• IreneA

    Är det normalt att inte svara på sms/ mail?

    Har haft en diskution med min kille som sällan svara på mail eller sms. Han tycker inte man ska behöva svara men jag anser att det tillhör väl hyfs att svara även om man inte gör det direkt så i allla fall samma dag. Vad tycker ni? Är det okej att inte svara

  • Svar på tråden Är det normalt att inte svara på sms/ mail?
  • IreneA

    Men man skriver väl inte ett sms eller mail utan att vilja något. Ex en undran eller en kärleksförklaring eller en puss mm

  • IreneA

    Inte motprestation men något svar eller komentar typ tack eller vad som. Inte tystnad som man aldrig läst det i flera dagar

  • IreneA

    Så du Fridapoo är inte kärleksfull när du kommmer hem eller säger vad gulligt av dig.
    Vi bor inte ihop träffas bara helger så något svar eller kommentar när vi träffas vill nog ha

  • IreneA

    För mig är det lika narturligt att svara på mail/sms som att svara i telefonen. Har sagt att vad jag tycker. Som jag ser det så om någon för mig okänd kommer fram och frågar om vägen så svarar jag och visar dem om jag kan, eller om någon berätta om sin helg på jobbet lyssnar jag och går inte bara där i från.
    Jag tycker det är lika ohyfsat att inte svara eller nämna mailet/sms vid nästa tillfälle man träffas.
    Jag tror att jag är onormal då inget tycker så

  • IreneA
    Flerbarnstokan skrev 2011-02-07 15:24:19 följande:
    Frågar man något skall det ju naturligtvis svaras på. Men våra sms är oftast "Jag hämtar barnen idag" eller liknande. Då ar det ju bara konstateranden eller påståenden och inget svar behövs. Skriver jag "Blir du sen idag?" är ju det en fråga och då vill jag ha svar. Vi båda kan skriva "puss", eller "jag älskar dig", men det är inget vi väntar på svar på. Sms är ju ganska kortfattade... Vill man ha en riktig konverstion är det ju bättre att använda telefonen och ringa varandra.
    Kan inte ringa då kan ha var på möte eller så har han konferens ex
    Därför tycker jag sms är perfekt för då kan han svara när han kan och jag stör inte. Tycker att man åtminstonde kan säga att man sett mailet eller dyligt 
Svar på tråden Är det normalt att inte svara på sms/ mail?