• Bedan

    Dumpad av mitt livs kärlek - hur överlever man?

    Jacksparrow skrev 2010-09-07 19:13:01 följande:
    Nej jag håller med dig. Och visst, vi var inte så lyckliga under maj månad pga all ekonomisk press - men det ska väl ett förhållande som varat i nästan 2 år klara? Jag håller med folk som säger att det inte är normalt att tappa känslor på 5-6 veckor.

    Ja verkligen, det var inget jag visste om från början. Även om han spelade spel och inte chattade eller liknande med andra tjejer så blev det ändå lite av en chock för mig att han kunde sitta där halva natten och köra rymdskepp och kriga. Ju mer jag tänker på det, ju mindre normal framstår han som... eller vad tycker du?
    Nej jag tycker inte att det är normalt, det är ju sånt som gör folk så irriterade på sina partners när de får barn, att de sitter och spelar WOW eller andra dataspel nätterna igenom. 

    Ekonomisk press kan ju göra vem som helst olycklig, men att han ballar ur när ni båda fått jobb är ju väldigt udda. Det är ju då ni borde leva upp i ert förhållande, men kanske blev han knäckt över alla pengar han måste lämna tillbaka och att han måste erkänna för dig att han hade sådana skulder. Det blir ju svårt att gömma för sin tjej att en stor del av lönen måste gå till skulder menar jag. 
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-07 20:26:13 följande:
    Ja precis. Jag visste ju att han spelade ibland men hade ingen aning om att han dagligen satt flera timmar tills vi flyttade ihop... Lite otäckt att vissa är så beroende av att fly verkligheten.

    Ja jag tycker också det! Det var ju först då som allt skulle bli bra... och så säger han upp sig från ett fast jobb trots att han varit arbetslös så länge och kämpat så för att hitta jobb här.
    Skulderna... Ja, han hade/har nog betydligt fler än vad jag vet om. Hittade ett mail från hans ex där hon skrev att han var skyldig henne 61.000. När jag frågade honom om detta sa han att det inte stämde och att hon hade räknat fel. Och gällande kronofogden så sa han att han fanns där men att allt var betalt och att han bara väntade på att pricken skulle försvinna. Under sommaren hade han hamnat där med ca 5000 sa han. Och nu efter sommaren har de plötsligt tagit allt han har, dvs två löner från jobbet här plus hela sommarjobbslönen. Så jag vet inte... han kanske sitter riktigt i klistret. Men då pratar man väl med sin partner istället för att göra slut och sticka?!
    Ja, det kan man ju tycka... men vissa människors vägar äro outgrundliga. Det är ju svårt att sia i hur han tänker tyvärr, för han tänker nog inte som någon av oss.
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-07 20:58:03 följande:
    Nej det blir ju mer och mer tydligt... *ler lite*

    Vill du berätta lite mer om hur du gick vidare efter att ha blivit sviken? Jag känner liksom att jag står och stampar på samma ställe, bara ältar istället för att gå framåt.
    Jag vet inte riktigt om det är så mycket att berätta, jag funderade mycket och ältade med vänner. Dessutom vägrade jag ha kontakt med honom eftersom det rev upp sår hela tiden (han försökte hela tiden ha en fot inne på nått sätt vilket irriterade mig då det kändes som dubbla budskap). Sen så dejtade jag lite och höll mig upptagen med plugget. Mest det vanliga, det viktigaste var nog att komma till insikt om att det inte var mitt fel utan att det var ett fundamentalt fel hos honom, samt att tänka att hade jag träffat honom skulle jag säkert kunna träffa en kille som var lika bra som honom när han var snäll t.o.m. bättre (vilket jag gjorde). Jag tittade igenom min Sex and the city-box en massa (pepp pepp angående att ha ett liv utan en karl som mest är dum) och jag peppade mig själv med tanken om att den rätte kan komma släntrande förbi nästa hörn vilken sekund som helst, för det kan han ju! Man får kämpa litet för att må bra, kolla på filmer som gör en glad, lyssna på musik som gör en arg eller glad, träffa vänner, skaffa nån hobby, vad som helst för att må bättre och inte vänta på att han ska höra av sig igen.
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-08 12:28:56 följande:

    ja det där med ältandet känner jag igen, tycker inte jag gör annat. Man vill ju så gärna få en förklaring på varför.

