• SannaM

    Bebis på väg 2011

    Lillegrill skrev 2011-06-28 22:00:11 följande:
    Hej! Här är det bra med graviditeten, men lite jobbigt med värmen och så har jag åkt på en besvärlig hosta, har haft svårt att sova de senaste två nätterna, pga att jag hostar och hostar... Har beställt barnvagn på Kronan igår, och den hade kommit fram redan igår, men vi hinner inte hämta den på någon vecka eller så... Jag jobbar fortfarande, men kan jobba hemma som tur är, mer synd är det om frun som får jobba utomhus i värmen. På fredag är det nästa besök hos barnmorskan, börjar känna mig ganska stor nu! Hoppas ni andra mår lika bra (förutom hostan så klart!).
    Vi hämtade vår barnvagn för ett par veckor sedan, en skogsgrön Emmaljunga Tänkte först inte köpa någon vagn eftersom vi fick en begagnad av en vän, men så kändes det ändå bäst med en sprillans ny. Nånting måste man ju få köpa!!

    Imorn 9 veckor kvar till vi är beräknade... då ska vi till barnmorskan också. Det var drygt tre veckor sedan vi var där så nu längtar jag. Mäta magen och lyssna på hjärtljuden.

    Men på tal om hjärtljud: min sambo la huvudet på magen i helgen som var och hörde bebisens lilla hjärta picka på Det var riktigt häftigt! Och jag blev lite avis, för jag kan ju inte lägga huvudet emot och lyssna... Men men, jag får alla stenhårda sparkar mot revbenen istället, så ska väl vara nöjd  
  • SannaM

    Grattis till midnightmoon och paparikatingeling!

    Åh, vad jag längtar efter vår bebis nu!!!!

  • SannaM

    Nu är det ju flera på listan som passerat BF... väldigt nyfiken på om det kommit några fler bebisar??

    Själv har jag prick 6 veckor kvar till BF idag. Vilket ju kan betyda 4 eller 8 veckor också... det senare hoppas jag förstås INTE på och jag tror fasen inte heller att det kommer bli två veckors övertid. +/- fyra dagar, det låter väl rimligt

    Bebisen är sjuuukt aktiv där inne i magen, det ilar och gör ont i underlivet och i bäckenet när den bökar runt med huvudet och kraskar i revbenen när den pillar med sina fötter, och ibland ser det ut som att den ska ta sig ut genom typ naveln. Härligt! Svettningarna på nätterna är inte nådiga heller, piuuuuh. Men - mysigt ändå på nåt vis!

  • SannaM

    Grattis VeraLu och Nylsa!! Vad mysigt att ni fått era bebisar

    Jag är i 36+1 idag och får alltfler sammandragningar och den ligger fixerad sedan några veckor, riktigt riktigt djupt ner så att det trycker på som FAN ibland och jag måste skrika. Hyfsat oskönt... men sparka som en tok kan den ändå, kroppsdelar far åt alla håll och magen byter form hela tiden. Piuhh, ska bli spännande att lära känna den här vilda lilla krabaten

  • SannaM

    Jättegrattis till Lillegrill!!! Åh, vad härligt att du har fått din bebis - och att förlossningen gick så smidigt!! 15 dagar före BF alltså, hmm... idag är det 18 dagar till BF för oss - skulle mer än gärna följa ditt exempel där Fixar listan så att den ser rak och fin ut..

    Lite mer action i tråden nu, tack

    BF-lista Gravid

    12/1 Lajsaminelli
    22/1 Lesbiska
    5/2 Karintove
    7/2 Minoona
    10/2 JessicaCarlfors
    12/2 Små grodorna
    28/2 Niehko
    22/4 LejA
    3/5 Luniberry
    8/5 BebbansMammor
    9/5 Mammorna
    15/5 Jag och Frugan
    15/5 2she
    16/5 MammasGos
    28/5 wantababy
    30/6 Anna och Mia
    8/7 Mao
    15/7 MalinK85
    16/7 Isfrun
    19/7 Mumflan
    20/7 Trollet i skogen
    2/8 VeraLu
    18/8 Charter7275
    24/8 Ansia
    25/8 Lillegrill
    26/8 Tequieroverde
    2/9 SannaMac
    21/9 Linda82_sthlm
    24/9 JeFri
    2/10 Pluppen o My
    3/10 Regnbågsfröet
    5/10 Smultronplanta
    5/11 Therese085
    6/11 Sweetlina
    10/11 Missvan
    16/11 regnbågsfam
    28/11 Lotuskotte
    21/12 LinneaochEmma

    Födda

    Hjärta
    Jondin: BF 5/1. Edith född 14/1, 4038 g, 54 cm.
    HjärtaSkorpan84:BF 3/3. Lucas född 16/2, 2925 gram,49 cm.
    Hjärta loranga: BF 14/2. Edvin född 22/2. 3870g, 53 cm.
    Hjärta Tussebus: BF 22/2. Tyra Lynne född 28/2.
    Hjärta Vi ska bli fyra: BF 4/3. Bodil född 1/3, 3650 g, 49 cm.
    HjärtaNEllY 85: BF 23/2. Dexter född 4/3, 4440 g, 53 cm.
    Hjärta Ella: BF 6/3. Lo född 16/3, 4050 g, 52 cm.
    HjärtaMagmar: BF 9/3. Sam född 17/3.
    Hjärtachichi11: BF 30/5. Nils född 30/5, 4310 g, 52 cm.
    HjärtaPaprikatingeling: BF 15/6. Lykke född 24/6, 3200 g, 50 cm.
    HjärtaMidnightmoon: BF 3/8. Elias född 28/6, 2610 g, 48 cm.
    HjärtaNylsa: BF 14/7. Tore född 22/7, 3910 g, 54 cm.
    HjärtaVeraLu: BF 1/8. Sixten August Eliott född 1/8, 3965 g, 51 cm.
    Hjärta Lillegrill: BF 25/8. Kasper Ludvig född 10/8 kl 10.46, 3280 g, 51 cm

  • SannaM

    Ella: Vilken fantastiskt söt liten en du har!!! Hoppas verkligen att min är minst lika söt där inne så det är värt besväret, haha Börjar bli väldigt nyfiken på vem det är som gömmer sig där i magen och sparkar och buffar och snurrar så jag ibland undrar hur tusan det kan vara möjligt att det bara är EN och inte två... Jooodå, längtar som bara den!

    smultronplanta: Hihi, här är en till tjockis som ibland känner för att ge upp. Att resa sig från soffan är inte kul, för att inte tala om att kliva upp på en stol för att hämta något långt uppe i skafferiet, puhhh... Vecka 38 nu och jag tycker bebisen kan komma

  • SannaM

    Lillegrill: Förstår det är stressande att inte få igång amningen! Men kämpa på så kommer det säkert ordna sig så småningom! Vi var på amningskurs i veckan och de pratade just om att lite gulsot kunde ställa till det, att bebisen får svårare att amma då. Men det ger med sig

    Ella: Kom just på att vi nog såg dig och Lo på Pride några gånger. Min sambo tittade just på fotot av Lo och sa "men det var ju den där söta bebisen som vi såg på Pride!" Gravidhjärnan jag Eller, stämmer det att ni var där?

    Själv har man nu 12 dagar kvar till BF och står knappt ut längre Bebisen trycker på åt alla håll, jag sover dåligt, har humör som värsta pms-monstret (gråter, blir arg, känner mig allmänt märklig), kissar HELA tiden och tror inte ett smack på att det alls kommer bli någon bebis.

    Suck

  • SannaM
    Lillegrill skrev 2011-08-27 19:37:05 följande:
    SannaMac: på vilket sätt skulle gulsoten ställa till det? Nu är han inte gul längre, vår lilla ostkrok! Vid invägning i fredags saknades 20 g till födslovikt. Vi tillmatar med flaska men ammar också, planerar att trappa ner på tillmatning sen om det blir ännu mera mjölk (det har ökat en del), när BVC  säger att det är OK. Men  allt känns lite bättre och lugnare nu, i alla fall! Idag prövade vi på blöjbyte inför öppen ridå och amning på den lokala pizzerian, men ingen blev sur som tur var.
    Hon sa att bebisen helt enkelt blir lite slöare i sugreflexen då. Och att det sen då kan bli en ond cirkel, förmodar jag, om man inte kämpar på när gulsoten blivit bättre. Låter ju ändå bra att mjölken ökat! Jag hoppas verkligen kunna amma också, man nästan räknar ju med att det ska gå... även om jag också tänker att det inte blir helt enkelt.

