• jennie88

    När slutade era barn äta på natten?

    Min son är fem månader och äter fortfarande på natten. Han somnar ca 18-19 och äter sedan 1-3 gånger innan han vaknar vid 5-6 på morgonen. En natt har han sovit hela natten men då var han sjuk. Han sover i egen säng och han ammas varannan natt av mig och får ersättning varannan natt av sin pappa. Han äter något mer om han ammas. Han får mest mat dagtid, frukost, lunch, middag, och ammas däremellan.

    Hur länge åt era barn på natten? Berätta gärna om de ammades eller inte. Skulle vara skönt att veta ungefär hur länge man måste "stå ut" :)

    Jag förstår att han är helt normal men varför behöver vissa barn äta på natten och andra inte? Finns det något vi kan göra för att få honom att sova längre?


    Mamma till underbara Valter född 100126
  • Svar på tråden När slutade era barn äta på natten?
  • Maline85

    Min son är 5½ månad och äter fortfarande på natten.
    Har försökt vänja av... de går ibland men ibland är han jätte hungrig.
    Vill inte kämpa för mycket heller, för då blir han pigg.
    Jag störs inte av att han äter, för han äter och somna direkt igen.


    Miliam
  • Standly

    Första barnet slutade äta på natten vid 8 veckors ålder (helammades)
    Andra barnet slutade äta på natten vid 9 veckor ålder (delammades)
    Tredje barnet har fortfarande inte slutat äta på natten, är 4 månader och äter ersättning 1 gång/natt.

  • Emlak

    Min tjej är 9 månader nästa vecka och äter fortfarande på natten och är tutt hon vill ha på natten.. så ska ta någon hotellnatt nu så jag får henne att sluta amma innan hon är 10 månader för då börjar jag jobba...


  • sweetgirl89

    dottern slutade äta på natten vid 8 veckor, hon började helt plötsligt av sig själv att sova hela natten då 23-07. då ammades hon. slutade amma vid 10 veckor och hon sover nu i egen säng 22-11 på bara ersättning.


    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Linastrumpan

    Min första slutade äta vid 9mån, jag ville inte nattamma och erbjöd välling som hon inte ville ha.
    Min andra hade slutat amma och åt välling en gång på natten. Natten till sin 1års dag sov hon över maten och fortsatte sen med det....


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • PennyD

    Slutade äta om nätterna vid ca 18 månader (välling), det här med att sluta amma var inte till någon hjälp, hon vaknade lik förbannat.

  • lejonkungen

    Första barnet sov hela nätter (21-09) från en månads ålder (helammades).
    Andra barnet sov hela nätter från tre månaders ålder (21-07) och helammas.

    Har dock flera kompisar vars barn fortfarande vill ha mat nattetid vid ett års ålder.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Maja ♥¸.?°´¯) ♥
  • loisan31

    Hej,

    Min son slutade också självmant runt två-tre månader då sov han hela nätter. Fick ersättning helt och hållet från tre månader. Jag helammade innan dess.

    Loisan31

Svar på tråden När slutade era barn äta på natten?