    När jag varit hos psykologen så ältar jag "herregud, tänk om han INTE är sjuk som psykologen säger, tänk om han bara är en idiot som har lurat mig i 2 år, tänk om han varit otrogen, tänk om han ljugit om allt" osv.
    När jag pratar med folk som säger saker i stil med att han kanske bara vill vara singel så ältar jag "ja men om han kommit på att han vill vara singel - varför kommer man plötsligt på det efter nästan två år, varför föreslog han husköp och förlovning då, varför ville han försöka på distans - nej han måste vara sjuk"... Man får liksom ingen rätsida på det hur man än försöker.

    Det där med att det inte var ditt fel låter väldigt viktigt! Jag kämpar också med att tänka så, om jag utgår från att han faktiskt är sjuk/mår väldigt dåligt så är det ganska lätt, det kan ju inte jag hjälpa. Men om jag tänker att han inte är sjuk så smyger sig tankarna på, vad kunde jag ha gjort bättre, varför sa/gjorde jag så, varför kunde jag inte försökt lite mer osv osv och då blir det så svårt för då tar jag på mig skulden. Plus att han vid varje kontakt påpekar att allt är mitt fel, det hjälper ju inte heller...Han är så ful med det också för han säger saker i stil med "vi var två i förhållandet - men - om du inte hade....blabla. Det slutar alltid med att det på ngt sätt beror på mig att det tog slut.

    Jag måste erkänna att jag ser svart på framtiden. Det är några killar som försökt flörta med mig under sommaren men ingen av dem duger känns det som. Jag tycker inte att de är lika snygga som Emil, lika trevliga, jag tycker inte att de är lika lätta att prata med som han var, att vi inte klickar så som han och jag gjorde... osv. Riktigt dum spiral som jag inte lyckas ta mig ur. Jag är ju såklart inte redo att träffa någon annan men jag är ju orolig att dessa tankar fortsätter att komma även om ett halvår, ett år...


    Man får låta det ta den tid det tar. Jag träffade som sagt var min sambo först efter 2 år och killarna jag dejtade innan var mest mina försök att sätta plåster på såren. Länge tänkte jag också att jag aldrig skulle bli kär igen, men hjärtat glömmer smärtan och vill bli öppet för kärlek igen när tiden går. Det går inte att tvinga fram utan det kommer när det kommer. En sak jag också gjorde som kanske kan vara svårt är att försöka tänka mig ett liv ensam och inte tycka att det var så farligt. Jag gjorde en massa saker i bara mitt eget sällskap. Tyvärr var jag i den situationen att alla mina vänner funnit kärleken samtidigt som jag men mitt förhållande var det enda som kraschade och de var mer intresserade av att mysa med sina killar än att träffa mig så jag var rätt mycket ensam.

    Angående att han inte skulle vara sjuk finner jag högst otroligt, hur beter sig isåfall en sjuk människa tänker jag.
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-08 21:24:24 följande:
    Jag önskar bara att jag kunde vara så stark som du verkar vara... När jag tänker framåt så känns det som att ingen kommer duga och det kan jag ju inte veta nu... Men så känns det. Ingen kommer ha lika vackra ögon. Ingen kommer ge mig så sjukt mkt tid och uppmärksamhet. Ingen kommer lukta lika gott. Ingen kommer säga 20 ggr om dagen att han älskar mig så som Emil gjorde. S K I T! Så känns det. Tragiskt att man får vara så barnslig när man är nästan 27 år. Ändå tror jag på det själv.

    Åh jag känner igen det där. ALLA mina vänner som bor i närheten har sambo/man och/eller barn. Precis alla. Och de är upptagna hela tiden med barnkalas, myskvällar osv. Så jag förstår vad du menar, jag är också väldigt mycket ensam. Och när man förlorar den man trodde var ens bästa vän så blir väl den känslan ännu mer påtaglig...

