• Anonym

    Vad är detta för en tablett????????

    Min kille har sovit över hos mig i natt och hittade en tablett som heter Roche 2. Den är vit med ett kryss på baksidan.
    Jag har försökt att googla lite på den och det står att den är för epelepsi, men det har han inte. Så jag undrar vad den mer kan ha för syfte???

    Snälla hjälp mig innan jag ringer o skäller ut min kille!!!!

    Och dels är jag förbannad för jag jag hittade den på golvet i min sons rum!!!!!

  • Svar på tråden Vad är detta för en tablett????????
  • Queenie70
    klyban skrev 2010-11-09 19:35:45 följande:
    Detta är ett typiskt mobbeteende att ge sig på fördöma och lyncha utan ha alla fakta.
    Att alla fakta inte finns är UPPENBART.
    Men är man villig att kasta ett förhållande på indicier, så är det väldigt sorgligt.
    Du är naiv....Visst finns det utrymme för tvivel, men man får inte vara korkad heller.
  • Queenie70

    Man behöver ju inte dumpa nån som har ett missbruk med automatik, däremot ska man nog inte vara i ett sådant förhållande om man har barn om vederbörande vägrar erkänna att det finns ett missbruk och att ta emot behandling för denna. Det handlar inte om moraliserande över andras liv, utom om självbevarelse över sin egen tillvaro.

  • klyban
    Anonym (loppan) skrev 2010-11-09 10:45:33 följande:
    Ja, vad har hon att förlora?
    Hon har en son och han bör komma i första hand. 
    Hon har ett hem tillsammans med sin son och det ska vara tryggt att både vara i och komma hem till. 
    Hon kan förlora en livskamrat genom att agera utan att veta, det är vad hon har att förlora.
  • hedersknyffel
    klyban skrev 2010-11-09 19:35:45 följande:
    Detta är ett typiskt mobbeteende att ge sig på fördöma och lyncha utan ha alla fakta.
    Att alla fakta inte finns är UPPENBART.
    Men är man villig att kasta ett förhållande på indicier, så är det väldigt sorgligt.
    Det finns folk somär väldigt bra på det här på FL...
  • klyban
    Queenie70 skrev 2010-11-09 20:54:43 följande:
    Man behöver ju inte dumpa nån som har ett missbruk med automatik, däremot ska man nog inte vara i ett sådant förhållande om man har barn om vederbörande vägrar erkänna att det finns ett missbruk och att ta emot behandling för denna. Det handlar inte om moraliserande över andras liv, utom om självbevarelse över sin egen tillvaro.
    Nä en bra partner/sambo/gifta, gör ju vad den kan för inse problemet och sen avgöra om det finns ett missbruk.
    Sen i första hand hjälpa om det är så, tyvärr så finns det för många på denna jord som tappar alls sanns i detta område.

    Och bara skriker "KASTA UT DEN JÄVLEN".
  • Anonym
    klyban skrev 2010-11-09 20:52:02 följande:
    Vem pratar om man ska vara korkad?
    Utan handlar man ska ta reda på fakta inget annat, nu ropar folk till höger och vänster dumpa den jävlen.
    Anonym skrev 2010-11-09 20:36:25 följande:
    Är du i denna tråden och förstör också!!! Röker cannabis gör du och talar gott om det.. så kommer det upp en tråd om en pilla.. så VIPS så är du där och har såklart rätt här också!! ELLLER INTE! Försvinn från familjeliv för gott - ber jag dig snällt..
    Talar inte gott om cannabis, däremot säger jag emot lögner om CB.

    Vad du missar i denna tråd är att avsaknaden av fakta är uppenbar.
    Det enda som det har man kommit fram till med säkerhet är att det handlar om Iktrovil 2mg.
    Problemet är att folk slutar tänka så fort det kommer till droger/mediciner av narkotisk art och bara skriker för fulla halsar gör slut med den jävlen.

    Eftersom vi inte vet, men tänk om TS skulle följa dessa råd direkt och sparkat ut han.
    Och sen visar det sig allt han sa var sant, är ju pinsamt se hur man kan behandla folk vid blotta misstanken om att det kanske var ett narkotiskt preparat för eget bruk.
    Finner det sorgligt att man inte uppmanar till söka fakta först, sen agera.
    Sen om det sen blir det gamla vanliga paniken inför fakta sen, detta är en sak, men innan man ens vet.

