Inlägg från: Anonym (Smaragd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smaragd)

    ug, mer eller mindre - din snuttefilt i smiskträsket

    Vad bra med en ny tråd :)

  • Anonym (Smaragd)
    calliphora skrev 2010-09-03 00:00:15 följande:
    Rom byggdes inte på en dag.   
    Precis så brukar min man svara när vi har våra diskussioner kring det här med dominans och undergivenhet.. :)
  • Anonym (Smaragd)
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-09-06 14:30:39 följande:
    Den där känner jag igen. Jag ber gärna artigt för jag tycker att man ska göra det. För mig handlar det inte om hur jag ber utan att det ska finnas en önskan hos den andra att göra mig till viljes. Krävs det att jag säger det på ett mindre trevligt sätt så blir inte min upplevelse densamma av det jag bad om. Ett väldigt bra sätt att förstöra min dag på.

    Att toppa från botten eller göra något man vet att D går igång på, triggers, är energitjuvar. Jag funderar mer på sätt för ug att hjälpa D att bibehålla en bra nivå precis som D gör med ug. Att det går att göra i vardagen utan att man försöker hitta neutrala tillstånd utanför förhållandet.
    Min man avskyr när jag tar till triggers - då lägger han av och så blir det ingen dominans och definitivt inget smisk den dan.

    Det är det värsta han vet inom dominansbiten och det är därför han ibland straffar mig med att INTE ge mig smisk eftersom han vet att JAG vet att jag inte får göra sådär.

    Jag å andra sidan avskyr ickesmisk-straff så jag försöker att inte trigga honom.

    Däremot tycker jag det är fel att straffa mig genom att inte ge mig smisk eftersom jag behöver det, men jag kan till viss del ändå förstå honom.
  • Anonym (Smaragd)
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-09-07 09:09:23 följande:
    Men se till att smisk blir en belöning istället. Det går alldeles utmärkt att klura ut en absurd logik som gör det självklart. Skrattande Positiv förstärkning är alltid bäst.

    Ska du få straff för något så kan ni ju skaffa ett särskilt redskap för det av en sort som gör helvetiskt jävla otrevligt ont. Ont på ett sätt som inte ger dig någon endaste liten form av tillfredtällelse. Ett tips på ett sånt är samvetet. Finns inget som kan plåga lika mycket som de egna skamkänslorna.
    Ja, jo, jag försöker tänka lite så faktiskt. Han brukar ibland ge mig alldeles för hårt smisk som inte är njutbart, annat än att det såklart gör dominansen väldigt tydlig och DET kan jag ju njuta av. Men det gör lixom FÖR ont. Så gör han ibland och meningen är precis den att det BARA ska vara otrevligt just då. För då är det avsett som straff och inget annat.

    Och det stämmer det du säger om samvetet, det kan vara hemskt!
  • Anonym (Smaragd)
    kaji skrev 2010-09-07 19:42:36 följande:
    iofs

    men jag började faktiskt ikappläsandet med de senaste inläggen och sedan gick jag bakåt. tycker det skrivs så mycket intresseväckande i den här tråden att jag lär fortsätta bakåt tills jag läst ALLT!!!
    Åh, dig har jag saknat! 

    Vad kul att du är tillbaka :)
  • Anonym (Smaragd)
    Anonym (Line) skrev 2010-09-10 12:52:58 följande:
    Det förstår jag inte heller... men han är inte särskilt "aggressiv", utan mer att "nu behöver du lite smisk, Line".
    I sängen är han kärleksfull och lugn. Till min stora förtret ber han alltid mig att göra saker, han tvingar mig aldrig. Det är alltså väldigt vanilj. Jag är snarare den som kan börja ta tag hårt i honom, bitas osv. just för att jag behöver det här våldsamma :( Jag älskar verkligen att vi för det mesta är väldigt gosiga och har mycket kel, men jag skulle behöva lite mer "böj dig fram och sära på benen, kvinna!" för att vara helt nöjd...
    Men kanske det kommer att utvecklas med tiden? Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (Smaragd)
    Anonym (Line) skrev 2010-09-10 22:51:32 följande:
    Jo... Men det sårade mest av allt när han en gång sa att jag fick önska mig vad som helst, och jag önskade mig en "våldtäkt" och han aldrig gjorde det. Visserligen dök det upp förhinder, men jag har tagit upp det senare, men jag fick aldrig det jag önskade... Det får mig att gråta. Han har liksom ingen förklaring. Han har aldrig varit så med gamla flickvänner. Men jag uppmuntrar honom och tycker det är vrålsexigt när han tar initiativ, och han har börjat så smått att be mig göra lite snuskiga saker utan att jag blir tillfrågad... Så vi är kanske på rätt väg? jag kanske ska vara mer olydig ja? Trotsa lite retsamt?
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-09-10 18:43:33 följande:
    Jag vill absolut inte säga åt dig vad du ska göra. Du får skriva om precis vad du vill. Jag upplevde det du skriver som att det kanske kunde hjälpa dig mer att ha ett lite djupare samtal med någon än vad som är möjligt i forumet. Jag vill inte att du ska vara olycklig det är allt.
    Tack, rusli.
    Men du, jag kanske är helt fel ute nu men tror du inte att det kan vara lite svårt för honom att förverkliga våldtäktsfantasin? Jag menar, det är en ganska våldsam sak att göra för en kille och han kanske helt enkelt inte fixar det?