    Skönt att höra att du tycker så! Då kanske allt inte är mitt fel ändå...
    Jag är tyvärr inte alltid stark, mot dumma killar kan jag vara en riktig dörrmatta som gör vad som helst för att försöka få dem att stanna. Böna och be, inte förstå varför de inte vill stanna med mig som är så självutplånande snäll. Dessutom lider jag av extrem separationsångest som kan få mig att stanna med killar jag knappt gillar. När förhållandet dock är finito och jag inte kan böna mer brukar mina starka sidor komma fram. Tur att jag träffat en snäll kille jag inte behöver krypa för och som älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Skulle han bli dum har jag dock inga planer på att spara på honom, jag har tagit nog med skit i mitt 28åriga liv. När jag träffade min sambo hade jag faktiskt bara en månad innan blivit dumpad av en kille jag dejtat ett tag. Det visade sig sen att han bara varit ihop med mig för att göra sitt ex svartsjuk, han bjöd t.ex. in mig att träffa henne (jag trodde då att hon bara var en tjejkompis) och så limmade han av bara satan på mig framför henne... vilket hade funkat så han blev ihop med henne igen istället. Så när jag träffade min sambo var jag av naturliga skäl ganska irriterad på det manliga släktet. Efter att vi dejtat ett litet tag sa min sambo nått i stil med att vi inte behövde säga att vi var tillsammans utan att vi bara kunde se vart saker och ting ledde fast jag gjort det klart för honom att jag var ute efter nått seriöst, han påstår att han sa så för han var rädd att jag skulle bli skrämd ifall vi gick för fort fram. Olikt migsjälv (bara några månader innan hade jag ju gått med på ett liknande arrangemang för att vara killen till lags) blev jag fly förbannad och ställde krav direkt. Då blev det annat ljud i skällan. Ibland lönar det sig alltså att vara lite trött på män och deras fasoner Flört

    Visst känns det som om man aldrig kommer träffa rätt igen när man fortfarande är förälskad, men jag lovar att det kommer en dag när du slutar tänka "ingen kommer va så bra som han!" och istället tänker "jag tänker inte krusa för en kille som behandlar mig lika illa någonsin igen!". 

    Jag tror inte att nått är ditt fel! Som sagt var, nått har ju slagit slint i snubbens huvud. 
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-10 07:10:46 följande:
    Bedan: Fan vilka idioter det finns... Och jag verkar ha träffat den största av dem alla. Det värsta är att jag kan se saker nu i efterhand om jag undrar varför jag inte reagerade på mer då. T ex när jag tjuvläste hans mail en gång och hittade ett mail från hans fd chef som undrade vilken sorts cancer han hade och skrev att hon ville ta hand om honom. What tänkte jag och kollade hans skickade. Han hade skrivit till henne att han hade cancer i ryggen och att han ville få läka i lugn och ro och att det var därför han sa upp sig. När jag konfronterade honom förklarade han att han ville sluta på det jobbet eftersom han inte tjänade tillräckligt (hade självklart bara varit där typ 2-3 månader som vanligt) och att hans chef vägrade låta honom sluta, de hade t o m grälat på arbetsplatsen så han skrev så till henne för att få tyst på henne. Okej sa jag bara och släppte det. Vad tänkte jag med, vilken person hittar på att man har cancer??!! Jag vet att han ljög en hel del både för vänner och familj, jag trodde det var för att han skämdes över att vara arbetslös och inte ha några pengar och att han aldrig skulle göra det för mig...

    Anonym (för ett år sedan): Jag hoppas verkligen att du har rätt. Jag är så rädd att han redan ska ha träffat ngn ny, han förnekar ju det men jag vet inte vad jag ska tro. Och när jag tänker i de banorna - att jag ska träffa någon annan också en vacker dag - så mår jag fysiskt illa. Jag vill inte att någon annan ska röra mig så som han gjorde, säga samma saker som han gjorde. Jag är rädd att jag isf skulle tänka på honom och att allt skulle bli fel. Känns som att han verkligen har förstört allt för mig...

    Anonym (för ett år sedan): Vad skönt att höra, jag är glad för din skull! Jag hoppas att jag kommer känna så också, att jag förtjänar någon bättre än någon som uppenbarligen är sjuk på ngt sätt och ljuger hela tiden. Jag har bara så svårt att få in i skallen att min Emil inte finns mer. Men det kommer kanske...

    Han hörde såklart av sig igår igen, så fort helgen närmar sig så vill han komma och hämta sina saker. Det är allt han bryr sig om tydligen. Han funderar inte en sekund på om jag orkar träffa honom, frågar inget om mig, vår hund eller graviditeten. Och varje gång ställer jag mig samma fråga: vem är den här människan?! Och jag har någonsin känt honom?!

    Jag ska iaf "ordna" graviditeten idag. Jag vågar inte skaffa barn med honom och jag vill inte göra det själv. Håll tummarna för mig i em... :(
    De där små tecknen man borde ha sett kan göra en galen :(

    Håller tummarna! Nej det är nog bäst att inte ha ett evigt  band till honom genom ett gemensamt barn, det hade inte jag velat heller. *Kram*
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-11 12:19:47 följande:
    Ja verkligen...

    Idag är en riktigt dålig dag. Barnet är borta, jag känner mig tom och upptäckte dessutom att han idag har blockat mig totalt från sin fb, jag kan inte ens se hans bild. Och genast kommer tankarna - vet han om att någon tjej kommer skriva saker som han inte vill att jag ska se? Har han träffat någon annan iaf fast han förnekar det? Osv osv... Tankarna håller på att driva mig till vansinne. Största tanken är väl varför han blockar mig först NU?

    Känns som att han gjorde detta eftersom han inte fick komma och hämta sina saker denna helgen heller. Mogen reaktion. Det har gjort att jag inte tänker säga något om aborten. Jag vet att han har ångest över att bli pappa och den ångesten unnar jag honom ett par veckor till. Jag kanske sänker mig till hans nivå nu men jag orkar inte ta mer skit från den här människan.

    Och ändå saknar jag den han var, det vi hade. Känns som att jag har gråtit flera liter tårar idag, just när jag trodde att jag inte hade några fler kvar...
    Äsch, låt honom våndas! Aborten var nått som hände DIG och jag tycker inte att han har någon naturlig rätt att få reda på allt som händer dig bara för att han råkat vara med och göra upphov till graviditeten. Ifall du känner dig tom och nere tycker jag verkligen inte att du behöver höra honom kanske bli lättad över ditt beslut. Jag tycker inte att det är att sänka sig till någons nivå, är han intresserad får han väl höra av sig och fråga! Men att uppdatera honom om ditt privatliv är inget han kan räkna med eller ens har rätt till. 

    Blockning på facebook har jag också varit med om och det var tyvärr när de ville dölja nått, men du ska veta att ifall han blockar dig kan han inte se dig heller så han kan ha gjort det för att slippa se om du skriver nått eller se bilder på dig och sånt. 

    Du kommer nog sakna den han var ett bra tag, som jag sagt förut är det nästan som att sörja någon som gått bort. Förutom att det är svårt att glorifiera personen när de finns i världen och beter sig som as... 
  • Bedan

    Jag känner med dig och jag blivit illa behandlad av många killar så jag vet lite hur det känns, även om jag tack och lov aldrig varit gravid med någon av dem, det hade ju varit en riktig mardröm! Dessutom känner jag att eftersom jag nu, efter 7 år som singel och ett helt liv med idiotiska män, träffat drömprinsen kan jag ge lite hopp åt de som känner som jag kände för några år sen. 

    Man brukar säga att det lättaste sättet att sia om framtiden är att titta på var som hänt förut eftersom historia brukar upprepa sig. Ifall han blockade tjejen innan dig så har han säkert blockat dig av samma anledning. Han är rädd för att du "snokar" och vill inte att du ska kunna se honom där. Riktigt larvigt är det! 

    Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du inte anförtror honom om ditt privatliv. Det har han inte med att göra. Han har själv valt att lämna dig och vara jäkligt otrevlig, då kan han inte förvänta sig att du ska vara snäll och generös mot honom. Abort är ju kvinnans eget val och egen ensak, det är inget han behöver lägga sig i! Visst kanske han oroar sig över att bli pappa, men det är hans problem. Hade han varit lite snäll, trevlig och tillmötesgående hade ni kanske kunnat vara mer öppna mot varandra, men så som han beter sig hade jag inte sagt nått till honom. Som jag sa innan är kanske risken att han säger nått elakt som får dig att må ännu sämre. Han verkar ju ha förvandlats till en riktig hemsking.

