Inlägg från: MammaTillOliver |Visa alla inlägg
  • MammaTillOliver

    BF januari 2011 - Uppsala. Någon mer?

    Hej =) Jag kommer nog föda i uppsala i Januari då vi flyttar dit i oktober..bor i en liten stad 40 min bort =)
    är en hel djungel de där.
    har du bra tips på BM i uppsala? vi kommer att bo i centrum..

  • MammaTillOliver
    Mandelspån skrev 2010-08-11 17:08:04 följande:

    Jag hade ingen koll alls på olika MVC i Uppsala så jag bara tog den som låg närmast, vilket blev Sävja. Tror det finns mkt bra inne i stan och av det jag läst på internet hade jag nog valt Carolinamottagningen. Det är inte helt lätt att veta sånt när man är inflyttad som även jag är. Kan ju hoppas att det dyker upp någon här som vet :o)

    Ska ni flytta permanent till Uppsala? Själv har jag bott här i 3,5 år ungefär och vi har nyligen byggt hus en bit utanför Uppsala så nu blir vi nog kvar.


    okej jag får kolla upp sånt när vi flyttat!

    ja min sambo jobbar i uppsala så det blir permanent =)
    åh va mysigt med hus, det blir väl hus för oss om några år :P
  • MammaTillOliver
    Mandelspån skrev 2010-08-11 19:31:09 följande:
    Jo, hus är super men jag har inte lyckats njuta av det ännu eftersom jag mår så illa dygnet runt. Nästa sommar hoppas jag det blir trevligare med en liten bebis som sällskap :o)

    äsch jag har ju glömt o svara på evigheter =)


    hur mår du nu då? mår du fortfarande illa?

  • MammaTillOliver
    Mandelspån skrev 2010-08-28 08:56:18 följande:
    Jag mår fortfarande ganska kass. Är sjukskriven halvtid pga illamåendet och migrän. Igår tog jag min första järntablett i form av brustablett. Jag trodde att det skulle vara bättre eftersom jag inte kan svälja tabletter. Det smakade hyperäckligt och nån timme efter började jag spy som en galning. Om det är nåt jag rekommenderar att INTE spy upp så är det sån järntablett. Fy, så hemskt....blä blä blä! Sen har jag haft migrän hela natten och började morgonen med att spy på nytt. Läkaren jag var hos igår tyckte att jag skulle undvika Citodon så det finns inget botemedel mot migränen. 10 januari känns LÅNGT bort. Hur är det själv?
    men fy för illamående, när ska de släppa liksom, vilken vecka är du i nu?
    hoppas de släpper nångång när kroppen börjat ta upp järnet. själv e jag superdålig på att komma ihåg o ta dom men tycker dom e stora o vidriga o svälja.. brustablett måste ju vara snäppet värre ;)

    Usch, migraän har jag haft ett par gånger och beundrar folk som får det hela tiden, förstår inte hur man orkar :(

    Jo jag mår bra, va på RUL i onsdags och allting såg bra ut så ska väl ringa till en BM i uppsala och skriva in mig då vi ska flytta dit snart =) så får vi se vad som händer =)
    Går in i vecka 20 idag =)
Svar på tråden BF januari 2011 - Uppsala. Någon mer?