• Embla

    Hurra, jag presterar!

    Jag har också börjat scrappa igen efter nästan 10 månaders total inspirations- och orkeslöshet. Jag har gjort fem sidor på två veckor, vilket är mycket med tanke på att min totala summa LO:s ligger på ca 35 st (jag har hållt på i fem år, men det mesta jag gör är inte rena LO:s, utan mer dekorera "vanliga" fotoalbum. Jag tycker att scrappa alla foton blir för mycket, så jag gör det bara med foton som är speciella på något sätt.).

    Idag gjorde jag också mitt första alter-projekt någonsin, en ficka för att samla alla bokmärken (jag gör sådana som jag laminerar) på ett och samma ställe.

    Foton kommer, ska leta rätt på kameran...

  • Embla


    Ett grattiskort till en tvååring. Jag är ingen fotograf, så bilderna lämnar en del övrigt att önska.


    LO i 12x12


    LO i 8x8


    Fickan för bokmärken. Det blommiga pappret är öppet längst upp.
  • Embla
    YezzCorner skrev 2011-04-08 23:57:38 följande:
    Tjusigt! Kul att du delade med dig.  Måste säga att jag beundrar din energi och kreativitet, själv kan jag inte scrappa om jag inte gör det i Photoshop, jag har inget som helst tålamod att sitta och klippa och klistra. Jag är för mycket perfektionist för att det ska duga, haha. Lustigt nog gäller detta bara MINA alster, andras imponerar på mig. Jaja. Jag är inte som alla andra, haha!
    Jag har "lightscrappat" ett par bilder utan att göra en full layout av dem, de som finns i det här inlägget: (försökte först ladda upp men de är för stora, och dessutom blir det fult eftersom de är genomskinliga, och det ser ut som svart bakgrund då..)

    yezzcorner.wordpress.com/2011/04/05/ur-mitt-f.../
    Kolla gärna runt för det finns mer "lightscrappat".
    Och jag tycker att scrappa digitalt inte alls har samma tjusning (även om det blir snyggt).  Att klippa och klistra är själva grejen.Flört

    Jag har precis fått Photoshop av en snäll släkting, så jag har precis börjat nosa på de möjligheter som finna.

    Det där med perfektionism känner jag igen. Jag syr medeltids-/fantasydräkter och broderar och dekorerar gärna rikligt (som bälterna på min bild). Jag vet varenda litet misstag på mina alster och stör mig på dem, men andras åstakommanden imponeras jag alltid av även om det är lite snett. Jag har min väninna som "kontrollant", jag håller upp vad det nu är jag jobbar på och frågar henne om hon ser misstaget. Säger hon nej kan jag låta det vara eftersom jag då vet att ingen kommer att se det när projektet väl är klart (fast jag stör mig fortfarande, jag har fått jobba på att kunna låta det vara).
Svar på tråden Hurra, jag presterar!