• mallanis

    Vi över 30 som längtar efter första barnet

    Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

    Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

    Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

  • Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

    Daniella - Uch så motigt du har haft det! Hoppas på ljuset i tunneln nu eller en bebis som tittar ut. ;)

    Lillamillan- åh samma årgång som jag då och vi har försökt nästan lika länge!  Bisolvon och rosenrot visst är båda för att förstärka äl? Har ju läst att det inte är ovanligt att RR gör att äl kommer senare.

    Välkomna ni nya kul vi börjar bli ett litet gäng jag som tidigare kände mig lite ensam i min situation på FL ;)

    Gris- ja jösses du skulle se mitt snickrande igår..... gick si så där om jag ska vara ärlig ;)  men det går (sakta) framåt. Hoppas hoppas att hon inte kommer häxan...

    Ego- Fick äl utslag i går men inget idag tyvärr så visar (jag kör även med tempmetoden)  så har inte min temp stegrat ännu som den ska när man har ägglossat så vi får se om det kanske inte blev någon äl...?

  • Saftmedbulle

    Hej!
    Har börjat med ägglossningstesterna för första gången nu... Tre pinnar och ingen glad gubbe än så länge. Väntar med spänning på om det blir ÄL eller inte. Tidigare har det ju "bara" kännts som ÄL, men lite kul att testa den nya tekniken.
    Vad är temp-metoden? Är den bättre eller sämre än ägglossningstester?

  • Rosavit

    Hej,

    Jag har bara kört med CB ägglossningstest. En glad gubbe känner jag är på min nivå. Lätt att förstå även om jag är lite osäker om det betyder att man har ägglossning eller ägglossning är på väg.. Tänker nog fortsätta med det så länge jag känner att jag har råd i alla fall..

    Har oxå sett på the great sperm race nu.. Ja vad ska man säga? Alla graviditerer är ett mirakel! Känner att jag måste hjälpa alla stackars simmare nästa gång Skrattande. Bisolvon?

  • Ansi30

    Vi blir fler och fler, vad kul!

    Jag såg the great sperm race för någon dag sedan och tyckte den var superbra! Mkt informativ må jag säga Sicken kamp för dom små liven


    Daniela01 skrev 2010-09-12 11:33:00 följande:
    Hej tjejer!
    Jag hoppar in i tråden. Min mens har inte kommit igång sen vi avbröt grav. pga kromosomfe (tyvärr ej förentligt med liv).
    Lite mer om mig, jag är 30 år (31 snart) som bor i Gbg och har försökt att få till det med barn i snart 3 år med min sambo. Anledningen till att vi starta så sen, var för att jag gick i skolan. Har hunnit med 3mf och 1ma och tyvärr en grav. som fick avbrytas i v.18. Har gjort en utredning där de inte hitta ngt, utan det var bara slumpen som har slumpat till det så att det inte har gått så bra. Går nu hos en gynekolog för att se om det behövs lite trav på hjälpen.

    Det var lite om mig Glad
    Vilken tuff tid ni måste ha haft! Håller tummar och tår lite extra för er denna månad.

    mallanis: vad är det du snickrar? själv har jag snickrat staket och ny trall i sommar. staketet blev väl inte helt rakt men äsch...fyller sin funktion ju
     
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-09-12 21:31:54 följande:
    Vi blir fler och fler, vad kul!

    Jag såg the great sperm race för någon dag sedan och tyckte den var superbra! Mkt informativ må jag säga Sicken kamp för dom små liven Vilken tuff tid ni måste ha haft! Håller tummar och tår lite extra för er denna månad.

    mallanis: vad är det du snickrar? själv har jag snickrat staket och ny trall i sommar. staketet blev väl inte helt rakt men äsch...fyller sin funktion ju
     
    hahha ja det säger jag också om mitt bygge ..det fyller sin funktion =) Jag håller på och bygger på hundhuset till hundarna (till vår hundgård) . Själva skalet är klart (det är ombyggt inte nybyggt) och nu ska isolering och väggar tak mm fixas.....
    men det är ganska kul =) oftast!

    Rosavit- CB är ju ganska dyra. Jag kör med testlagrets det ska bli två streck och tycker att det funkar ok. På mina test så sker äl 12 - 24 timmar efter man får ett streck.

    Saftoch bulle-  Man tar tempen vid samma tid på morgonen som man lägger in i ett program (man kan lägga till symptom och hur livmodertappen är och massa mer) och får på så sätt en kurva som talar om man fått äl mm. Jag använder äl testerna som ett kompliment till tempmetoden eller tempmetoden som ett kompliment till äl testerna ;)
  • lillamillan

    Mallanis: Bisolvon är ju slemlösande så det gör att slemmet blir tunnare och då kan ev spermierna lättare simma in. Killen ska oxå ta bisolvon. Rosenrot ska öka chansen att bli gravid, men man ska ju bli lite piggare av rosenrot och då ökar ju även sexlusten så det går väl lite hand i hand. 

    Hoppas på plus snart, så himla seg att få mens månad ut och månad in.

  • L Maria

    Ytteligare en 30+; är 31 och slutade med p-piller för knappt en månad sedan. Hade ett p-piller-uppehåll för ca 1½ år sedan också, efter typ 13 år på p-piller, och kände då av första ägglossningen och fick mens på exakt 28:e dagen.
    Den här gången trodde jag att jag skulle ha ÄL runt den 3 sept, men fick en mindre blödning den 2, vilket jag tolkar som att ÄL kom dagen innan, den 1... Vi hade inte tänkt försöka att aktivt pricka in den här månaden då vi ska åka på bröllopsresa i slutet av månaden, men nu sitter man ändå här och känner efter symptom... Lätt mensvärk redan nu och ömma bröst - lika stor chans att det är mens som graviditet känns det som... Flört
    Vi kommer att köra med ÄL-test efter bröllopsresan tänkte vi - tillhör skaran som tycker att väntan är svår och ser inte fram emot att göra om det här månad efter månad; mens, pricka in ÄL, vänta och känna efter, få mens osv...

    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

    MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Gris78 ÄL 5-6 september BIM 19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktobe

  • mallanis

    Lillamillan- ah på så sätt! Jag har funderat på RR då jag skulle behöva lite "uppåttjack" ;) och ökar lusten så är det ju ett plus. Nu efter äl så är jag ganska nöjd ett tag ;) Men just att så många har upplevt att äl flyttas stör mig lite, jag har ganska sen äl som det är idag!

    Maria Välkommen! Blödde du vid din tidigare äl också? Jag (som letar gravtecken på allt) tänkte att det kanske kunde vara en nidis? Hoppas att symptomen visar sig vara en bebis! Ja visst vill man plussa direkt!

    Hur är det med er andra? Ni andra som närmar er BIM har ni några symptom?  

    Gris"en" - ;) Måste fråga hur kom du på ditt nick?  jag ääälskar grisar och hoppas att jag till våren har några här utanför i en hage. =) mannen tycker dock att vi ska äta upp dem sen...vi får se hur det blir....

    Ego- fick en temphöjning i morses så kanske kanske har jag haft äl iaf *pustar ut* så hoppet lever.....

  • Ansi30

    En vecka kvar till BIM... tror tiden har stannat eller gått ner på halvfart

    Ni som närmar er, hur går det för er? Några tecken?

    Min mage är väldans svullen men det är den i tid och otid i vanliga fall också så det kan jag inte dra några större växlar på. Mår lite illa till och från men vem gör inte det då och då.

     

  • Gris78

    Ansl: Jag brukar inte må illa då och då i vanliga fall även om jag gjort det de senaste dagarna. Har även mått generellt konstigt, märkte idag att mina byxor var trängre än vanligt, känner mig tjock om magen. Tjockare än vanligt kanske man ska säga. Är ingen fotomodell precis...:) Varmare än vanligt har man varit på sistone oxå....
    Någon liten brunflytning ibland och än mer sällan en ljustrosa flytning. Någon mer som känner så?? 

    Googlade på uppsvälld mage tidigare idag och ramlade på en sida som jag tror ni kommer att gilla,
    www.blimamma.se/tio-tidiga-graviditets-symptom.html
    - rätt positivt sida tycker jag 

    Mellanis: Gillar du grisar!? :) - satan va kul, du är nog den första jag "träffat" som tycker som jag. Grisar är mitt favorit djur särskillt griskultingar så enormt söta!!  Därför valde jag att heta gris....:)  
    Gud så härligt med griskultingar som husdjur, äta dem vette fan asså. Sälja dem på sin höjd när det är stora och mindre söta.  Har du bondgård eller? Får en känsla av att du inte bor i sthlm?? Har ingen som helst grund för de antagandet utan det är enbart en känsla jag får av dig.

    :)  vad kostar en gris?? 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet