• anmaelli

    Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

    kattm skrev 2011-04-01 21:31:31 följande:
    Vi testade nu ikväll, och det blev negativt. Så vi misslyckades än en gång. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli gravid.

    Tidigare har min mens kommit på RD15 resp natten mot RD16. Så mensen kommer väl i natt eller under morgondagen.
    Åh nej, detta ville vi ju inte höra Jag är så hemskt ledsen för din skull. Du är en av de som jag verkligen "kommer ihåg" då jag blivit så berörd av din historia. Hade verkligen hoppats att det var din tur nu. Hoppas ni orkar komma igen snart så att ni får ert plus. Styrkekramar!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-01 23:50:58 följande:
    cattm: Nej vad tråkigt! :(  Hur många försök har ni gjort nu? Förlåt mitt guldfiskminne....

    anlijoos: Jag var helt nedreglerad och fick blödningen  som jag skulle, men fick fortsätta spraya ett par dagar extra antagligen just för att inte förstöra deras tidsplaneringar. Tror jag sprayade i 3 veckor ungefär och sprutor i 10-11 dagar... minns inte exakt längre. Din klinik försöker nog styra din behandling så det inte krockar med påskhelgen... det är ju slöseri på försök och resurser även för deras del om det hamnar fel och man kan undvika det...
    Ah, då kanske min mens som ännu inte dykt upp för att jag lycka styra det här över påsk i alla fall :)
    Känner att jag har molvärk, men ingen mens än... inte ens spottings som jag brukar få några dagar innan. Så det blir nog att skjuta upp besöket på tisdag skulle jag tro. Sen ska jag iväg med jobbet igen på onsdag och är inte tillbaka förrän på fredag och då är kliniken stängd så jag hoppas att de inte kallar mig förrän måndagen efter i så fall. Hmmm... svårt att få ihop det med jobb, privatliv och detta.... Men hoppas att det visar sig vara värt det!!!!
  • anmaelli

    Hejsan,
    Har idag fått ringa kliniken för att meddela att jag ännu inte fått mens, så nu får vi skjuta på VUL och blodprov till nästa vecka... så jag får spraya åtminstone en vecka till. Men det känns rätt okej iaf eftersom jag inte mår dåligt alls så är det inte hela världen någon vecka hit eller dit, men visst är man lite otålig :) Nu är planerat ÄP och insättning till v.17.

    Hur går det för er andra?

    Kram!

  • anmaelli

    Ja, det är jättespännande det här och jag är väldigt glad att jag mår som jag gör :)
    Av någon konstig anledning så lyckas jag att inte tänka på detta alltför mycket, men jag tror det är värre för min sambo faktiskt.  Vi tittade på "En unge i minuten" igår och blir ju så sugen... svårt att hålla tillbaka tårarna när de får träffa sina bebisar första gången.

    Jag fick min mens idag faktiskt. Började med spottings sent igår kväll och den har så gott som kommit igång ordentligt nu så det blir absolut besök för VUL och blodprov på tisdag!

    Bra att ni har i frysen cattm så slipper ni åtminstone det nästa gång. Kan de på något sätt se att det är dålig kvalitet på dina ägg?

    Hur känns det att du producerar ägg phillie10? :)

    Kram!

  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-04-05 22:39:02 följande:
    Ja jag gråter som bara den till en unge i minuten.- hujeda mig! 

    Vad spännande, hur går man vidare sen? jag är inte så haj på långa metoden...

    Det känns som jättemycket ÄL-värk i äggstockarna, värker och molar liksom. Förra gången trodde jag att jag inbillade mig fram till vul då jag fick veta att det var jättemånga blåsor som tog stor plats så nu känner jag igen den känslan. Hoppas dock på en bättre titalskörd denna gången! :)

    Kram! 
    Ja, det är verkligen ett känslofyllt program det där :)

    phillie10: om det visar sig att jag är nedreglerad på VUL & blodprovet nästa tisdag, så får jag börja med sprutorna, det verkar ta ca 10 - 15 dagar. Sedan är det dags för äggplock och återföring, som enligt preliminära tidplanen blir 17... Känns inte så långt bort! :) Hoppas bara att jag ska må skapligt även under sputorna.

    Hur mådde ni andra? Jag har ju än så länge mått utan anmärkning alls, kan man ha sån tur även fortsättningsvis?
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-11 14:56:58 följande:
    Heeej allihopa goda Nyheter igen har 15 äggblåsor nu vissa av dem är i okej storlek andra ska växa till sig lite mer ska spruta i två dagar till o ta ägglossningssprutan på ons och ÄP på fre jippieeee nu har vi kommit så långt!!! Vi är sååå glada!!! Återföring på måndag om allt går bra så vem vet nästa vecka denna tid är jag kanske ruvare till ett litet embryo!! Håll tummarna för jag lovar ett dem hjälper mig 
    Åhh, gud så spännande habanita!
    Hur länge fick du spruta? Och hur många besök mellan sprutstart och ÄP blev det?

