Inlägg från: annalena81 |Visa alla inlägg
  • annalena81

    Allt om Prag! :)

    Jag ÄLSKAR denna stad fullkomligen!!! Har varit där 2 ggr ( 2 år i rad) och planerar en resa även i år! Shoppingen är underbar, så skänt att man kan gå överallt dvs allt är nära varandra. God mat och billigt framförallt!!!!
    ta inte en taxi från flygplatsen utan buss och tunnelbana (taxi koster 250 kr om jag minns rätt och det andra typ 7 kr... Bra att köpa 4 dagars kort på tunnelbana och spårvag om man ska åka lite...
    Finns ett badhus ca 20 min utanför stan (med spårvagnen) med utomhusbad, jätte härligt!
    Affärerna har öppet läääänge (22:00) och det finns en jätte stot galleria som är ca 5 våningar (det övre planet är bara restaurtanger)
    Ja, vad kan jag mer säga..... underbar stad!!!! JAg gjorde av med 6000 kr på en weekend men då shoppade jag ;MASSOR till mig barnen å min man....
    Hoppas ni får en underbar resa!!!

  • annalena81

    Gallerian heter palladium och nu är det bokat och klart för mig och min man :O)
    Vi åker 18-21 juni och har kommit över JÄTTE billig resa. Flyg från arlanda och hotell centralt under 4000 kr för oss båda... YES!!! Längtar SÅ tills vi åker och hoppas på toppen väder så vi kan åka och sola och bada:O)

Svar på tråden Allt om Prag! :)