• Anonym (orolig)

    CSN lån trots kronofogden?

    Får man lån trots att man har kronofogdskulder?

  • Svar på tråden CSN lån trots kronofogden?
  • Anonym (orolig)

    Åh vilken lättnad!! Nej jag har inte skulder hos dem men någon som vet hur mycket man kan låna, minst?

  • Clotilda
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-15 23:07:40 följande:
    Åh vilken lättnad!! Nej jag har inte skulder hos dem men någon som vet hur mycket man kan låna, minst?
    Studielån plus bidraget är på 8240 kr/månad om jag inte missminner mig. Om du har barn ansöker du om bidragstillägg för det. Har du haft en hög inkomst innan studierna kan du ansöka om tilläggslån.
  • Clotilda

    Menade 8140, och det är alltså om du söker studielån på heltid. Du kan söka mindre lån om du vill.

  • Anonym (orolig)
    Clotilda skrev 2011-02-15 23:09:58 följande:
    Studielån plus bidraget är på 8240 kr/månad om jag inte missminner mig. Om du har barn ansöker du om bidragstillägg för det. Har du haft en hög inkomst innan studierna kan du ansöka om tilläggslån.
    Har inga barn, har haft ett jobb i 9 månader fr.m jag var 18.. 50 kr i timmen. Blir 21 i år..
    Men tack för svaret!
  • Anonym (orolig!)

    Oj kan jag klämma in en liknande fråga om någon vet..?
    Kan man inte få mer lån/bidrag hos csn om man fått en prick hos kronofogden för en obetald csn-lån förut, alltså om det är betalt hos kronofogden men bara det att det blev en anmärkning?

  • Clotilda
    Anonym (orolig!) skrev 2011-02-15 23:15:40 följande:
    Oj kan jag klämma in en liknande fråga om någon vet..?
    Kan man inte få mer lån/bidrag hos csn om man fått en prick hos kronofogden för en obetald csn-lån förut, alltså om det är betalt hos kronofogden men bara det att det blev en anmärkning?
    Jodå, enda stoppet för CSN är om du har en OBETALD skuld hos Kronofogden. Så fort den är betald är det fritt fram igen, även om du har betalningsanmärkningen kvar.
  • Anonym (orolig!)
    Clotilda skrev 2011-02-15 23:20:00 följande:
    Jodå, enda stoppet för CSN är om du har en OBETALD skuld hos Kronofogden. Så fort den är betald är det fritt fram igen, även om du har betalningsanmärkningen kvar.
    Tack, puh* fick en prick nämligen när jag fick hanka mig fram på timanställning efter jag gick ut en KY utbildning, har nu jobb och ordnat upp ekonomin men ska börja plugga snart igen och vill ju inte stå där utan en chans till csn igen... så det va skönt å höra..
Svar på tråden CSN lån trots kronofogden?