Inlägg från: blueberry4 |Visa alla inlägg
  • blueberry4

    Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?

    Har en kull kaninungar som jag inte blir av med. De är jättesöta underbara, friska och krya och jag har annonserat i diverse tidningar, blocket och satt upp lappa typ överallt. Ändå är det ingen som verkar nappa. De börjar bli stora, och det äter som fan och tar en jäkla plats och skitar ner. Jag vet att kaniner gör detta men nu börjar läget bli desperat. Stinker piss gör det oxå trots att jag städar var eviga dag. Det börjar bli trångt i kaninburen och jag vill ju inget annat än att ge dessa yviga kärlekstörstande små liv nya familjer att leva i. Men jag blir sannerligen inte av med dem och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet eller kan komma med något bra tips!! Ska jag avliva dem hos vetrinären eller släppa ut dem i skogen eller vad???
    Det var inte meningen att det skulle bli en kull från första början men min hankanin lyckades klämma sig ur sin bur,körde huvudet genom glipan vid öppningen på buren och fick i några minuter tillsammans med honan som för övrigt går fritt i huset. AJjajajaj men men Vad gör jag nu???

  • Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?
  • blueberry4

    Jo visst, det har jag försökt, har absolut inte tänkt att tjäna pengar på dem och det har jag talat om i annonserna. Jag vill bara att de ska få bra hem. Men det verkar tydligen inte spela nån roll att de är Gratis. Djuraffärerna vill inte heller ha dem??!!

  • blueberry4

    Självklart ska jag inte släppa ut dem i skogen... Jag är djurvän! Och har inte hjärta till att göra nåt sånt. Men det är rätt jobbigt nu med alla kaninerna! Jag är fullt medveten om hur kaniner blir till... Har alltså en hankanin som nu är kastrerad som bor i en bur och en hona som bor i en annan bur men som i stort sett alltid är ute i hela huset och skuttar. Jag var väldigt noga med att de inte skulle träffas fören hanen var kastrerad men nu är det så att han tryckte ut sitt huvud genom buröppningen eller där man kan öppna buren och lyckades alltså klämma sig igenom av  ren kåthet och ut i friheten. Detta hände när jag var på jobbet och jag antar att de har varit tillsammans ett tag och haft det jäkligt roligt när jag varit borta. Kaninungarna är nu 11 veckor och ska alltså ha kunnat lämna boet för ca 3 veckor sen och jag har annonserat sen de var 3 veckor.

  • blueberry4
    Simsonen skrev 2010-12-15 20:57:35 följande:
    Det är nog stört omöjligt att bli av med dem nu, det fullkomligt vimlar av kaniner på blocket varje dag.
    Bahahah... Jag har uppfattat det som så oxå! Men vad ska jag göra då? Är avlivning den enda utvägen?
  • blueberry4

    Jag har annonserat ut dem med överskrivt bortskänkes men ingen nappar.
    Avlivning vad kostar det då på 10 kaniner!!!
    Passar ju lägligt med den utgiften nu till jul. Kanske är bättre att släppa dem i skogen ialla fall det är ju i allafall gratis...!

  • blueberry4

    Haha det där med ironi funkar inte så bra via datorn. Jag ska INTE släppa ut dem i skogen och jag lovar jag ska inte skriva så igen. Herre gud jag vill ju inte de små liven illa tvärtom jag vill att de ska komma till bra familjer som bryr sig om dem. Kaninungarna är korsning på angora vädur och Löwen hermelin så de är typ fyra ras korsning. Men de är ju bedårande ändå. Bra tips om det där i laholm ska googla det och ringa henne! Jag vill ju helst inte avliva dem ( eller släppa ut dem i skogen) ahaahh ..... ( från och med nu ska jag inte skriva så mer....Flört

  • blueberry4
    Simsonen skrev 2010-12-15 21:27:14 följande:
    Du skulle kunna  använda smiley efter när du försöker vara rolig och se om folk bättre förstår att det är ett skämt då. Ett annat tips är att inte upprepa "skämtet" flera ggr om du inte vill att det ska verka seriöst menat.
    Blir lite smått skrattnödig när jag läser dina meddelande. Skrattande (sitter smilgubben på rätt plats nu {#emotions_dlg.djavulsk}.?)
  • blueberry4
    kirsty skrev 2010-12-15 21:29:10 följande:
    Slakta och ät upp! Kanin är jättegott och då slipper både du och djuren lida!
    Alternativt kan du annonsera ut dem på reptilforum som ormmat.
    Nej Uschhhh..... Vill inte äta upp dem! Blir mätt bara jag ser deras miljontals bajskulor som ligger på golvet och överallt ju....Flört
  • blueberry4
    Simsonen skrev 2010-12-15 21:34:38 följande:
    Det förvånar mig inte det minsta faktiskt, du har inte någonstans i tråden visat att du är allvarligt bekymrad över kanin problemet, bara av att hitta köpare så du blir av med dem och FL tycks ju vara en toppenplats för det.
    Jo du! Ett bekymmer är det alltid men jag tror inte att det underlättar så mycket att jag sätter mig ner och stortjuter för det. Försöker ju hitta en lösning på mitt problem som kanske inte är ett världsproblem precis men som är lite strängt för mig för tillfället. Försöker ju med denna tråden att få lite tips och så hur jag ska gå till väga. Och tro det eller ej så har jag faktiskt fått en hel del bra tips och länkar att vända mig till TROTS att jag har en lagom glad sinnesstämming TROTS mitt bekymmer. Men kul att du är med på tråden och granskar mina ord, håller ju lixom tråden mer levande och det är ju det som är meningen ju!
  • blueberry4

