• barnenimittliv

    Min fru bor i kvinnojour genom att ljuga om mig..

    är det fler som har upplevt att äns fru har sökt sig till kvinnojour genom att ljuga o anklaga mannen med falska anklagelser?
    Min fru har gjort  det o visar inte barnen för mig genom att straffa mig för att vårt förhållande inte funkar,
    hon sökte sig till jouren för att få gratis lägenhet o all bidrag hon kan få, hon utnyttjar systemet, o tänker bara på sig själv o inte barnen, barnen har slutat gå på dagis ,simskola o allt annat som de hade när de bodde hemma.
    kvinnojouren tror på allt hon säger, är det fler som har upplevt det?
    nu har det gått 2 månader har inte träffat eller pratat med barnen i telefon, jag vet exakt var hon är någonstans, det har honsjälv avslöjat, jag har själv kört henne dit när vi träffades 1 gång med familjen fick träffa barnen efter 1 månad, under tiden hon var i jouren, vi skulle försöka igen för barnens skull, men hon lurade mig, vet inte varför, hon sa att hon skulle komma dagen efter, så jag körde dom dit o släppte dom där kriscentrum för kvinnor i göteb org,,, hon hade anmält mig till socialen för hot o våld o tvång, som absolut inte stämmer, hur kan hon träffa mig en hel dag o sedan avslöjar hon v ar hon bor o plus kom hon hem en dag o hämtade några saker o vi pratade 1 timma innanhon stack igen till kvinnojouren,.... hon utnyttjar systemet, så att hon kan få lägennet o bidrag så fort som möjligt, hon har en väninna som har gjort exakt samma sak innan, vilket samhälle vi lever i alltså, myndigheterna är bara på mammans sida, spelar ingen roll om mamman ljuger eller inte.
    vad ska man göra??

  • Svar på tråden Min fru bor i kvinnojour genom att ljuga om mig..
  • solskina

    Ja du kan nog inte göra så mycket.

    Så länge hon inte polisanmäler dig. Men gör hon det så är det en motanmälan som ska göras.
    Just nu kan du visligen anmäla henne för förtal. Det är inte hos socialen anmälan sker utan hos polisen.

    Är det vårdnadstvist pågång? Du kan ju dra igång en sådan om du anser henne okapabel att ta hand om barnen.

    Rent statistiskt sett så tror en kvinnojour alltid på mamman. Man möter personen där den är just nu.
    Man kan inte utgå från att kvinnan ljuger när hon ber om hjälp. Men sedan är det jätte konstigt att hon bor kvar i samma stad som ni bor i. Är man rädd för sin man blir man oftast flyttad till annan ort.

  • hymafr

    Ring familjerätten och kräv att du får träffa barnen. Erbjud dig att träffa dem med en kontaktperson närvarande om det är enda sättet. Visa på alla sätt att du absolut måste få träffa barnen, både för din och barnens skull.

  • elitepearl

    Bara några tankar.

    För det första så kan jag bara tänka mig hur fruktansvärt maktlöst det måste kännas att inte få träffa sina barn.

    Sen är det inte så att man automatiskt får hjälp med bostad och får bidrag bara för att man bott på kvinnojouren, det fungerar inte så. Man kan få förtur, men det är ju även kö på förturslgenheterna.
    Och man blir inte alls flyttad till en annan stad för att man är rädd för en man, varför ska kvinnan behöva lämna sin stad?

    Jag håller med sista inlägget, om du verkligen vill träffa dina barn, gör det på vilka villkor som helst, ta med en kontaktperson, visa god vilja och visa att du respekterar barnens mamma och främst barnen.


  • barnenimittliv

    jag har försökt med allt, har faxat sammarbetssamtal till kvinnojouren men hon har vägrat att skriva under.
    och familjerätten kan inte tvinga någon att skriva under eftersom de säger att det är friviligt o att båda måste gå med på det.
    Hur fungerar förtur då , hur långt tid kan det ta?? kommer hon  att få betald med lägengeten?
    hon har ju pengar på kontot, hon har bankfack med 1-2 kilo guld i, som vi har fått som gåvas när vi gifte oss.
    förstår inte att man inte kan ifrågasätta hennes rädsla..folk har sätt henne härja runt samma område där jag bor osv.. hur vet man om man har blivit polisanmälld eller inte, har inte hört någonting från polisen det har gått över 2 månader nu.

  • bellsii

    Du borde kontakta advokat som kan hjälpa dej med detta

  • Tre barn tre barnbarn
    barnenimittliv skrev 2011-03-19 10:10:26 följande:
    jag har försökt med allt, har faxat sammarbetssamtal till kvinnojouren men hon har vägrat att skriva under.
    och familjerätten kan inte tvinga någon att skriva under eftersom de säger att det är friviligt o att båda måste gå med på det.
    Hur fungerar förtur då , hur långt tid kan det ta?? kommer hon  att få betald med lägengeten?
    hon har ju pengar på kontot, hon har bankfack med 1-2 kilo guld i, som vi har fått som gåvas när vi gifte oss.
    förstår inte att man inte kan ifrågasätta hennes rädsla..folk har sätt henne härja runt samma område där jag bor osv.. hur vet man om man har blivit polisanmälld eller inte, har inte hört någonting från polisen det har gått över 2 månader nu.
    Har det förekommit våld av något slag i familjen,kan hon ha varit rädd för dig.