  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-12 14:22:29 följande:
    RIKTIGT dålig helg det här... vet inte om man blir extra känslig pga aborten men denna helgen har jag saknat honom något så fruktansvärt. Läser igenom sms, mail och brev gång på gång med tårarna forsandes nerför kinderna. Det gör fysiskt ont i hela kroppen. Allt jag kan tänka på är vart min Emil tog vägen... Jag försöker acceptera att jag aldrig kommer få veta det, försöker acceptera att han på något sätt är sjuk... men det går inte bra alls.

    Min enda tröst just nu är att han har varit online på sitt airsoftforum både fredag och lördag kväll. Då har han iaf inte någon annan tjej att umgås med. När han var med mig satt han aldrig där, inte förrän vi flyttade ihop. Vet inte varför det tröstar mig men på ngt sätt så gör det det. Jag tror det har med att göra att han sa till mig att han är lyckligare nu än vad han någonsin var ihop med mig. Jag tänker "undrar hur lycklig han är om han sitter på sitt forum båda helgkvällarna?".

    Idag har jag målat över fondväggen i vardagsrummet som Emil hatade. Vi målade en ny ihop och skulle måla över den gamla men kom aldrig så långt... så det har jag gjort idag. Det känns så smärtsamt bara för vi var så rörande överens om allt vi ville ändra i lägenheten. Så nu när jag fixar till mitt hem - så är det "vårt" hem jag fixar till om ni förstår vad jag menar. Så förändringen påminner också om honom.

    Jag tänker så på allt som jag kunde gjort annorlunda. Tänk om jag kunde haft en mer lättsam attityd till pengabristen, tänk om jag inte hade låtit det dra ner mig så, tänk om jag hade kunnat vara gladare och piggare, tänk om jag hade låtit bli att gå hemma med rufsigt hår och mysbyxor... hade det spelat någon roll? Men någonstans så känns det som att detta hade hänt ändå, kanske inte detta året men det hade hänt förr eller senare... tror jag.

    Hoppas någon orkar skriva några rader. Känner mig så ensam!
    Antagligen är det så att du känner dig mer sårbar p.g.a. aborten. Det är ju trots allt ett ingrepp som det är naturligt att ha många känslor kring även om vi i Sverige gärna vill få det att låta som en rutingrej man bara rycker på axlarna åt.

    På sätt och vis tror jag att det är bra att kolla på de där kärleksbreven och sånt även om de gör ont, bättre det än att de ligger och bränner utan att man vågar titta på det. Jag tror att det är som ett smärtsamt minne, att varje gång man går tillbaka och minns det så gör det lite mindre ont! Det tar dock väldigt lång tid att acceptera att någon bara förändrats från en dag till en annan.

    Jag tror inte att du hade kunnat gjort nått annorlunda. Kanske är han bara en person som flyr från sina förhållanden, hur gick det t.ex. till med hans ex?  
  • Bedan

    Det var ju ännu ett tecken på att det är honom det är nått fundamentalt fel i, nämligen att han alltid drar. Att han stannade längst hos dig får du ju ta till dig som något positivt! Det betyder säkert att du inte alls gjorde fel i er relation. Han har eller hade säkert känslor för dig, men han verkar inte kunna hantera sånt. Tyvärr är dessa män inte mycket att spara på, men det vet man tyvärr inte förrän allt är slut.

    Angående brevet så låter han väldigt mycket som ett ex (jag har haft rätt många, haha, trodde länge att jag var en idiotmagnet) till mig som var mycket snack och honungsdrypande ord men ingen verkstad. Han kunde skicka sådana grejer till mig och jag blev så rörd och lycklig. Sen när han dumpade mig och jag insåg att han redan innan träffat en annan så såg jag också att han skrev typ samma saker till den tjejen. Hans fru (inte den han dumpade mig för utan en senare donna) finns här på FL, jag tycker rätt synd om henne även om hon verkar tycka att hon är lycklig. När jag såg att han gift sig var jag tvungen att snoka lite och då hittade jag att han samma månad som bröllopet/deras sons dop hade varit på nätet och flirtat med andra kvinnor "Du är vacker och det säger jag inte för att vara snäll utan för att vara ärlig!". Blööö... tack gode gud att jag inte är hans fru!

