Inlägg från: Anonym (jomenvisst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jomenvisst)

    Ni som har en älskare/älskarinna - blir ni kära i den personen?

    Anonym skrev 2010-10-15 11:57:25 följande:
    Take it easy. Alla i den här tråden är inte nödvändigtvis otrogna. Man kan väl ha en älskare eller älskarinna utan att vara i ett förhållande? Jag kan tänka mig att ha en KK om jag inte vill vara uppbunden med någon man.
    Dock ligger ju tråden under otrohet... du tror inte att det då kan vara rätt naturligt att utgå ifrån att det handlar om just otrohet?
  • Anonym (jomenvisst)
    Stolt Farsa skrev 2016-08-29 13:58:42 följande:

    Jag ska inte vara moraltant men helt ärligt, är det inte bättre att ni gör slut med era respektive om ni nu inte är nöjda i förhållandet. Lever man i ett förhållande så kan man inte få precis allt man vill ha, livet är fullt av kompromisser. Om ni nu vill gå er egna väg är det väl bättre att ni är singlar eller träffar någon som är mogen för ett mer öppet förhållande. Blir inte det bättre? Det är ju också för er egen skull så slipper ni allt det här smygandet som ni pratar om.


    Håller med men vissa verkar ju tyvärr njuta av allt smygande och ljugande och tycker det gör dethela mer spännande.Kräks
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (!) skrev 2023-03-23 06:00:43 följande:
    Det är inte konstigt, kvinnors kroppar och biologi är anpassad för att knyta an till den vi har sex med eftersom vi kan bli gravida osv. Preventivmedel är ett nytt påfund. 

    Sen finns det absolut kvinnor som kan skilja på det också och det är ju bra för dem. Men många kvinnor funkar så att de lättare får känslor och det är liksom så det "ska" funka, inte konstigt. Män borde ha sex med män betydligt oftare än de har eftersom det blir mer likvärdigt.
    Japp, det är så det är tänkt att fungera och det är ingen slump att kvinnor får ökade halter av anknytnings hormonet oxytocin vid sex.

    MEN det är inte bara kvinnor som påverkas av medfödda instinkter det gör även män, så det där med att män borde ligga med andra män blir ju ganska motsägelsefullt för det innebär att du bekräftar kvinnors instinkter men förnekar mäns. Om våra instinkter, både kvinnor och mäns finns där för att främja fortplantning så är det givetvis kvinnor män ska ha sex med.

    Att prata om likvärdighet i biologiska sammanhang är i sig irrelevant eftersom naturen aldrig någonsin brytt sig om filosofiska mänskliga uppfinningar som rättvisa och likvärdighet. Det enda naturen bryr sig om är överlevnad och fortplantning, punkt slut.
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (Länge sen nu) skrev 2023-03-24 12:36:50 följande:

    Jag har varit otrogen ett flertal gånger i förhållanden, men bara först när jag börjat känna att mitt förhållande är på väg att ta slut dvs jag ser inte en framtid med min partner längre. Oftast har jag inte haft några särskilda känslor för den andre och det har varit ons, någon gång har otroheten blivit inledning till en ny relation.

    Jag har haft en riktig älskare dvs en relation vid sidan av den relation jag levde i. Min verkliga relation var sexlös sedan många år och jag var olycklig, men tog lång tid att lämna pga vi hade barn ihop. Jag blev häftigt förälskad i min älskare men inser i efterhand att det nog mest handlade om desperation och att jag var så hungrig efter närhet att jag förälskade mig för att han rörde vid mig och fick mig att känna mig åtråvärd.

    Nu är jag gift med mitt livs kärlek och jag skulle aldrig vara otrogen mot honom. Man säger ju att en otrogen aldrig kan ändra sig men jag skulle säga det är tvärtom. Jag har gjort det och vet hur man känner sig efteråt och jag har haft mina skäl (tycker jag själv). Men nu skulle jag aldrig vara det igen. Inte mot denna eller någon eventuell senare relation. 


    Fast det där stämmer ju inte... 

    Du skriver att du varit otrogen tidigare när du du tyckt att förhållandet varit på väg att ta slut... dvs det är så du agerat när du hamnat i en sådan situation tidigare.

