• Anonym (Fundersam)

    Telefonsex med okänd = otrohet?

    Om man har telefonsex med någon för en själv okänd person, fast man själv är gift eller sambo, är man otrogen mot sin partner då?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Telefonsex med okänd = otrohet?
  • Anonym

    Jag arbetar som telefon värdinna och anser att det inte rör sig om otrohet utan bara ett sätt att få lätta lite på trycket och fantisera lite. Dem som ringer mig träffar aldrig mig, utan vi bara hjälper varandra att ha några krav eller dyl. Hjärta 

  • Jennie med ie
    Anonym skrev 2010-11-17 09:54:58 följande:
    Jag arbetar som telefon värdinna och anser att det inte rör sig om otrohet utan bara ett sätt att få lätta lite på trycket och fantisera lite. Dem som ringer mig träffar aldrig mig, utan vi bara hjälper varandra att ha några krav eller dyl. Hjärta 
    Som telefonvärdinna, anser du att du och de som ringer _har sex med varandra_? Det var ju det som trådstarten här handlade om...
  • Anonym

    Nej jag pratar med personen som ringer och tro mig jag ligger inte och leker med mig själv hela tiden för det orkar jag inte men däremot så låter jag min kund tro det I själva verket så ligger jag i soffan och ser på tv.

  • Jennie med ie
    Anonym skrev 2010-11-17 10:11:45 följande:
    Nej jag pratar med personen som ringer och tro mig jag ligger inte och leker med mig själv hela tiden för det orkar jag inte men däremot så låter jag min kund tro det I själva verket så ligger jag i soffan och ser på tv.
    Precis, ni har inte sex med varandra och det är därför en annan sak än det TS frågar om... som jag tolkar frågan i alla fall.
  • Anonym

    Att kalla det otrohet är ju bara konstigt tycker jag. och de som ringer och "censur" eh leker med bananen,  medan jag pratar får ju inga sjukdommar heller. Men jag frågar faktist inte om kunden i fråga har en partner eller inte men en del väljer att berätta själv och säger att ja men h*n tycker inte om att göra det hära som jag blir kåt av.

     Min man har ingenting emot det jag gör heller. En gång ringde ett par och hon sög av honom medan han pratade med mig. Men jag ska inte skriva mera på dennna tråd.

    Jag kanske glömmer bort att vara anonym och då blir det ju stor skillnad på det jag gör eftersom ingen någonsin får veta vem jag är eller vars jag bor. För mig är det bara ett oskyldigt extra jobb och de män + kvinnor som ringer och pratar med mig är inte otrogna i mina ögen i alla fall. En del pratar faktist inte bara om sex utan mera relationsproblem.   

  • Jennie med ie
    Anonym skrev 2010-11-17 10:39:01 följande:
    Att kalla det otrohet är ju bara konstigt tycker jag. och de som ringer och "censur" eh leker med bananen,  medan jag pratar får ju inga sjukdommar heller. Men jag frågar faktist inte om kunden i fråga har en partner eller inte men en del väljer att berätta själv och säger att ja men h*n tycker inte om att göra det hära som jag blir kåt av.

     Min man har ingenting emot det jag gör heller. En gång ringde ett par och hon sög av honom medan han pratade med mig. Men jag ska inte skriva mera på dennna tråd.

    Jag kanske glömmer bort att vara anonym och då blir det ju stor skillnad på det jag gör eftersom ingen någonsin får veta vem jag är eller vars jag bor. För mig är det bara ett oskyldigt extra jobb och de män + kvinnor som ringer och pratar med mig är inte otrogna i mina ögen i alla fall. En del pratar faktist inte bara om sex utan mera relationsproblem.   
    Som sagt, TS frågar ang att _ha sex med_ varandra via telefon. Och eftersom ni inte har sex med varandra, du och den som ringer dig, är det inte vad många tolkar det som att TS frågar efter och heller därför inte vad de svarar utifrån.

    Sen är väl inte hurvida man får en sjukdom eller ej inte heller kriteriet för otrohet
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-17 09:35:32 följande:

    Av ren nyfikenhet... Hade du då tyckt att det varit OK ifall din partner hade hett sex, om än över telefon, med en annan människa?
    Sen skulle det också vara intressant att veta vad DU menar med telesex? Kanske du har en annan definition på det än de flesta andra här?


    Med telesex menar jag nåt i stil med att båda parterna onanerar och beskriver vad dom gör för den andra personen. Det tycker i alla fall jag är i princip lika mycket sex som att man fysiskt rör vid varandra och skulle således inte vara okej med tanken att min man gjorde sånt med andra kvinnor.

    Sen så har ju folk, uppenbarligen, väldigt olika syn på vad otrohet är ÖHT...
    Jag tycker personligen att ingen form av sexuell "direktkontakt" med en tredje part är OK och det är dom regler vi följer i vårt förhållande. Det jag inte vill att min man ska göra med andra, gör inte heller jag med andra. Och vice versa. Den gyllene regeln omvänd? Flört


    Jag har inga problem med att min partner njuter av de möjligheter vår kropp begåvats med.
    Förstår inte alls de som vill äga andra, de som ser det som en självklarhet att bestämma över hur andra ska få njuta, när det gäller sex.., all annan njutning lägger dom sig oftast inte i...
  • Tazzme
    Anonym skrev 2010-11-17 10:54:09 följande:
    Jag har inga problem med att min partner njuter av de möjligheter vår kropp begåvats med.
    Förstår inte alls de som vill äga andra, de som ser det som en självklarhet att bestämma över hur andra ska få njuta, när det gäller sex.., all annan njutning lägger dom sig oftast inte i...

    Ok, då räknar jag med att du antagligen inte heller hade haft så himla mycket emot att din partner också hade "riktigt" sex med någon annan?


    Enligt min världssyn så ser jag dig då som en minoritet vad gäller hur man ser på sitt förhållande ang. otrohet, sexuell frihet etc. Tycker du då verkligen att det är så konstigt att folk är emot telefonsex med en tredje part, att du tycker det vara liksom "berättigat" att håna/klanka ner på andras åsikter, då det verkar som att de allra flesta ändå är en annan åsikt än dig själv?
    Jag är inte sur eller så, som det kanske kan verka, bara uppriktigt nyfiken på hur du tänker. Eftersom ditt sett att se på saken verkar vara milsvitt från mitt.

    (Ber om ursäkt att jag skrev som anonym i det förra inlägget, #40, det var en liten miss från min sida bara)

  • Anonym

    Jag tycker att det är otrohet och skulle aldrig låta min partner ringa en annan tjej för att ha telefonsex.. Om han skulle gjort de så skulle han fått ta konsekvenserna också. Ni som inte tycker att det är otrohet, hur skulle ni andra känna när eran partner ligger och njuter av en annan och lyssna på henne/honom och onanera tillsammans?. Jag skulle inte känna som han skulle njuta av att bara vara med mig, eller ha sex med mig. Då skulle han fått göra de och han skulle få hitta någon som accepterade de.

  • Lyktan

    Jag frågade min man om detta, jag tyckte det var ett litet intressant dilemma.
    Han svarar: om du skulle tycka detta var okej, då skulle jag få ligga brevid någon annan och runka? Jag svarar.. va nä det får du ju inte.
    Han säger: joo för om man tycker detta är okej för att det inte är fysiskkontakt, då borde även ligga brevid någon o runka vara tillåtet!

    Så min svarar.. nej det är inte tillåtet. Dvs ja telesex är otrohet!


Svar på tråden Telefonsex med okänd = otrohet?