är jag på dag 7, dagar går sakta med säkert framåt iaf :)
  • Mejaochjag
    emau88 skrev 2010-08-10 14:11:24 följande:
    Jag o min sambo har pratat mycket om varför det tar som himla tid, och vi känner precis som du att det är orättvist!
    Men vi har kommit fram till att det är nog inte så lätt som det verkar för alla.. o vi ska nog inte oroa oss för mycket att vi inte kan få barn förrän det är verkligen är bekräftat av en läkare, men jag tror verkligen att vi kan få barn, tar väl bara lite extra tid!
    Anledningen till att jag tror att andra får barn så himla lätt är nog att man ser folk överallt som fått barn eller väntar barn, men man vet ju inte.. dom kanske haft flera år bakom sig av barnverkstad..
    För oftast så pratar man ju inte så mycket med sina vänner o familj att man har svårt att få barn, jag har iaf aldrig hört någon prata om det.. Därför det är så bra med FL, här kan man skriva av sig lite o vara mer "öppen" med sina problem o dela dom med personer som är i samma sits! :)
    Men en vacker dag är det vår tur också! :D Hoppas ert arbete snart avlönar sig {#emotions_dlg.flower}

    Nu är jag på dag 7, dagar går sakta med säkert framåt iaf :)
    precis vad jag oxå satt och tänkte på..

    dag 14 här..
  • grodängel

    Det är en lång tråd och jag kan inte läsa allt men jag förståt att den här saken verkar funka, har precis beställt än som ska hjälpa till med försök 8..får man följa med på tråden?

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3