    Det krävs lite för att få plats på en kvinnojour,det är därför jag frågar.

    Hon kommer att få hjälp med lgh,dvs dom letar upp en och har hon regna pengar så får hon betala den själv.

    Jag vet inte hur det är nu,men för några år sedan så var ett av kraven att man polisanmälers sin make för att få bo i kvinnojour.
  • barnenimittliv

    absolut inget våld eller hot men däremot hon ibland  psyskisk misshandlar våra barn.


    o jag vet inte om hon har anmällt mig till polisen eller inte, det spelar ingen  roll om hon anmäller jag har inte gjort någonting ändå.

    däremot jag har anmällt henne till polisen med egenmäktigförefarande med barn o har anmällt pyskiskmisshandel av barn och anmällt till socialen att jag är ororlig för barnen.

    Hon har ju avslöjat för mig vart hon bor, vi har ju träffats 3 gånger sedan dess, att kvinnojouren inte ifrågesätter henne förstår jag inte.


     

  • elitepearl
    barnenimittliv skrev 2011-03-19 16:14:57 följande:

    absolut inget våld eller hot men däremot hon ibland  psyskisk misshandlar våra barn.


    o jag vet inte om hon har anmällt mig till polisen eller inte, det spelar ingen  roll om hon anmäller jag har inte gjort någonting ändå.

    däremot jag har anmällt henne till polisen med egenmäktigförefarande med barn o har anmällt pyskiskmisshandel av barn och anmällt till socialen att jag är ororlig för barnen.

    Hon har ju avslöjat för mig vart hon bor, vi har ju träffats 3 gånger sedan dess, att kvinnojouren inte ifrågesätter henne förstår jag inte.


     


    Nu säger jag inte att det är så här för er, att du utsatt henne för någonting.

    Jag vill bara berätta hur det var för mig.

    Jag blev tvungen att fly till kvinnojouren pga ett ex. Jag var så otroligt förälskad, kär, beroende utav den mannen att jag inte visste vilket ben jag skulle stå på. Han slog mig och han gjorde det för det minsta lilla, för att jag hängt mina byxor på handukskrokarna, för att jag inte berättade exakt vilken relation jag hade till alla på min facebook osv. Jag blev gravid, och det var då jag flydde. Eller rättare sagt en vän hjälpte och bar mig ut ur min lägenhet när han var iväg och sen kom kvinnojouren och hämtade mig. Jag var rädd, fruktansvärt rädd.

    Men även kär och sjuk i relationen, för det blir båda även om det bara är den ena som slår. Så jag smsade honom i smyg och jag smög tom ut från kvinnojouren och träffade honom. Jag kunde bara inte låta bli, och han intygade att han fattat att han skulle söka hjälp, att han hade sökt hjälp. Och jag träffade honom, det slutade med att han slog mig så många gånger i magen att jag miste barnet. Och TROTS det så fick jag verkligen ta ett medvetet beslut för att klara av att hålla mig borta från honom, så galet var det för mig och så galet vet jag att det är för många andra i liknande situation.

    Så att en kvinna som befinner sig på jouren träffar mannen ifråga, betyder INTE att hon INTE är rädd för honom, även om jag förstår att det kan uppfattas så.

    Vill bara påminna igen, om att jag menar absolut inte att du skadat dina barns mamma, jag har ju ingen aning, utan får utgå ifrån det du själv berättar.

    Kan du inte fråga polisen om du har någon anmälan på dig som ligger? Vet inte om dom kan svara på det, men det är ju värt att kolla. Det är obehagligt att gå med oron att vara anmäld och kan du slippa det så är det ju det bästa.

    Fortsätt kämpa för dina barn, dom kommer nog att tacka dig för det. Jag har en bebistjej vars pappa aldrig träffat henne och inte frågat någonting om henne och det kommer att vara en sorg hon får växa upp med tyvärr.
  • barnenimittliv

    har frågat polisen , de kan inte säga det säger polisen. jag har aldrig använd våld mot henne, eftersom vi inte fungerar som ett par så straffar hon mig genom att inte visa barnen o vill vänta till tingsrättens beslut, o att hon gick till jouren  i tron att hon ska få lägenhet o bidrag o allt från socialen, eftersom hennes väninna gjorde exakt samma sak o fick tipset från henne.
    jag älskar mina barn över allt annat men tänker bara påsig själv. vet inte hur det kommer att sluta tingsrätten är rädd att de kommer döma för hennes fördel eftersom hon har barnen o barnen har varit borta från mig  i två månader nu o bara träffa dom 2 gånger sedan dess. Det är därrfö hon inte visar barnen för mig i tron att hob ska få ensamvårdnad.

Svar på tråden Min fru bor i kvinnojour genom att ljuga om mig..