    När jag läser din killes brev blir jag nästan lite illamående för det är så drypande av socker och sirap. Men det är ju för att jag lägger en massa värderingar i det baserat på min erfarenhet av män som liknar honom. Med facit i hand om vilken sorts person han är kan jag inte låta bli att tänka "bla, bla, bla, bla, bla, snacka går ju!". Det är mycket ord men inte överdrivet mycket substans. Det känns som att jag läst samma sak så många gånger från smooth talkers. Jag förstår att det är lätt att gråta över sådana brev och tänka "men han skrev ju det här till mig, betydde det inget!?".

    Jag tror inte att dessa män går in i förhållanden med tanken att "nu jävlar ska jag fucka upp den här bruden ordentligt", jag tror att de tror att de är the good guys! De menar säkert väl, men de kan inte fullfölja sina goda intentioner, det klarar de inte av. När han skrev brevet menade han säkert varje ord. Men sen när ni bodde ihop kunde han inte låta bli att falla tillbaka i sin natur att lämna och sen (som det verkar) hata och skylla hela haveriet på tjejen! Jag tror aldrig att han kommer bli lycklig med någon.

  • Bedan

    Det känns ju rätt otroligt att han ska finna lyckan ja. Jag blev väldigt förvånad när jag såg att mitt ex gift sig och skaffat barn, men sen när jag snokat och sett vad han höll på med trots ring på fingret känner jag att det äktenskapet är lika äkta som alla "känslor" han haft för alla tjejer inklusive mig. Han hade också blivit lämnad någon enstaka gång, men det var på samma sätt som med din att förhållandet var på upphällningen då. Den idioten hade förresten för sig saker som borde ha fått mig att backa redan på första dejten, men det är ju lätt att säga efteråt som vanligt.

    Det var ju inte snällt av hans ex att bete sig så, men jag kan ju förstå att man blir rätt less på någon som sitter och deppar ihop samtidigt som han är skyldig en tiotusentals kronor. Då är det nog lätt att börja titta på andra. Sen vet man ju inte heller hur snäll han var mot henne med tanke på att han verkar ha 2 sidor.

     

  • Bedan

    Ja. Fast hon passar honom säkert bättre, hon verkar inte ha nått av det han störde sig så på med mig, intelligens, utbildning och bildning, så han är säkert snällare mot henne. Sen är han ju av åsikten att "man måste ju få praaaata med folk på nätet!!!" och ifall man är en tjej med dåligt självförtroende accepterar man sånt. Det gjorde jag med när jag var ihop med honom och kände mig dum som ifrågasatte, men det var ju så han träffade den han var otrogen med.

    Jo det brukar ju låta så. Risken är ju om han i framtiden träffar någon annan det förr eller senare blir synd om att hon också får höra talas om hans knäppa ex men att det då är du Rynkar på näsan Det är synd att det är så svårt att tänka klart när man är kär för kärleksförhållanden är ju lite som vänskapsförhållanden på det sättet att ifall man har en kompis som gärna snackar en massa skit om sina vänner kan man räkna med att den säger samma sak om en själv med när hon/han pratar med andra. Likadant i kärleksförhållanden (även om vissa såklart har råkat ut för svin som de har all rätt att snacka skit om).

    Ja det var riktigt barnsligt det med facebook, men det känns som att det är det nya sättet att såra varandra. Ifall man klagar och ifrågasätter kan de alltid säga "men det är ju bara på nätet, lever du ditt liv på nätet eller?". Jag har liten respekt för människor som ägnar sig åt känslomässig utpressning typ "gör som jag säger annars!". Varför ska du svara på en massa sura sms? Vill han ha svar får han väl vara lite trevlig, det vinner man ju på i längden. Jag fattar inte vad han anser att du gjort honom som ger honom rätt att behandla dig som skit?