    Precis som man skulle slänga folk i fängelse utan ta redan på vad som har hänt före, lika tokigt där.
    Som tur har vi lagar som inte bygger på folks fördomar(ja i alla fall de flesta lagarna).
    Min erfarenhet av män som använt droger är att de oftast inte kommer ett endaste litet sant ord ur mun på dem tyvärr.. finns ingen som kan ljuga och dupera eller försöka göra det som en drogberoende.. man eller kvinna.. Som min föredetta.. det tog slut pga hans alkoholism som då enligt honom (trots att vodkaflaskan åkte fram på bordet en helt vanlig onsdag) inte alls var så. Ett par år efter fick jag ett telefonsamtal där han sa att han ville prata med mig - inte i telefon utan ansikte mot ansikte - då fick jag höra att han erkänt sig som alkoholist och fick hjälp med behandling av företaget han jobbade på- Då tackade han mig för att jag hjälpt honom att börja förstå några år tidigare. Några år senare igen efter detta har man fått höra att han då aldrig har sagt att jag hjälpt honom med något. Inte då heller skulden hos KFM som han hade som jag så snällt hjälpte honom med genom att betala hans kläder, den mesta av maten inkl hans lunch, största delen av hyra och andra räkningar - allt medans hans skuld betades av. Det har jag också i efterhand fått höra att jag inte alls hjälpte honom med... Även morbror som var alkoholist och ringde och förpestade vår lugna stabila familjs liv - eller så var det hans alkoholiserade fru som ringde och grät för att min morbror använt henne som psykisk eller fysisk slagpåse. Gällande andra droger så har jag sett många kompisar och bekanta som på 80-talet började med hasch. Vissa har det gått bra för - de lämnade det livet bakom sig tidigt - andra gick det inte bra för alls. Från hasch till amfetamin till att skjuta upp heroin eller snorta kokain.. Ja, därför anser jag att cannabis är en drog som man inte ska förakta. Det handlar helt enkelt om önskan att prova första gången - vilken drog det än må handla om - om man kan motstå den eller inte. Allt för många kan inte hålla sig till en utan söker sig högre kickar.. och vips så dör människan av en en grov överdos genom att ha läckande kondomer med kokain uppstoppade i arslet... Så släcktes den kompisens liv. Själv hade jag aldrig suget eller önskan att prova något - alkohol har jag väl druckit men inte överdrivet mycket eller ofta ocn numera nästan aldrig. Jag klarar mig utomordentilgt bra ändå måste jag säga. Jag kan gå ut och dansa helt nykter för på dansgolvet blir musiken min "drog" - en ofarlig sådan och absolut mycket ofarligare än om jag druckit för då hade risken för att hamna i bråk garanterat ökat.

    Jag är skyldig min dotter att ta hand om mig själv - att inte utmana ödet alldeles för mycket - det räcker med att man ska ta sig till och från jobb så kan det hända otäcka saker. Hon är beroende av sin mamma - och om det händer henne något en fredag eller lördagkväll så vill jag vara nykter så att jag kan ta min bil och rusa iväg till sjukhuset om så skulle behövas. Önskan att min dotter ska ha en trygg uppväxt med mig är så mycket större än önskan efter rus.

    Våra barn förtjänar nyktra föräldrar - jag ryser när jag tänker på alla fester mina föräldrar hade när jag var liten, hur jag och lillasyster gick upp mitt i natte och skrek till dem att de skulle vara tysta för att vi ville sova.. hur de satt fulla runt bordet och spelade kort till långt in på morgonen.. nej, vi fick inte sova. Jag vill inte göra det mot min dotter som jag själv råkade ut för - vill inte att hon ska se mig full och skränandes, kommer aldrig någonsin med mattebankare eller med handen slå henne, aldrig skrika på henne av ingen anledning alls... varför ska man behandla sina barn som man själv har blivit behandlad som liten... Så gör dotterns pappa idag... Han blev övergiven av föräldrarna som liten och nu har han övergivit sin egen dotter... men åtminstone så är han nykter idag...............
  • klyban

    Du summerar upp mobbens inställning rätt bra, lyssna inte på dom bara släng ut dom.
    Och bara anta de ljuger.

    Med det postet visar du även att du inte förstår vad jag menar, att det har inget att göra med droger utan försöka luska i sanningen.
    Vet att speciellt missbrukare har en förmåga att ljuga.
    Men det är ingen orsak att sätta en fot i rumpan på TS kille, utan ens anstränga sig att ta reda på hur det är.

  • klyban

    Sen beror du andra bitar som handlar om helt annat.
    Dock så det här med CB är en inkörsport, är något som resten av världen kastat ut genomfösntret.

  • Anonym (Annika)
    klyban skrev 2010-11-09 23:10:36 följande:
    Du summerar upp mobbens inställning rätt bra, lyssna inte på dom bara släng ut dom.
    Och bara anta de ljuger.

    Med det postet visar du även att du inte förstår vad jag menar, att det har inget att göra med droger utan försöka luska i sanningen.
    Vet att speciellt missbrukare har en förmåga att ljuga.
    Men det är ingen orsak att sätta en fot i rumpan på TS kille, utan ens anstränga sig att ta reda på hur det är.
    Är du missbrukare själv? Jag hade också den inställningen som du, när jag gick på droger... att IGENTING som inte bevisats är sant. 

    Visst kan ts luska mer, fråga sin partner och söka sanningen på så sätt, men risken är stor stor att hon blir "lurad" och övertalad och manipulerad, om partnern nu har halkat tillbaka i missbruk, viklket jag ser som helt tydligt att han gjort. Det där med nyckeln är ju också ganska talande! de är lätt att förväxla saker efter att man tagit  benzo i större doser...

    Jag har själv missbrukat så jag vet hur det funkar och jag kan säga att risken att ts misstar sej är VÄLDIGT liten. Jag anser att man bör ta sånna här tecken på allvar både för sin egen, men även för den andres skull. HAN är inte hjälpt av att bli behandlad med silkesvantar, det medför bara att han kan forsätta missbruka i lugn och ro...
  • klyban

    Jag nyttjar CB i medicinskt syfte om nu det var detta du undrar, missbrukar gör jag inte.
    Och de som är i behov att veta detta, vet redan vad jag tar och varför och det är accepterat.

    Sen att du inte förstår det idiotiska i att bara avsluta ett förhållande bara sådär utan ens bry sig om vad som är sant eller inte, detta är direkt skrämmande.
    Tycker man sanningen är så oviktig för denna kille, så antar jag att han är rätt kass från början.
    Så skylla på annat är bara barnsligt.

Svar på tråden Vad är detta för en tablett????????