• Maria123

    Andra barnet i november genom IVF

    Hej! Är det någon mer därute som om allt går som planerat ska ha sitt andra barn i november som kan tänka sig att följas åt? Var med i en sådan tråd när jag väntade  min dotter som föddes i december 2008 och det var verkligen skönt att kunna dela tankar, känslor och krämpor . Och sen få följas åt och "se" våra små i det första bebisåret och även efter det.

    Jag gjorde ÄP 16/2 och ET 18/2 så jag ska på ultraljudet den 24 mars och se om allt är som det ska.

  • Svar på tråden Andra barnet i november genom IVF
  • bonzo

    Hej!

    Vi har plussat efter ivf och det är vår första graviditet.  Gjorde ÄP 16/2 och ET 18/2 precis som ni.
    Ska på vul den 21 mars. Har riktigt ömma bröst och ganska mycket molvärk i magen. Speciellt när jag har promenerat ett tag. Svårt att bedöma om det är normalt eftersom jag inte har någon tidigare gravidtet att jämföra med.
    Hur mår du ? Har du några symptom ?

  • Maria123

    Hej! Jo det låter helt normalt, jag har också ömma bröst och lite molvärk i magen, men mindre än jag hade förra gången, men det kommer mer sen när livmodern växer sig större antar jag och sen har väl min livmoder "varit med förut" Är också extremt trött, men det märks ju mer denna gången eftersom man är uppe med tuppen och eftersom man inte kan slänga sig i soffan direkt efter jobbet nu som man kunde förra gången för nu har man en liten hemma som kräver all uppmärksamhet, så när hon går och lägger sig klockan sju är soffan min!
    Annars mår väl väldigt bra, glömmer av att jag är gravid ibland och kommer på det och då blir det som en liten glad nyhet igen, hihi. Det blir så segt när man vet att man är gravid så tidigt, visade sig redan i vecka 4 och jag går in i vecka sju imorgon så dagarna fram till VUL nästa vecka känns som evigheter.

    Vart gjorde ni IVF? Vi gjorde det på Carlanderska i göteborg denna gången.

  • bonzo

    Hej!

    Vi gjorde ivf i Örebro. Jag har också vul den 24 mars såg jag i almanackan nu. Vi fick ett svagt pluss redan på RD 8 så tiden sniglar sig fram. Jag försöker boka in många trevliga aktiviteter i veckorna och på helgerna så att tiden ska ticka på snabbare.
    Känner mig inte så trött faktiskt men det beror kanske på att jag sover 9 timmar per natt.
    Ska bli spännande med vul även om jag är lite orolig att det ska göra ont när de för in staven. känner mig så känslig i underlivet.

    Fick ni ett eller två embryon tillbaka ?

  • Maria123

    Men staven är ju rund och fin så det ska nog gå bra. :-P Vi fick ett embryo tillbaka, speciellt eftersom vi fick en dotter genom IVF för ca två år sen, därför trodde de inte att det skulle bli några problem eftersom det funkat innan. Dock behövde jag göra två behandlingar + ett FET däremellan innan våran dotter blev till och denna gången gjorde jag två FET innan och en behandling nu när denna blev till, så tredje gången gillt är nog våran melodi och båda är färska så det tycker nog min kropp bättre om.

    Fick ni ett eller två tillbaks?

  • bonzo
    Vi fick tillbaka ett. Det var två som befruktades (av 9 ägg) och det andra kastade de. Det var för dåligt för att frysas tydligen. Många av äggen var omogna eftersom de satte in ägglossningsprutan för tidigt. De borde ha låtit mig spruta några dagar till med menopur.
    Tycker att de kunde ha satt in båda eftersom de inte var tipp topp men de har ju som policy att bara återföra ett i taget.
    Som tur är verkar ju vårt lilla embryo fastnat i alla fall.

    Underlivet känns riktigt skört efter allt progesteron. Har ont vid sex och vill inte att mannen ska komma så långt in då det gör jätte ont. Känns som att han kommer emot något , kanske livmodertappen.  Får säga till doktorn att vara försiktig

    Vilken tur att färskförsöken fungerar för er! Eftersom ni har en dotter redan kanske tvillingar hade blivit lite för mycket på en gång.

    Fick ni vänta länge på behandling ? Eller är det en privat klinik ? Har hört att Göteborg har långa köer.
  • Maria123

    Eftersom vi fick vårt dotter genom ett kommunalt sjukhus, eller vad det heter, fick vi nu söka oss privat, så då var det bara en månads väntetid, det blev lite längre eftersom det var jul emellan och sen tog det lite tid innan jag fick börja eftersom jag precis passerat mensen.

  • Maria123

    Jaha, då ska man på det obligatoriska 8 veckors ultraljudet imorgon då, kommer ihåg det från förra gången, en liten liten plutt som såg ut som en pyttig människa, inte större än en cm men med ett hjärta som slog, hoppas på samma resultat imorgon. Spännande!

  • Maria123

    Hittade en annan tråd som det var lite mer fart i och såg att du var med där också, så vi ses där istället!

Svar på tråden Andra barnet i november genom IVF