• Vilmagbg

    Kan man säga upp mobil abonnemang med bindningstid?

    Hej!
    En släkting till mig har  skaffat en väldigt dyrt mobil abonnemang inkl mobilt bredband och nu ångrat sig. Bindningstiden är på 24 mån. Kan man säga upp ett sådant abonnemang innan bindningstiden går ut?

  • Svar på tråden Kan man säga upp mobil abonnemang med bindningstid?
  • PiaSofia
    ebbies06 skrev 2011-02-16 17:21:20 följande:
    strunt samma det bästa vore om fler kunde ringa telenor o få bekräftat att det inte är öppet köp när man tar abonnemang
    Bekräftat att det är öppet köp. Än så länge är det bara du som säger att de inte har det. Måhända att den personen du talade med inte visste. Själv gick jag lite högre upp när jag ringde. Och jag har fått öppet köp där såsom många av de jag känner. Samt att vi hade det när jag jobbade där pricis i början av Telenor tiden och i slutet av Vodafone tiden. Du vet när allt rött blev blått
  • ebbies06
    PiaSofia skrev 2011-02-16 17:21:54 följande:
    Vaddå funkar inte så hos vanliga personer? Telenor har detta för alla personer, kända som okända. Vad 3 och tele2 har nu har jag ingen anning om men jag har haft öppet köp hos båda tidigare.
    Men jag ringde till telenor i butik och kvinnan sa att har man bundit upp sig så kan man inte ångra sig
  • ebbies06
    PiaSofia skrev 2011-02-16 17:23:37 följande:
    Bekräftat att det är öppet köp. Än så länge är det bara du som säger att de inte har det. Måhända att den personen du talade med inte visste. Själv gick jag lite högre upp när jag ringde. Och jag har fått öppet köp där såsom många av de jag känner. Samt att vi hade det när jag jobbade där pricis i början av Telenor tiden och i slutet av Vodafone tiden. Du vet när allt rött blev blått
    då ljuger de i butiken för mig när jag säger att man har rätt att ångra sig då när man binder upp sig på abonnemang säger du?
  • PiaSofia
    ebbies06 skrev 2011-02-16 17:25:09 följande:
    Men jag ringde till telenor i butik och kvinnan sa att har man bundit upp sig så kan man inte ångra sig
    Jag har med rint till butikerna, eller rättare sagt talat med ett antal BC. (känner rätt många BC inom telenor sedan min tid där.)
  • PiaSofia
    ebbies06 skrev 2011-02-16 17:26:22 följande:
    då ljuger de i butiken för mig när jag säger att man har rätt att ångra sig då när man binder upp sig på abonnemang säger du?
    Ångerrätten har du ja. Självklart säger inte butiken det, din bror gör ju inte det.
  • ebbies06
    PiaSofia skrev 2011-02-16 17:27:14 följande:
    Ångerrätten har du ja. Självklart säger inte butiken det, din bror gör ju inte det.
    Det är upp till butiken själva. o det är klart att de inte ger folk ångerrätt. De skulle ju förlora på det. Men oftast säger de att de inte har ångerrätt o står det så på avtalet så har man som kund inte ett skit att säga till om
  • PiaSofia
    ebbies06 skrev 2011-02-16 17:28:41 följande:
    Det är upp till butiken själva. o det är klart att de inte ger folk ångerrätt. De skulle ju förlora på det. Men oftast säger de att de inte har ångerrätt o står det så på avtalet så har man som kund inte ett skit att säga till om
    På avtalte står det inte. Och jo det har ångerrätt i varje butik i telenor.
  • SötaSarah
    PiaSofia skrev 2011-02-16 17:21:54 följande:
    Vaddå funkar inte så hos vanliga personer? Telenor har detta för alla personer, kända som okända. Vad 3 och tele2 har nu har jag ingen anning om men jag har haft öppet köp hos båda tidigare.
    Tele2 har ångerrätt för privatpersoner om det beställs via webbutik eller kundservice. Säljare är lite olika men det brukar vara ångerrätt överlag tycker jag, däremot är det inte upp till en säljare själv utan i så fall har butiken öppet köp eller inte! Men oftast är det 14 dagar även där som du säger : )
  • ebbies06
    ebbies06 skrev 2011-02-17 08:46:34 följande:
    Jag jobbar i butik hos Telenor i Lund. Kunder som tecknar abonnemang hos oss, med bindningstid, har ej ångerrätt, detsamma gäller andra telenor butik och 3 , vodafone, telia, i hela sverige.
    MVH/ Quann, en vän till Ebbies
  • PiaSofia
    ebbies06 skrev 2011-02-17 08:48:30 följande:
    MVH/ Quann, en vän till Ebbies
    Då borde din vän kolla lite närmare på vad som verkligen gäller.... Dessutom hittar jag inte inlägget du citerat...
Svar på tråden Kan man säga upp mobil abonnemang med bindningstid?