    6 dagar till BF här för övrigt. Seeeeegt...
  • SannaM
    LouP skrev 2011-08-30 13:25:37 följande:
    Tack Ella! Först är man så nervös och sen rinner bara veckorna iväg så man blir lite hispig över vad man egentligen ska köpa :-S
    Tro mig, tiden stannar av fullständigt framåt slutet Har 3 dagar till BF nu och varje dag är som minst en vecka. Ni kommer hinna handla allt och lite till innan det är dags

    Just overall tycker jag är lite klurigt. Vår bebis tittar ju ut nu i gränslandet mellan sommar och höst, så än på ett tag behövs ju inget riktigt varmt (förmodar jag...). Vi får nog vänta tills den kommit och se hur stor den är och hur snabbt den växer, känns onödigt att köpa värsta fina overallen som den sen växer ur innan det ens hinner bli kallt. Men strl 68 kanske skulle funka?! Finns ju redan nu en hel del fina i butikerna, så man blir sugen på att köpa...
  • SannaM

    Ja för sjutton, bebisen är här Har ju glömt att uppdatera! Den här tråden är ju inte superaktiv just... tyvärr, vi kanske kan få ändring på det?

    Men i alla fall, för en vecka sen föddes vår lille Adrian på Danderyds sjukhus! Vattnet gick prick kl 12 på natten, värkarna startade ca 45 minuter senare och när vi åkte in med taxi halv 4 hade jag regelbundna värkar. Öppen 5 cm när vi kom in, fick lägga mig i badet (skönt, rekommenderas!!!) och låg där i två timmar, spydde som en gris (förmodligen när han passerade spinaetaggarna) och vid 7 var jag öppen 10 sånär som på en liten kant som var väldigt envis...
    Sedan började det mest intensiva av alltihop - när han skulle tränga ner. Jag som läst mycket om förlossningar trodde att den där nedträngningen bara skulle hända liksom och att krystningen var nära, men icke. Jag fick trycka på utav helvete i två timmar (kändes som att krysta!) innan den "riktiga" krystningen började. Så hela tre timmar till tog det innan han till sist ville ut kl 10.21.
    Då hade jag verkligen kämpat med kraftiga, täta värkar i tre timmar, bytte ställning flera gånger, stod och satt och hängde och på slutet satt jag som i gynställning, en uska varje sida som i värkarna lyfte upp mina ben som en groda i varje värk (såg säkert lustigt ut...) och jag fick samtidigt dra allt vad jag pallade i två lakan.
    Eftersom det blev lite utdraget där på slutet (egentligen "ska" barnet vara ute inom två timmar efter att man är fullt öppen så började det diskuteras snedklipp och värkstimulerande dropp, men jag hade ett sånt jäkla anamma och bara fortsatte och fortsatte så det gick ändå. När han kom ut bajsade han så det sköljde över hela hans ansikte och de fick springa iväg med honom = han andades inte. Usch, det var hemskt, de var borta superlänge och började sy mig (sprack mycket...) så jag kände mig helt utlämnad och liksom snuvad på hela grejen.
    ...men han återhämtade sig snabbt och nu en vecka efter förlossningen är han uppe på sin födselvikt. Äter som fasen, har humör och är världens sötaste bebis... Är så stolt att jag klarade det, och utan någon smärtlindring, men kommer INTE göra om det. Tur vi är två kvinnor som kan föda

    BF-lista Gravid

    12/1 Lajsaminelli
    22/1 Lesbiska
    5/2 Karintove
    7/2 Minoona
    10/2 JessicaCarlfors
    12/2 Små grodorna
    28/2 Niehko
    22/4 LejA
    3/5 Luniberry
    8/5 BebbansMammor
    9/5 Mammorna
    15/5 Jag och Frugan
    15/5 2she
    16/5 MammasGos
    28/5 wantababy
    30/6 Anna och Mia
    8/7 Mao
    15/7 MalinK85
    16/7 Isfrun
    19/7 Mumflan
    20/7 Trollet i skogen
    2/8 VeraLu
    18/8 Charter7275
    24/8 Ansia
    25/8 Lillegrill
    26/8 Tequieroverde
    2/9 SannaMac
    21/9 Linda82_sthlm
    24/9 JeFri
    2/10 Pluppen o My
    3/10 Regnbågsfröet
    5/10 Smultronplanta
    5/11 Therese085
    6/11 Sweetlina
    10/11 Missvan
    16/11 regnbågsfam
    28/11 Lotuskotte
    21/12 LinneaochEmma