    Men en sån situation har du ju inte hamnat i med din nuvarande partner än. Hur du kommer agera den dagen du gör det återstår att se... och det är ju inte förrän då du kommer veta om du har förändrats eller ej.
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (Länge sen nu) skrev 2023-03-24 13:06:55 följande:
    Jag menar att jag har bestämt mig för att inte gå den vägen längre. Jag är ju inte viljelös och bara råkat ramla i säng med någon utan det har varit ett aktivt val som jag inte vill eller kommer att göra längre. För att jag vill bli en bättre människa.

    För mig har otroheten varit ett sätt att bränna broarna bakåt, som att avsluta förhållandet för mig själv. Ett egoistiskt och skitdåligt sätt, förutom att vara otrogen mot min partner har jag utnyttjat de jag varit otrogen med. De har ofta velat träffas mer men även om jag då har gjort slut med mitt ex har jag inte velat träffa otrohetskillen, han har ju gjort sitt för mig.. om du förstår hur jag menar. Det har hänt en eller två gånger att jag har fortsatt träffa honom några gånger men jag var ju inte otrogen pga att jag hade känslor för honom så varför ska vi fortsätta ses?
    Nja, fast du hade väl inte bestämt dig för att vara otrogen mot dina tidigare partners så fort relationen inte blev som du ville heller, eller hur? Du agerade så när situationen uppstod. Och då kan man ju ganska lugnt påstå att vad man "bestämt sig för" inte alltid lirar med hur man sen agerar när man väl är där. Så i praktiken vet du ju inte om du kommer agera likadant mot din nuvarande partner förrän du hamnat i en liknande situation som i dina tidigare relationer.

    Missförstå mig rätt nu, jag tycker det är jättebra att du bestämt dig för att sluta vara otrogen och jag säger inte att du kommer vara otrogen igen... det jag säger är att facit på om du förändrats eller ej kommer du inte ha förrän du hamnat i en likadan situation som den du varit otrogen i tidigare. Och då kan man ju inte riktigt hävda att "en gång otrogen alltid otrogen" inte gäller för dig längre... för du har ju ju inte passerat "testet" för det än i din nya relation. Det är inte förrän du gått igenom en liknande situation och denna gång agerar annorlunda än tidigare som det påståendet kan sägas vara sant.

    Vem som helst klarar av att göra rätt när allt flyter på som man vill, det är när det blir vårt som man visar hur man hanterar situationen.
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (Länge sen nu) skrev 2023-03-24 16:26:09 följande:
    Nej men nu har du inte riktigt läst vad jag har skrivit.
    Jag var visst otrogen medvetet tidigare, som en symbolisk handling för mig själv att seal the deal - nu var det bestämt och jag kände ett lugn och ofta åkte jag direkt till min kille och dumpade honom efteråt. Jag är egentligen väldigt monogam nämligen och tittar inte ens åt andra killar när jag är i ett förhållande, det är väl därför otroheten blev en så stark symbolhandling för mig. Nu har jag förstört det heligaste typ, nu är det definitivt. Då har jag randomly plockat någon som jag råkar träffa. Det har inte varit "en situation som uppstod" utan jag kan ha gått ut med inställningen att jag ska följa med någon hem eller bestämt för mig själv att om jag träffar någon jag finner attraktiv ikväll så låter jag det hända. Det är ju inte så att jag drabbades av passion och inte kunde hålla tassarna borta utan otroheten har enbart handlat om mig själv och snarare varit en slags självskadebeteende.

    Jag har jobbat mycket med mig själv senaste åren och jag var inte otrogen i min förra relation heller, jag valde att inte göra som vanligt utan avslutade snyggt. Min nuvarande relation var stormig första åren och vi gjorde "nästan" slut flera gånger, och det var några tillfällen då jag normalt skulle ha gått och legat med någon annan i vanlig ordning, just för att bränna broarna: nu kan jag inte gå tillbaka. Men jag gjorde inte det utan istället tog jag tag i problemet som en mogen vuxen person. Vi löste vårt problem och fortsatte vara tillsammans. Sedan lugnade vi ner oss efter några år, nu bråkar vi inte längre och har ett stabilt bra förhållande.
    Ja givetvis var du otrogen medvetet, otrohet är ju alltid medvetet för det är ju inte så att man råkar halka och vips så hamnar man i sägen naken med någon annan. Det är ju alltid ett medvetet beslut. Det jag menade var att du planerade väl inte att vara otrogen så fort du blev missnöjd när du gick in i dina relationer, det var väl något som kom i takt med att du blev missnöjd?