    Hallå hallå! Har inte varit hemma idag därav inga uppdateringar. Jag kan säga på en gång att jag inte tänker göra någon gryta på dem. Och jag är inte kapabel till att slå ihjäl dem själv. Jag har redan från början annonserat ut dem som bortskänkes men utan resultat men har ev en grej på gång nu! En bekant har en granne som ev kan tänka sig två kaniner :) . Djuraffärerna här omkring tar inte emot kaninerna, har givetvis redan kollat det. Ska prova att  ringa stadsbondgården imorgon! Hanen är kastrerad och idag har jag delat upp hanar och honor så att de skiljs åt.

  • blueberry4
    MikkisP skrev 2010-12-17 07:18:47 följande:
    Okej, men då undrar man ju lite att om hon nu inte vill ha ungar, varför inte kastrera hanen isf, för det händer ganska ofta tyvärr att hanen lyckas ta sig in till honor av någon anledning, har själv aldrig varit med om de då när jag födde upp kaniner hade jag dom helt enskilt från varandra.
    Jag tycker att du ska ta och läsa tråden lite noggrannare innan du yttrar dig! Har ju kastrerat hanen och de var alltså meningen att hanen skulle sitta inlåst i sin bur till det var dags för kastrering, hade fått en tid fyra dagar senare då det här hände. Jag tycker att det verkar som om en del på tråden bara vill kasta bajs på mig, jag försöker ju allt jag kan för att se till att de små liven ska få bra hem, därför skrev jag denna tråden för att få tips och ideèr om hur jag ska gå till väga. Många har skrivit jätte bra tips men en del tyvärr vill bara kasta bajs.....
  • blueberry4

    Jag har eventuellt en köpare på gång! Jippi en nine får ett nytt hem(kanske)...
    Var och kelade lite med dem innan idag och herregud vad de är söta och snälla. De ska till nya hem nu har jag bestämt mig för att kämpa för det och ingen avlivning och absolut ingen söndagsstek blir det.

  • blueberry4
    M C skrev 2010-12-17 18:18:50 följande:

    En dröm jag har är att odla kaniner till föda. Ät dem vettja! Det är det godaste köttet som finns, överlägset både dö kyckling och dö ko.


    Mmmm, kanin.... Grillad. Med tzatziki. Eller salsa. *får vattentillströmning i munnen*


    Tror nog att just du skulle lyckas bra med den typen av företag. Jag däremot känner ingen större hunger när jag ser kaninungarna. För mig är det inte mat.
  • blueberry4
    Kelly1994 skrev 2010-12-20 15:07:45 följande:
    Oskyldiga djur som inte har något att säga till om. Döden är slutet på allt.
    Ett djur som mår bra kan man avliva bara för att man inte orkar ta hand om det mer.
    Men om någon som är självmordsbenägen blir mördad så är det, HEMSKT :O:O:O:O:O:O
    -.-
    Tycker du inte själv att du är lite väl dramatisk nu? Det går inte att jämföra så som du gör! ändå så får jag höra sådana här galna protester imellanåt. Jag har föresten fixat nya kärleksfulla hem till 2 kaniner som det ser ut nu och det har jag verkligen kämpat för.
  • blueberry4
    qenzo skrev 2010-12-20 18:49:32 följande:
    Kanon :) Trist att vi inte kunnat ta en, men då lär ju sambon flötta :P
    Ja, det var synd, kolla in mitt galleri så får du se hur de ser ut!
  • blueberry4
    qenzo skrev 2010-12-22 18:10:22 följande:
    Den till höger gillade iaf jag.. men sambon var ju mindre road. "En kanin?! Ja den var söt *läser på fb*... Va, jaa den vaaar söt! *ignorerar Qenzo's puppyeyes*" 
    Så... sambon får ingen julklapp HA! *skojar....nästan* :P

    Och ja just ja.. du fick en känga i mitt förra inlägg ;) Julens stress.. vi skyller på den ;) Ja och på irriterande människor...
    En känga eller två klarar jag av! Att en del människor här verkar tro att jag har startat denna tråd som ett säljtrick är ju helt galet eller kanske genialiskt!!! Den ideèn kläckte Simsonen!
    Skämt och sidor jag är ute efter tips och har fått en hel del bra! Har lyckats sälja 3 kaniner genom att jag fått svar på annonsen och en kaninunge har sålts till en jobbakompis och det är jag förstås lycklig för. Hankaninen är kastrerad och hoppet är åter tänt Skrattande.
    Och för er andra som klandrar mig för situationen kan jag bara säga att detta skulle mycket väl kunna hända er också! Ibland sker oväntade saker som tex när en stor vädurskanin lyckas klämma sig ur öppningen på sin bur och komma ut i det fria, något som vi hade tolkat som mer eller mindre omöjligt. Man kan inte kontrollera allt som händer i livet. kaniner är listiga och kåta och det vet jag ju nu att en låst kaninbur inte stoppar för kåtheten...
    Och med detta vill jag avsluta att säga tack för alla tips och svar! Ajöken
Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?