    Födda

    Hjärta
    Jondin: BF 5/1. Edith född 14/1, 4038 g, 54 cm.
    HjärtaSkorpan84:BF 3/3. Lucas född 16/2, 2925 gram,49 cm.
    Hjärta loranga: BF 14/2. Edvin född 22/2. 3870g, 53 cm.
    Hjärta Tussebus: BF 22/2. Tyra Lynne född 28/2.
    Hjärta Vi ska bli fyra: BF 4/3. Bodil född 1/3, 3650 g, 49 cm.
    HjärtaNEllY 85: BF 23/2. Dexter född 4/3, 4440 g, 53 cm.
    Hjärta Ella: BF 6/3. Lo född 16/3, 4050 g, 52 cm.
    HjärtaMagmar: BF 9/3. Sam född 17/3.
    Hjärtachichi11: BF 30/5. Nils född 30/5, 4310 g, 52 cm.
    HjärtaPaprikatingeling: BF 15/6. Lykke född 24/6, 3200 g, 50 cm.
    HjärtaMao: BF 14/7. Benjamin född 24/6 2465g, 44,4 cm
    HjärtaMidnightmoon: BF 3/8. Elias född 28/6, 2610 g, 48 cm.
    HjärtaNylsa: BF 14/7. Tore född 22/7, 3910 g, 54 cm.
    HjärtaVeraLu: BF 1/8. Sixten August Eliott född 1/8, 3965 g, 51 cm.
    Hjärta Lillegrill: BF 25/8. Kasper Ludvig född 10/8 kl 10.46, 3280 g, 51 cm
    Hjärta SannaMac: BF 2/9. Adrian född 9/9 kl 10.21, 4085 g, 54 cm

  • SannaM

    Grattis Pluppen och My!!! Och prick lika stora nästan Lycka till med allt!

    Och smultronplanta, snart är det dags för dig

    Vi har det lite jobbigt här hemma med lille Adrian. Han är nog som bebisar är mest egentligen, hungrig och överlag rätt nöjd med små kinkiga perioder, men jag mår inte så bra och behöver sömn...

  • SannaM

    Grattis smultronplanta!! Och nästan på BF

    Här ammas det för glatta livet! Adrian blev en månad i söndags på min födelsedag och börjar bli alltmer nyfiken på världen. Vi får sova bra på nätterna nu och han äter väldigt regelbundna tider - låt det hålla i sig!!!

  • SannaM

    Joorå, bebisbubbla blir mysigare efter ett par-tre veckor, skulle jag nog säga. Men de första två, huua, de vill jag helst inte göra om. Omtumlande på ett ganska genomdåligt sätt, i alla fall för mig... man själv mår skit i kroppen och skallen, inga rutiner, man känner inte bebisen än och undrar lite vad sjutton man gett sig in på. Men det blir ju bara bättre och bättre. Adrian blir 5 veckor på fredag och han ler mot oss, tittar intresserat på leksaker (och allt som har skojiga färger, t.ex. det randiga förklädet) och visar sin personlighet mer och mer. Nu börjar "bebisbubbla" kunna förknippas med något positivt för mig

    Lycka till alla som fortfarande går och väntar... och håll ut!

  • SannaM
    Apolline skrev 2011-11-09 11:44:36 följande:
    Vi hade tid för snitt den 15:de november pga säte, men nu har det omöjliga hänt, de har vänt sig i magen! Så vi får invänta att det sätter igång av sig själv. Skönt att slippa operation, men lite svårare att planera barnvakt. Både nervöst och spännande att plötsligt inte veta när de kommer... 36+3 nu och TUNGT hälsar frun. 2.8 kg styck enligt TUL.
    Oj så spännande!!! Stort lycka till - både med sista väntan och med förlossning... Vilken grej! Och stora bebisar måste man ju säga!
  • SannaM

    Grattis till alla nya bebisar!! Hoppas ni alla mår bra

    Apolline - Shit vilka stora bebisar din fru bar omkring på! 7 kg barn i magen, inte illa alltså!!!

  • SannaM

    Heja heja till er som är kvar! Inte lång tid kvar på 2011 nu, blir det några fler bebisar i tråden månntro?

    Adrian fyllde 3 månader i fredags och han är så fin så fin, en nöjd och glad liten tjockis på hela 7,5 kg nu. Kräks helt sjuka mängder, men verkar inte bry sig särskilt mycket om det - det är mammorna som får tvätta och tvätta och tvätta...

  • SannaM
    LinneaochEmma skrev 2011-12-23 13:54:09 följande:

     


    Vide Lo några timmar gammal :)
    Jättegrattis, en superfin liten plutt! Har redan sett på facebook
  • SannaM
    LinneaochEmma skrev 2011-12-28 16:55:09 följande:
    Tack så mycket :) aha, vad roligt, jag visste faktiskt inte att ni fått barn SannaMac, stort stort grattis! (hade iofs heller inte kopplat ihop dig/er med ert alias här på forumet, men nu har vi lagt ihop två o två ;) ) Adrian är ett jättefint namn :) Grattis också till LouP :D
    Nä jag kopplade ihop det hela först när jag såg uppdatering både här och på fb Tack så mycket!

    LouP: Massa grattis till dig också!!
Svar på tråden Bebis på väg 2011