Inlägg från: Gung Ho |Visa alla inlägg
  • Gung Ho

    Vilks, är det bara jag som blir irriterad på människan?

    Annika123 skrev 2010-12-13 12:45:20 följande:
    Jag är absolut för yttrandefrihet och är inte religiös, om det nu kan vara relevant att veta. Men att Lars Vilks ska föreläsa i Lund idag, med en järnring runt sig, det irriterar mig. Jag ser inte värdet i hans "konst" och skulle helst varit utan den. Jag tycker att det är att strö salt i ett öppet sår och spä på konflikter.
    Jaha, då vet vi vad som irriterar dig. Hade du något syfte med ditt inlägg utöver att skriva att du är irriterad på Lars Vilks föreläsning? Det finns ett lätt sätt att 'vara utan' hans konst, titta inte på den. Vet du vad, jag blir jävligt provocerad av dina åsikter. Jag ser inte värdet i dem, och de är bara att strö salt i ett öppet sår. Det är nog bäst att du slutar nu om du skall följa dina egna principer!
  • Gung Ho
    Digestive skrev 2010-12-14 20:02:42 följande:
    Du får gärna presentera likvärdiga provokationer som har riktats mot dessa religiösa grupper.
    Ecce Homo, Judesuggan (av Vilks själv)....Obestämd

    Ecce Homo visades dessutom i Uppsala Domkyrka. Tänk dig vad som hade hänt om man ställt ut HundMuhammed i Stora Moskén i Stockholm, då hade nog Stockholm brunnit upp...Skrattande
  • Gung Ho
    Lavish skrev 2010-12-14 16:51:38 följande:
    I kombination med nivån han lägger sig på när han söker den. Och hans uppenbara självgodhet över hela grejen.
    Han valde ett väldigt bra forum för att söka all den där uppmärksammheten oinsatta muslimer (med anhang) anklagar honom för att söka. En hembygdsgård på landet.....vilket naturligt startskott för en världsomspännande kampanj för att få uppmärksamhet..

    Hans 'uppenbara självgodhet' beror nog på att de arga muslimerna snabbt bevisade att han hade rätt. Yttrandefriheten är inte så självklar som vi tror (en massa inlägg här är ju bara början på det resonemanget). Att det sedan är (de arga)muslimerna som skriker som stuckna grisar är ju inte hans fel. Han har ju även, som jag noterat ovan, ritat judesuggan och använt kristna symboer utan att någon försökte elda upp honom eller krävde hans huvud på ett fat. Ah, jag glömde! 99% av gaphalsarna har inte ens satt sig in i detta mer än att läsa Aftonhoran (och andra sensationslystna blaskor) som om det vore Allahs egen röst. En total tystnad hade ju varit bästa 'försvaret' mot Lars konstnärliga  experiment.

    Vi kanske skall återkoppla till debatten om Islams 'fredlighet' som förts i ett par andra trådar....eller inte..Drömmer
  • Gung Ho
    Annika123 skrev 2010-12-14 20:09:00 följande:
    Ja, vad kan syftet vara med ett inlägg under rubriken "Irriterande"? Fundera du på den och ha en grymt trevlig kväll så kanske du vaknar på rätt sida imorgon om du har tur.
    Ah, som jag trodde. Ingen alls.
  • Gung Ho
    Satisfaction skrev 2010-12-14 20:17:37 följande:
    Men VAD är det LV vill uttrycka?
    Såå, allt debatterande mot Vilks utan att ens satt sig in i vad han gör? Det är som vanligt! Nu har du ju på intet sätt härjat och raljerat som vissa andra, men det är väl lite svårt att ha åsikter som att han är pinsam om man inte vet vad hans syfte är?

    www.vilks.net
  • Gung Ho
    Annika123 skrev 2010-12-14 20:23:12 följande:
    Ingen vad?
    Syfte mer än att raljera.
  • Gung Ho
    Digestive skrev 2010-12-14 20:20:51 följande:
    Ecce Homo har en andemening av något helt annat än provocerande natur - att folk inte förstår utställnings syfte och vad den vill illustrera hör till något irrelevant. Vad Lars Vilks rondellhund för andemening tror du? Inte jämförbart någonstans.

    Vart har Lars Vilks "Judesuggan" publicerats och i vilken utsträckning? Mig veterligen ingenstans men jag lämnar förbehåll för korrigering. Även en aningen skillnad på 13,4 miljoner människor och på ~1,5 miljarder.
    Lars Vilks 'andemening' (som du tycks kunna uttyda mer än ngn annan) var att testa yttrandefrihetens gränser. Reaktionerna har ju bevisat att det var ett välbehövligt test.

    Jaså, du kan inte speciellt mycket om Vilks. Som vanligt oinsatta gaphalsar som har en massa bergssäkra åsikter om något de inte ens undersökt. Ett vänligt tips: läs mer än Aftonbladet för din fortbildning.

    Judesuggan är publicerad på Vilks hemsida. http://www.vilks.net/wp-content/uploads/2007/08/judesugganlit.JPG

    Ah, så nu är det mängden människor som bestämmer om det är rätt eller fel? Så vi kan utan problem då börja förlöjliga transexuella, de är ju ännu färre!!! Obestämd
  • Gung Ho

    Ah, ett bra exempel på intelligensnivån hos skrikhalsarna...från Vilks blogg.

    "Jag tycker du är bögg lars vilks. Därför ogillar du muslimar. Efetsom du vet att det är förbjudit i islam att våra böggar. Du få ha på dig blöjor så länge sverige till låter böggar. måla kuk böggar tycker om ju kukar."

    En charmant homohatande muslim! Skrattande Vilken tur att Vilks då tagit upp Islams (katastrofala) inställning till homosexualitet. Det fick ju tyvärr förutsedd verkan och en 'manifestation' större än den mot självmordsbombare i Sverige dök upp för att misshandla Vilks.

  • Gung Ho
    Annika123 skrev 2010-12-14 20:34:37 följande:
    Tack för din analys av mina syften med denna tråd, mkt insiktsfullt, dock helt felaktigt. Men trevligt att du försöker.
    Jag utgick bara från vad du skriver i TS, vilket var helt meningslöst om man förväntar sig mer än någons privata tankar kring vad som är irriterande. Jag har väl för höga krav på dig.
  • Gung Ho
    JeckaH skrev 2010-12-14 20:20:39 följande:
    Yttrandefrihet är en fantastiskt sak, men när man hänvisar till den så fort man har lust att förolämpa och förnedra människor är det bara lågt. Visst har man rätt att säga vad man vill, men det är varkens socialt begåvat eller särskilt diplomatiskt att hela tiden mucka gräl. Vilks beter sig som en barnrumpa som testar hur långt han kan gå innan någon blir förbannad, bara för att själv försöka sig på martyrskap.
    Sade Vilks det till dig? Du får nog presentera det skriftligt för att jag skall tro dig....Obestämd

    ELLER är det vad du helt oinsatt tror efter att ha läst kvällspressen?
Svar på tråden Vilks, är det bara jag som blir irriterad på människan?