    Jo, de flesta som är otrogna är ju monogama, annars hade de ju inte levt i en monogam relation och smugit med sin otrohet. De allra flesta av dem skulle aldrig acceptera att deras partner gjorde likadant och smygandet är ju delvist ett sätt att förhindra sin partner från att kräva samma frihet.

    Vad bra att du lärt dig lösa problem på ett vuxet sätt och om du redan varit i situationer där du tidigare varit otrogen och inte varit det så har du ju oxå ställs på prov och passerat testet och då stämmer det att du har förändrats, men det framgick ju inte av ditt tidigare inlägg....men hur som helst så grattis till ditt mognande!!! Skål
  • Anonym (jomenvisst)
    Hursmakardu skrev 2023-03-25 06:31:24 följande:

    Jag har blivit förälskad i min älskarinna. Från att ?bara? ha längtat efter sex o smek så kan jag nu längta ihjäl mig efter att få ta hennes vackra ansikte i mina händer, titta in i hennes vackra ögon o kyssa henne. Längta efter att ligga naken tätt tätt bakom henne, kupa mina händer runt hennes underbara bröst o somna så. Längta efter att äta god mat tillsammans. 


    Jag tror att den dagen man gör mer än att ha sex ( pratar i telefon, fikar, tar en promenad) då ökar risken att någon ska utveckla känslor. 


    Så nu är frågan för mig om jag ska hitta en ny älskarinna eller om jag ska hoppas på att hon vill lämna sin man??..


    Fråga hennes man
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (manx) skrev 2023-04-18 18:23:42 följande:
    Kan han läsa sin frus tankar?
    Givetvis inte men det ger honom en möjlighet att byta ut henne mot ett bättre exemplar
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (manx) skrev 2023-04-18 19:47:46 följande:

    hade ju inget med frågan att göra


    Det har det väl? eller menar du att en partner inte existerar?

    Och vill man vet hur personens relation ser ut så är väl personens partner en jättebra källa till information?
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (manx) skrev 2023-04-19 14:57:08 följande:
    Det har du förresten ingen aning om, tror du att den personen skulle vilja ha lust dela med sig av sanningen? Eller han kanske är ett stolpskott som inte fattar något. Nä jag skulle inte lita på information från en helt främmande människa med en förmodligen egen agenda dessutom.
    Och du tror att en person som gärna ljuger för sin partner kommer vara ärlig mot dig och kommer vara mer pålitlig än sin partner? Är det inte ganska självklart att om man vill göra sig en realistisk bild av verkligheten så är det bättre med information från båda sidor än ensidig information från enbart en part (som man dessutom vet inte har problem med att ljuga)?

    Om han är ett stolpskott som inte fattar något, varför har hon inte skilt sig?

    Och den som ligger runt bakom ryggen på sin partner har ingen egen agenda menar du?
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (manx) skrev 2023-04-21 08:41:50 följande:
    Nej jag tror inte att den personen kommer vara ärlig? Det jag skrev var att jag inte tycker det är en bra källa så ditt förslag var dåligt, sen att det även finns andra dåliga källor förändrar inte det.
    Det är väl bättre med två källor än en?

    Dessutom skrev du "vet han vad hon TÄNKER" men vad hon tänker speglar ju inte nödvändigtvis realiteten.

    Om hon tänker "jag trivs bra i min relation men gillar bara variation i kukar" så kommer hennes man såklart inte veta det för det har hon förmodligen inte sagt till honom.

    Men om hon då sagt till dig att hennes relation är förfärlig och hon lider alla helvetes kval dagligen, snyft snyft...för att få det faktum att hon knullar runt bakom ryggen på sin man att låta lite snyggare än vad det är eller för att få dig att tro att hon vill skapa sig en framtid med dig så kan ju hennes man absolut ge dig en annan bild av det.
  • Anonym (jomenvisst)
    Anonym (HR) skrev 2023-04-21 15:37:38 följande:
    Jag tolkar detta som att han är nöjd med det han vet. Skulle han vara lika nöjd om han visste mer?

    Att du på eget bevåg buslutar om sådant känns synnerligen tveksamt.
    Haha, exakt... lite som att säga... min arbetsgivare är jättenöjd med mina insatser men vet inte att jag förskingrat 2 miljoner... då kan man ju fråga sig om arbetsgivaren skulle vara lika jättenöjd om den visste hela sanningen? Drömmer
Svar på tråden Ni som har en älskare/älskarinna - blir ni kära i den personen?