• God cares

    Brukar du köpa Eldorado-varor?

    Nyfiken på om andra brukar köpa varor från Eldorado (billigt varumärke som säljs på bl a Willys och Hemköp)?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?
  • Kazeer

    Nej, eftersom jag inte handlar på Willys och Hemköp.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Önskan

    Jag har köpt deras saker ibland, ja. Exempelvis mandel. Allt är inte bra, men vissa saker går.

  • Sixtenssons

    Så här ligger det till, alla matvaror som säljs finns det patent på, patenten gäller ej livet ut utan en viss tid. Där av precis som med läkemedel så väntar företag på att patentens tid skall löpas ut, då blir konceptet/recepten synliga för den som vill se.
    Och man kan kopiera precis samma vara men man får INTE anväönda sig utav varans ursrpungliga namn..

    Att dessa varor även läkemedel är billigare är resultatet utav att ej behöva pröva fram ett bra/smakligt/lagligt samt ofarlig föda eller läkemedel. Samt ej lägga pengar på tex reklam. Utan redan ifrån börjar får en bra produkt helt enkelt.

    Så det kan vara precis samma produkt men olika förpackningar & olika priser..

    Vi människor borde väl veta att man ej skall dömma någon/något för utseendet ;)

  • Virriga Vera

    Jag tittar oftast på innehållsförteckningen och då blir Eldorado ofta inte lika prisvärda. Men det händer att jag köper av deras varor. Deras "Finn Crisp" är godare än orginalet.

  • mikroE

    En del varor, mozarella och frysta bär och grönsaker men det är oftast inte första valet. Mozarellan är undantaget, den är klart den bästa om man räknar bort de allra lyxigaste från specialbutiker.

  • Ankissen

    En del saker. Till exempel är deras torra tvättlappar de bästa jag provat.


    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Mandel

    Jag har försökt att prova några av deras varor för att inte ha fördomar mot just lågprismärken, men det var bara skit och jag blev djupt besviken. Eller fick mina fördomar besannade...
    No more!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Dr Mupp skrev 2010-05-09 19:26:07 följande:
    Jodå en del varor blir det. En del är skit en del är bra. Man får testa sig fram.
    Men att testa sig fram kostar massor av pengar och de pengarna kunde man lika gärna då lagt på de märken som man köper i vanliga fall som man vet att man gillar.
    Att försöka köpa billigt kan bli dyrare i slutändan
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Virriga Vera
    Sixtenssons skrev 2010-05-09 18:34:24 följande:
    Så här ligger det till, alla matvaror som säljs finns det patent på, patenten gäller ej livet ut utan en viss tid. Där av precis som med läkemedel så väntar företag på att patentens tid skall löpas ut, då blir konceptet/recepten synliga för den som vill se. Och man kan kopiera precis samma vara men man får INTE anväönda sig utav varans ursrpungliga namn.. Att dessa varor även läkemedel är billigare är resultatet utav att ej behöva pröva fram ett bra/smakligt/lagligt samt ofarlig föda eller läkemedel. Samt ej lägga pengar på tex reklam. Utan redan ifrån börjar får en bra produkt helt enkelt. Så det kan vara precis samma produkt men olika förpackningar & olika priser.. Vi människor borde väl veta att man ej skall dömma någon/något för utseendet ;)
    Har aldrig hört att det skall finnas patent på mat.
  • Trollet Ludenben

    Enstaka varor. Tomatpuré har jag hemma, den är helt ok. Passerade tomater med. Deras sill hade fått bäst i test förra året då den innehöll mest omega3, mer än ABBA. Men generellt brukar jag inte köpa deras varor för mycket är riktig skit. Köpte en burk musslor en gång och hittade en krabbklo. I en burk makrill i tomatsås låg en hel ryggrad.


    Älskade ungar
  • DuBBeeL

    Tvättlappar, kaviar, championer, tvål, tops och nudlar är det jag kommer på just nu som jag köper med Eldoradomärket.

  • ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt

    köper inte mat av det varu men en flaska mineralvatten händer väl ibland. när jag inte har mycket pengar så. bakformar går väl i det märket sålänge det inte kommer till ätbara saker

  • Lisa1976

    Eldorado är väl samma som ICA Basic tror jag. I alla fall försvann Eldorado när ICA Basic introducerades. Samma skit med olika namn. För skit är det mesta i ätväg i alla fall. Men som nån sa, tvättlapparna är kanon.


    Son 0804 Dotter 1101
  • Bunny on speed

    Bara om man kastar grejerna. Jag äter upp dem ändå. Köper ofta fel makaroner för att jag inte minns vilka som är äckliga. Äter ändå upp.


    Mandel skrev 2010-05-09 19:40:11 följande:

    Men att testa sig fram kostar massor av pengar och de pengarna kunde man lika gärna då lagt på de märken som man köper i vanliga fall som man vet att man gillar.

    Att försöka köpa billigt kan bli dyrare i slutändan


    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Brukar du köpa Eldorado-varor?