Inlägg från: Proppen1982 |Visa alla inlägg
  • Proppen1982

    BF december -10/januari och februari -11 Göteborgsområdet

    Hejsan:) Vad kul.. Jag är gravid med första barnet och har BF 3 januari efter att ha gjort IVF på Sahlgrenska. Vi bor i Landala.

    Cecar BF 30/12 (Eriksberg)
    Proppen1982 3/1, 1:a barnet, (Landala)
    ceropegia BF 5/1, 2:a barnet, (Johanneberg)
    Lisa1976 BF 16/1 2:a barnet, (Frölunda)
    Mia BF 23/1 (Torslanda)
    Next BF januari, 1:a barnet

  • Proppen1982
    M i a skrev 2010-05-25 19:24:39 följande:
    Hur mår ni tjejer?
    Jag mår faktiskt väldigt bra. Hade en del växtvärk i början med det är nästan helt borta nu. Är bara väldigt väldigt trött!!

    Hur mår ni andra??
  • Proppen1982
    M i a skrev 2010-05-30 17:27:34 följande:
    Å vad skoj att tråden börjar lossna lite, kul med ett litet gäng härinne men fler får förstås hemskt gärna ansluta sig!Proppen - för min del mår jag sisådär, växtvärk till och från, trött, illamående och ingen större matlust men när jag väl blir hungrig är jag vrålhungrig Vad roligt att du gillar sakerna i vår butik, så kul!
    Vad jobbigt det maste vara att ma illa. Ar valdigt glad att jag slipper de.
    Ar i Spanien darfor de ser lite konstigt ut:)
    Hoppas illamaendet gar over for dig snart. Haller med om att nar man val ar hungrig da ar man vral hungrig, kanns som man ska avlida om man inte far mat med en gang:)
  • Proppen1982
    M i a skrev 2010-06-02 19:18:53 följande:
    Nån mer än jag som går till Barnmorskegruppen?
    Inte jag, jag skall ga pa MVC Kungshojd. Skulle egentligen pa inskrivning idag men eftersom vi ar i Spanien sa blir de nasta fredag istallet.
  • Proppen1982
    M i a skrev 2010-06-03 13:17:17 följande:
    Så härligt med sol och bad i Spanien!
    ja det ar riktigt skont, svarmor bor har sa vi ar har och halsar pa henne. Men ni har riktigt skont vader hemma med har jag hort:)
  • Proppen1982
    M i a skrev 2010-06-06 16:55:42 följande:
    För min del har jag hört väldigt mycket gott om dem, de är väldigt måna om sina patienter och är i privat regi så det känns riktigt tryggt. Dessutom får man göra UL mycket tidigare.
    Okej då forstår jag. När får man göra ultraljud??
  • Proppen1982

    På så vis, nu har jag nått att fundera på:) Vi har redan gjort ett ultrljud fast det var redan i v.8

  • Proppen1982
    ceropegia skrev 2010-06-06 21:29:22 följande:
    Jag har sett min Liten i magen 4 gånger so far..nytt UL på tors... Men så har jag ju gjort IVF + haft problem med lite blödningar och så..... Men det är lika kul varje gång att så se sin lilla mini! :)
    Vi gjorde oxå IVF eller ICSI. Vad jobbigt med blödningar, förstår att du måste vara jätte orolig. Hoppas allt ser fint ut på torsdag.
    M i a skrev 2010-06-06 22:28:57 följande:
    Vad roligt! Vi ska kanske göra UL ännu tidigare på Emma-kliniken just av anledningen att vi gick igenom ett tufft missfall i höstas, ett barn som skulle ha fötts i maj. Så tankarna går ju tyvärr hela tiden åt det trots att jag försöker tänka positivt. I så fall blir det UL i 8:e på Emma för oss och sedan i 10:e på BMG. Alternativt att vi försöker vänta tills v10, vi har en bokad tid men har inte bestämt oss till hundra ännu.
    Förstår att det måste vara jätte svårt att tänka positivt efter det ni varit med om. Men jag tror att det kommer gå jätte bra... För min del tyckte jag det var jätte skönt att göra UL I V.8 och få se ett litet hjärta slå. Efter det har jag faktiskt inte varit så orolig, för läste någonstans att den vanligaste orsaken till missfall är att hjärtat inte börjar slå.
  • Proppen1982
    Next skrev 2010-06-08 12:44:12 följande:
    har med haft blödningar som gått över som tur är, åkte in till gynaktuten och allt såg bra ut, blödde tydligen från slemmhinnorna..
    Imorse spydde jag för första gången, hoppas illamåendet försvinner snart =)
    Vad skönt att allt såg bra ut och att blödningarna slutat. Du måste varit jätte orolig...
  • Proppen1982
    ceropegia skrev 2010-06-09 12:55:26 följande:

     


    Proppen: Jasså ni har också gjort IVF! Vart? Sahlgrenska? Min dotter blev till på Sahlgrenska men nu var vi tvugna att betala själva andra gången så då blev det Calanderska.


    Japp det var på Sahlgrenska. Provade en insemination först men det gick inte å sen gick det på första ISCI.
    Har ett kvar i frysen så hoppas på det till ett syskon.
    Dom är jätte bra på carlanderska va?
  • Proppen1982

    För att vi har gjort en IVF på Sahlgrenska och då gör man alltid ett VUL runt v.8 för att se om det finns nått liv. Eller om man skall börja om igen...
    Men det behövde inte vi:) Fick med en bild hem me, gulkroppen var större än bebisen men det var härligt att se:)

  • Proppen1982

    M i a: Brukar vara så för mig med:) Hoppa gärna in i tråden jag tipsade om. Händer massa där och på tisdag är det fika dax.

Svar på tråden BF december -10/januari och februari -11 Göteborgsområdet