• Anonym (upprörd!!)

    Amma på offentlig plats!

    måste bara göra min röst hörd...
    det är skandal, SKANDAL när det sitter kvinnor på restauranger ex och ammar. jag tycker det är så förbannat äckligt, hur kan man vilja göra det? bara ta ut tutten inför människor som sitter o äter!!?? ni som ska envisas med o göra detta kan lika gärna gå in på besökar toaletten istället!! det är ju äckligt!!

    detta är ju som sagt min åsikt och kommer säkert få många påhopp...! Men ingen kan ta min åsikt ifrån mig.. Smaken är som baken!
    Godnatt...........

  • Svar på tråden Amma på offentlig plats!
  • gnuttenn
    Anonym (ammandemamma) skrev 2011-02-10 11:49:29 följande:
    Du får väl låta bli att titta. Jag tycker snarare du är äcklig om du sitter och stittar när någon ammar.
  • yodi

    det är rätt festligt vilka känslor det här med amning väcker.

    i våras så var jag och en vännina på ett köpcenter, jag ammade dottern, men i bärsjalen.
    en äldre herre gav mig bistra blickar så jag bad vänninan titta om jag visade något.

    och enligt henne så såg man att det var en bebis i sjalen och man kunde naturligtvis gissa sig till att hon ammade men man såg inte en skymt av mina bröst, sjalen dolde allt.

    sen när hon fick utpumpad mjölk från flaska, då fick jag bistra blickar från andra.

    så slutsatsen av det besöket blev för min del att det kvittade hur jag gjorde, det var alltid någon som blev missnöjd.

  • Anonym ((M))

    Till er som tycker att de är äckligt att amma..
    Problemet ligger hos er tycker jag..Inte hos ammande kvinnor..Majoriteten av samhället tror jag inte störs över att folk ammar på fik eller offentligt..
    De KAN inte finnas många kvinnor som sitter och "flashar" med sina bröst öppet som vissa av er skrivit..de tror jag inte ett skit på..
    Ät eran bulle och drick erat kaffe i lugn och ro och bry er inte så mycket om vad andra runt om kring gör så blir de nog bra..

  • yodi
    Anonym ((M)) skrev 2011-02-10 11:56:06 följande:
    Till er som tycker att de är äckligt att amma..
    Problemet ligger hos er tycker jag..Inte hos ammande kvinnor..Majoriteten av samhället tror jag inte störs över att folk ammar på fik eller offentligt..
    De KAN inte finnas många kvinnor som sitter och "flashar" med sina bröst öppet som vissa av er skrivit..de tror jag inte ett skit på..
    Ät eran bulle och drick erat kaffe i lugn och ro och bry er inte så mycket om vad andra runt om kring gör så blir de nog bra..
    jag har sett många amande kvinnor men hittils är det bara en som gjort det på ett tämligen odiskret.
  • Helle333
    Anonym (upprörd!!) skrev 2011-02-10 00:19:51 följande:
    måste bara göra min röst hörd...
    det är skandal, SKANDAL när det sitter kvinnor på restauranger ex och ammar. jag tycker det är så förbannat äckligt, hur kan man vilja göra det? bara ta ut tutten inför människor som sitter o äter!!?? ni som ska envisas med o göra detta kan lika gärna gå in på besökar toaletten istället!! det är ju äckligt!!

    detta är ju som sagt min åsikt och kommer säkert få många påhopp...! Men ingen kan ta min åsikt ifrån mig.. Smaken är som baken!
    Godnatt...........
    Det jag tycker är så facinerande i den här debatten är alla som egentligen tycker att bröst är vackra men blir förfärade när mammor ammar eftersom det avsexualiserar bröst. Brösten ursprungligen till för att mata barn med.
    Jag tänker INTE på några villkor gå och gömma mig på toaletten för att mata mitt barn, som någon annan skrev: Den dagen jag går in på toan och ammar är den dagen du beställer din mat dit.
    Är du samma person som tycker att fula personer inte ska få äta ute?
  • Maggiepuh
    Anonym (faktiskt) skrev 2011-02-10 10:47:24 följande:
    Mammor behöver inte stanna hemma men kanske gå ut efter måltid och kanske se till att man har ett krypin då det är dags för nästa måltid..
    Sen är det juh bevisat att man inte ska var ia stora folksamlingar barnets första månad.. Visst, nerböddad i vagnen på ica men inte i famnen på restauranger eller andra stora varuhus pga infektionsrisken..
    Och efter en månad borde amningen vara någorlunda stabil så man vet mellan vilka tiden man kan ta en fika utan att behöva he fram bröstet..
    Vet man att jag ska på IKEA idag i 6 timmar kanske man kan pumpa ut om man nu måste vara på ett sånt ställe så länge.. osv..
    Varför ska bara vi ha respekt och förståelse och dom som finner amning äckligt ska bara dumförklaras??

    Nu blir jag arg på dig . Jag helammade min dotter i 6 månader och vi har fortfarande inte några speciella matstunder. Hon har också fått tutten när hon bara varit törstig. Nu är hon 7 månader och får 2 mål mat/dag och ammar övriga måltider. Hon vägrar flaska och då har jag även provat med urpumpad mjölk.


     


    Har en 5 årig son, ska vi alla 3 vara inne och klättra på väggrna för att min dotter kan bli hungrig/törstig när vi är ute....


     


     


    Till alla ammade mammor: FRAM MED TUTTARNA!!!!

  • Millicent

    Jaha, så var det dags igen. De här trådarna kommer och går. Jag är färdig med mitt funderande kring det här. De som tycker att det är äckligt att se amning har sannolikt en syn på bröst som sexuella och har därför problem med att brösten används till det de finns till för- att mata bebisar. Alternativt så väcker närheten i amningen eller barnets beroende starka obehagskänslor. Hur man än vrider och vänder på det så är det den som störs av offentlig amning som har någon sorts problem.

  • Maggiepuh
    karin 2 skrev 2011-02-10 11:37:07 följande:
    Och VARFÖR skulle jag inte fatta vitsen med att amma??? Jag har ammat tre barn i sammanlagt 2½ år tid! OM mina barn blivit hungriga när jag suttit på café/restaurang, så har jag gått in på damrummet och ammat. Svårare än så är det inte. Det finns faktiskt folk som är "äckelmagade", och så skall de behöva titta på någon som ammar och efteråt skall barnet rapa och ofta kräkas lite. Jag tycker inte att det är rätt mot dem som sitter där, har betalat för sin  måltid och vill ha en trevlig stund.
    Så de barn som gärna ligger och äter 30 minuter (eller längre) ska låta kissiga och bajsiga människor/barn bilda långa köer för att bebisen ska äta färdigt?
Svar på tråden Amma på offentlig plats!