  • Bedan

    Ja om man har dåligt självförtroende så är det säkert jättejobbigt. Irriterande då jag inte är typen som ser ner på människor som inte haft lika lätt för sig som jag, folk har ju andra kvaliteter och nått att tillföra ändå. Nåja, nu är jag ihop med en smart kille som också pluggat så det är mer jämställt på flera plan och ingen avundsjuka (förutom det lilla att han är musiker men är dålig på att memorera texter medan jag minns låttexter detaljerat efter att ha hört låten 2-3 gånger på radio oavsett om jag gillar den eller ej, men det kan vi leva med Flört).

    Om han träffar någon ny hoppas jag att är när det gått så lång tid så att du inte bryr dig om vad han säger om dig till den personen. Hans version av sanningen och vad det innebär att han är ärlig verkar ju vara lite ehm... speciell.

    Åh det är så irriterande med människor som går så! Som gör dumma saker som sårar på nätet och som sen säger "men det är ju bara på nääääätet" som att man inte får bli ledsen då! Det ger dem ju fritt utrymme att bete sig hur som helst och sen bara säga att man är larvig när man klagar! GRRR!!! 

    Jag tror det är stor skillnad på vad du gjort och vad han anser att du gjort.  

  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-14 09:22:12 följande:
    Igår på jobbet fick jag veta att skulder hos kronofogden är en offentlig handling så jag ringde och kollade Emil. Jag har ju inte fått några pengar av honom trots att han fått tre löner sedan han stack för att kronofogden har tagit allt enligt honom.

    Det har de inte!! De hade dragit 1100 kr, det var det sista han var skyldig dem och de pengarna hade de dragit när han fick sin skatt.

    Till mig sa han att han skulle få sin skatt i dec eftersom han var egen företagare. Den kom nu i sept. Och de har alltså inte dragit något på hans tre löner. Vad fan är detta??!! Han ljuger ju precis HELA TIDEN! :(
    Jävla svin! Han är ju helt otrolig! Nåja, det är iaf en sak att bli tacksam för, för det gör det lättare för dig att kräva dina pengar samt tar dig säkerligen ett steg närmre att komma över kärlekskänslorna. Jäkla lögnhals är vad han är, usch vad arg jag hade varit.Skrikandes
  • Bedan
    Claris skrev 2010-09-14 10:48:30 följande:
    egna företagare får sin skattåterbäring i dec. Det är sant. kan han fått ngr andra pengar?
    Han har jobbat under sommaren.
  • Bedan
    Jacksparrow skrev 2010-09-14 11:35:05 följande:
    Claris: Jag vet inte. Jag vet ju inte ens vem han är. Jag vet bara att jag har älskat den personen  som han sa att han var/den jag trodde han var. Personen som jag får veta mer och mer om nu känner jag inte överhuvudtaget, han är en komplett främling för mig. Och det skrämmer mig så otroligt...
    Han var egen företagare 2008 senast och hävdade att skattemyndigheten hade sagt att det låg kvar i deras register i 2 år och att han därför skulle få sin skatt i dec. Men enligt kronofogden kom den alltså i sept. Ännu en lögn...

    Bedan: jag är fruktansvärt arg! Igår var jag så arg efter samtalet med kronofogden att jag bara skakade. Han har alltså 3 löner plus skatt tillbaka (på ca 12 000), vad fan gör han med pengarna? Samlar han på hög, bjuder han ut andra tjejer, har han fler privatskulder jag inte vet om? Frågorna bara hopar sig. Kontentan är iaf att han ljuger om ALLT och att han använder MINA PENGAR till antingen sig själv eller andra.

    Samtidigt är jag så himla ledsen och besviken, han måste ju tro att jag är bra dum som inte kollar upp sånt här... Jag vet inte vad jag ska göra nu, vi har ju inget skriftligt. Så jag funderar på om det är smartast att räkna ut den totala summan han är skyldig, få honom att skriva på ett papper om det och sedan konfrontera. Eller vad tycker du??
    Det du ska göra är att räkna ut hela summan han är skyldig och sen skicka ett krav till kronofogdemyndigheten på den summan. Om du vill kan du ju alltid ge honom en chans att betala själv först eller iaf skriva på att han är skyldig, men gör han inte det hör du av dig till KFM. Sen hör de av sig till honom och frågar hur han ställer sig till kravet. Ifall han går med på det hjälper de dig att få tillbaka dina pengar. Annars kan du behöva gå till tingsrätten för att få skulden fastställd. Det kan kanske vara bra att göra som du tänkt och köra en sneaky metod och få honom att skriva på innan du konfronterar honom så han inte får för sig att bestrida. Jag är en såndär jobbig jurist som blir skitförbannad när jag hör sånahär saker. Jäkla typ som sagt var!

    Jag tänkte på det där du skrev i inlägg #65 om att han sagt sig vara brutalt ärlig. För det första innebär "brutalt ärlig" att man inte är rädd för att säga elaka saker till folk, elaka "sanningar" som kan vara brutala att höra, t.ex. att man skulle vara tjock, ful eller korkad. Min pappa hade samma inställning till saker, problemet var bara att det var lätt att säga "sanningar" till andra men att höra sanningar om sig själv, då tog det hus i helvetet!

    Dessutom har jag upptäckt att människor som gärna tillskriver sig själva egenskaper ofta mer önskar än besitter dem! T.ex. har jag varit med om många män som tjatat om att tjejer vill ha bad boys "men jag är ju såååå snääääll så jag duger inte åt dem!!!" och de har varit de mest elaka, lögnaktiga idioter jag träffat! Killar som velat trycka ner ens självkänsla och sådana saker som definitivt inte är snällt i mina ögon.
  • Bedan

    Om man säger något tillräckligt många gånger om sig själv kan man börja tro att det är sant. Det är ju samma som när man har en inre dialog som säger dumma sker om en själv "jag är ful, jag är dum, jag kan ingenting".

    Antagligen anser han bara att det är ditt fel att han "måste" ljuga för dig. Det är intressant att det där med att vara ärlig bara är roligt när man får chansen att påpeka andras brister och inte när man måste erkänna sina egna. Numer passar jag mig för människor som tillskriver sig själva en massa egenskaper utan att folk ber dem. Jag kan inte komma ihåg att min sambo någonsin påpekat att han skulle vara en hederligare människa än andra, hans liv har bara visat att han har en känsla för moral i sina relationer som jag tycker är attraktiv. Han ÄR snäll och pålitlig, men han tjatar inte om att han är det, jag tror inte att han ens tänker på det han bara är. Det är sånt som betyder något, vad man visar att man är, inte vad man säger att man är för ord är bara ord.

    Oj oj, 40 000 är ju inte direkt någon struntsumma! Hoppas han går med på att skriva på. KFM och (eventuellt) tingsrätten kommer inte se 40 000 som lite pengar utan de kommer gärna vilja hjälpa dig att få dem tillbaka. Han kanske behöver veta att det inte bara är folk som jobbat på myndigheter man ska passa sig för när det gäller deras förmåga att få tillbaka sina pengar. 

  • Bedan

    Hell has no fury like a woman scorned, det kommer ju en dag (kanske ganska snart) när du kommit ur ledsen-fasen och går in i arg-fasen och han kanske borde se till att ha betalat tillbaka sina skulder innan du blir förbannad.

  • Bedan

    Usch, skriver han inte på så får du ju gå vidare med det. Trist att han är som han är.
    Jag har inte heller några råd att ge. Hoppas du kommer över honom snart.
    Just nu läser jag en bok som heter Män som hatar kvinnor och kvinnorna som älskar dem (nej det är inte Stieg Larssons bok, denna är från 1988 och alltså tidigare än så Flört ) av Susan Forward och Joan Torres. Även om den inte passar in exakt på killar jag varit ihop med tycker jag att den ger mycket angående det där med hur de kunnat vrida saker som är deras fel till min nackdel. Om du kan hitta den på ett bibliotek nära dig tycker jag att du ska låna den. Det skadar ju inte att få lite perspektiv även om det som sagt var inte stämmer exakt med ens erfarenheter. Kram

Svar på tråden Dumpad av mitt livs kärlek - hur överlever man?