    Även fast han säkert VILL göra det , så  tar det kanske emot pga att det är mycket våld inblandat? Jag vet ju inte alls hur du tänkt dig, och det är som sagt mycket möjligt att jag har helt fel, men om din önskan innebär att han tex ska slå dig och verkligen tvinga sig på dig så är det kanske lite over the top för honom?

    Jag kan tänka mig att det finns många dominanta män som backar lite inför en våldtäktslek OM det är mycket våld som ska vara med?

    Kan det inte vara så att det är skillnad på dominant våld och våldtäktsvåld ?

    Vore kanske bra om RUSLI kan svara på det eftersom han är dominant och man?
  • Anonym (Smaragd)

    Line  - hinner inte skriva så mycket nu, men kolla på den här sidan och läs den här artikeln :

    http://www.takeninhand.com/effect.positive.change.by.acting.as.if

    Den handlar om att åstakomma förändring genom att bete sig som OM saker och ting var som man ville ha dem och därigenom få det som man vill :)

    Det är en bra sida  med en massa material om D/S relationer och råd och tips när det krånglar :)

    Jag har haft mycket nytta av den själv  :)

  • Anonym (Smaragd)
    Anonym (Line) skrev 2010-09-13 19:40:54 följande:
    Han gör det nu, så jag menade att han borde kunna göra det i sängen också.

    RUSLI: Jag ringde nyss grinande till honom och berättade det (anno) sa ovan och ville veta om han kände igen sig i det. Nu har vi pratat en stund (begränsad tid) och det känns lättare. Det viktigaste som sades rörde att vi måste prata med varann och tillsammans hitta det vi behöver. Han VILL men saknar erfarenhet, han VILL men vill först grundligt veta vem jag är, vad jag behöver och var mina gränser går. Han VILL och det är det enda som räknas för att göra mig lugn. Han tyckte även att det var bra att jag kan prata med andra men att de (ni) inte känner till alla detaljer och det är därför som jag kanske tolkar fel eller överreagerar (kanske är för ung för att kunna sålla bort och inte ta allt för sanning när andra kommer med gissningar, råd och personliga erfarenheter...?)
    Min älskade VILL. För då mår vi båda bra om jag mår bra och får det jag behöver.
    han påminde mig också om att vi gjort framsteg och att det blivit mer dominans... Nu fick jag även en drös nya uppgifter och upplysningar om vad han vill/ska göra med mig, så jag kanske får ångra detta? :) Ibland blir man så ledsen och så tunnelseende att man inte ser det som faktiskt ÄR bra. Jag ska visa honom Taken in hand-sidan (vi har redan läst den sidan, men ska kanske fokusera på vissa delar, exempelvis den del  som smaragd visade),
    Jag har nu också bestämt mig för att jag ska ligga lågt här och inte öppna upp mig alltför mycket, då jag känner att jag förråder min man (jag försökte förklara detta för honom men han tyckte som sagt att det var bra att jag kan prata med likasinnade), då jag uppenbarligen blir för ledsen om jag känner mig feltolkad och felanalyserad.
    Men det var väl bra att ni pratade, Line? Även fast du blev ledsen så kom det ju något gott ur det hela.

    Det kanske var det här som behövdes, en liten puff i rätt riktning även fast det blev jobbigt ett tag.

    Det blir nog bra det där, bara ni fortsätter prata och ha en kommunikation mellan er.

    Jag och min man har ju haft ordentliga setbacks men det har rett upp sig till slut. Det är bara det att man ibland inte förstår det förrän efteråt, för att det är så himla jobbigt medan det pågår :).

     Vi har gjort så att vi sätter av en liten stund varje söndag då vi kan ta upp saker om dominansen, om det är något vi (mestadels jag) funderar över.
    Vi var lite tvugna att helt enkelt sätta av prat-tid för den saken, eftersom vi har småbarn och allt möjligt annat runt om kring oss, annars får vi inte tid :)

    Taken-in -hand sidan är bra, man får ev. sålla lite och välja ut de saker som man känner att man kan och vill ta till sig.
  • Anonym (Smaragd)
    Anonym (Line) skrev 2010-09-14 13:50:28 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans resp. haft ett D/s-förhållande?
    Vi har varit ihop i 6 år, gifta i drygt 2 år och har haft D/s förhållande i 1 år.
Svar på tråden ug, mer eller mindre - din snuttefilt i smiskträsket