• METAMORPHOSIS

    Vid vilken åder började din dotter att använda BH?

    Min dotter är 7,5 och har börjat utveckla bröst, jag vet inte när man ska ge henne en BH. När började era döttrar använda BH?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken åder började din dotter att använda BH?
  • cicci85

    Jag har ingen dotter men jag själv va 12 år när jag började använda BH, gick i 6:an. Innan så hade jag topp på mig, sån där som ser ut som en sport-BH typ, fast de som finns vid underkläder på barnavdelningen.

  • tessilus

    det är nog skönare med en topp i början. axelbanden sitter bättre på dom. tror nog det e jobbigt för dom när bhbanden trillar ner hela tiden när man leker...

  • Lavender Lace

    Har ingen dotter, men själv hade jag just fyllt 13 när jag började använda. Mest för att "alla andra" hade, för några bröst att tala om hade jag då rakt inte Tungan ute

  • arasen

    Jag har ingen dotter men jag började när jag var 11 och min syster när hon var tolv. Jag tycker top är ett bra alternativ innan riktig bh kommer in i bilden.

  • METAMORPHOSIS

    Hon kanske inte har bröst?! Hon kanske bara har lite hull typ. Hon har fått lite mage, kanske hänger det ihop. Äsch, jag vet inte. Hon vill iaf inte ha ngn topp, och inte ngn BH, så det får vara tills hon själv ber om det.

  • mamma till tre busungar
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-25 22:39:39 följande:
    Jag tror att det är normalt, jag har sett hennes klasskamrater, dom har också "bröst" nu.
    Men inte om de är normalviktiga!
  • mamma till tre busungar

    Konstigt....jag kan det. Den funkar för mig. Den handlar om pubertetsutveckling. Där står bl a att pubertetstecken innan 8 års ålder räknas som för tidig pubertet

  • vampyria2
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-27 23:20:41 följande:
    Konstigt....jag kan det. Den funkar för mig. Den handlar om pubertetsutveckling. Där står bl a att pubertetstecken innan 8 års ålder räknas som för tidig pubertet
    Ja fast är man 7.5 år så är man itne så långt i från 8 så jag tror knappast man behöver vara orolig då Drömmer
    jag har köpt BHar till mina töser när de har frågat om de kan få en, det hänger oftast ihop med när de andra i klassen har börjat använda det och de vill vara som alla andra...tror att de har varit runt 11-12 år Drömmer
  • asteri

    Jag har ingen dotter, men fick själv bröst tidigt. Började med BH i 13-års åldern men önskar att jag hade lyssnat på min mamma som tyckte jag skulle börja när jag var 11 för att "hålla formen". Men hon erbjöd mig en av sina fula tant BH:ar som jag hellre skulle dö än att ha på mig. På den tiden var det poppis med toppar, tygtop med ganska brett resorband. Jag tog en sån när jag var 12 och knöt ihop på mitten så att det blev som en BH.

  • Carlosmami

    Är 18 så svarar för mig själv , började med såna här "topp-bh" som ser ut som en sportBH när jag var 12 ungefär..

  • Twilight
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-27 22:24:51 följande:
    Hon kanske inte har bröst?! Hon kanske bara har lite hull typ. Hon har fått lite mage, kanske hänger det ihop. Äsch, jag vet inte. Hon vill iaf inte ha ngn topp, och inte ngn BH, så det får vara tills hon själv ber om det.
    Tror med det hänger ihop med det  
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • mamma till tre busungar
    vampyria2 skrev 2010-12-27 23:26:33 följande:
    Ja fast är man 7.5 år så är man itne så långt i från 8 så jag tror knappast man behöver vara orolig då Drömmer
    jag har köpt BHar till mina töser när de har frågat om de kan få en, det hänger oftast ihop med när de andra i klassen har börjat använda det och de vill vara som alla andra...tror att de har varit runt 11-12 år Drömmer
    Fast någonstans måste man ju dra gränsen....

    Det där beror ju lite på hur tillväxtkurvor och så ser ut också, om pubertetens längdspurt verkar ha startat och så.... 
  • JosefineK

    Jag har ingen dotter men jag var sjàlv 12 nàr jag bòrjade anvànda "topp" som man kallade det dà. En bygellòs sak i ren bomull med blommor och lite spets pà. Vàldigt oskyldigt och sòtt.

  • Nora1345

    Jag var 11 när jag köpte en bh. Eller det var som en topp fast den gick under bh avdelning i str 70a Och nu är jag 13 och har 70b och jag använder bara push up och bombshell för det sitter bäst på mig och killarna som tafsar tar bara på en stor kudde ;)

  • Isabella123

    Jag började använda sport-bh när jag var 11 år alltså gick i 5:an.

    Jag tycker att prata med henne och fråga om hon vill testa än topp.

    Och sedan när hon går i 4:an tycker jag att du frågar henne igen om hon vill testa än sport-bh/bh om de har växt mer.

    Bara mina åsikter hoppas att det hjälper!

    Mvh Anonym

Svar på tråden Vid vilken åder började din dotter att använda BH?