    Jag ska till kliniken imorgon för VUL och blodprov... hoppas att få börja spruta nu efter 3 veckor med spray. Fick spraya en vecka extra pga försedan mens. Nu vill jag inte vänta mer!! :D

    Jag kommer hålla tummarna så hårt jag kan för dig! Klart det ska bli en bebis!!
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-11 21:55:10 följande:
    hej hjärtat jo jag kommer totalt ha sprutat i 14 dagar med imorgon och har varit på 4 besök totalt. På ons är det ägglossingssprutan som gäller och sedan är jag sprutfri på tors. ÄP på fredag och söndag ska jag börja med vagitorierna för att på måndag göra ET. 
    Hoppas du får börja spruta snarast så får vi följas åt, uppdatera efter imorgon så jag får veta hur det går för dig, ska hålla tummar och tår för att du får börja spruta redan imorgon ;) kram 
    Oj, 4 besök var mycket! Menar du under de 14 dagarna som du sprutat? Jag reser mycket i jobbet så jag är lite orolig nu att det ska blir struligt med alla besök...

    Vad är vagitorier och hur länge tar man dem?

    Har du sprutat med puregon? Jag har försökt läsa lite och tycker det verkar vara en hel vetenskap att förstå det där!!! Livrädd att man kommer göra fel.

    Jag uppdaterar efter besöket imorgon hur det har gått! Jag har sprutat med Suprecur och har inte kännt av några biverkningar alls så jag undrar om jag verkligen är nedreglerad ordentligt...
    imorgon vet jag :)

    Godnatt!
  • anmaelli

    Hejsan!
    En uppdatering efter dagens besök...

    Allt gick bra och vad jag förstod på läkaren så såg det bra ut. Läkarna från RMC ringer imorgon när de fått svar på proverna så får vi se om jag får börja spruta.

    Jag blev visat hur det fungerade med puregonsprutan, och det var mycket enklare än den instruktionsfilm jag har sett där man skulle blanda massa vätska själv... puh! De var nog en gammal film vi hittade då :) Känns skönt och som du säger phillie10 så kan man nog inte misslyckas, känns skönt.

    Vet ni när på dagen det är vanligast att de vill att man sprutar? Vill ju helst inte göra det  på jobbet...
    Vagitorier, är det vanliga tabletter? (läste nånstans att de var sprutor, men jag tror att det också är gammal info)

    Kram!!

  • anmaelli

    Mig gör det inget heller om folk klagar Aurora79, så bring it on :) jag har nog rätt sund inställning till det hela fortfarande. Självklart vill jag inget hellre än bli gravid, men att andra blir gravida gör ju inte att jag mår sämre. Det är ju inte mina barn ni ska ha och inte heller påverkar det mina chanser att bli gravid. Konstigt att tänka så? Kan tänka mig att detta förändras efter x antal misslyckade försök, men hoppas att jag aldrig behöver veta hur jag skulle tänka då...

    Tack för tipset om puregon.nu phillie10! Det var bra info där.

    Idag ringde RMC och jag får spruta en vecka till innan jag får börja spraya... jag frågade aldrig varför, men jag gissar att det har att göra med att inte riskera att ÄP och insättning krockar med påskledigheten. Nu är insättning och ÄP istället planerat till v 18, 2 veckor senare än först planerat... suck! Som tur är så mår jag ju bra så det är eg inte hela världen efter all denna väntan.

    Efter 6 dagars sprutande ska jag ta blodprov och UL... spännande! Det jag är mest nervös över är överstimulering, och äggplocket... Jag kommer spruta vid 22 på kvällen när jag ändå ska spraya, så jag slipper ha ännu fler tider att hålla reda på.

    Lycka till med era ÄP Habanita och phillie10! Håller tummarna för fina skördar :)

  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-13 21:59:59 följande:
    anlijoos och phillie: Haha... jag har det inte så illa som det låter. Bara lätt att bli gnällig av illamåendet (spyr inte ens så jag ska väl vara glad :P), sen är det mest tokömma bröst och trög mage som stör mig. Skönt att ni kan hålla distansen på ett sätt. MÅNGA blir helt hysteriska i den här IVF-cirkusen, och det är kanske inte så konstigt heller. Just nu känner jag mig rätt ensam i att INTE oroa mig nämnvärt över missfall, känns som att precis alla gravida efter IVF är helt övertygade om att få missfall?!
    Ja, men vad skönt att du inte oroar dig!! Klart du inte ska få missfal :) I vilken vecka är du nu? Var det ert första försök ni lyckades på?
    Förlåt för dåligt minne... så lätt att blanda ihop alla här, men det är nog inte bara jag som har det problemet :)
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI