Inlägg från: Spartacus |Visa alla inlägg
  • Spartacus

    Någon mer som hoppas få syskon 2014 eller -15?

    har letat med lykta efter en sån här tråd! får man vara med?

    min man har gått från OM till NÄR och nu säger han ett 3e absolut är på tapeten när jag fått körkort och avslutat utbildning *lycka*

    är 29 år gammal och har en flicka född -08 och en pojke -10.

    jag tycker det var för snävt mellan dom två, det skapade ångest och dåligt samvete att inte räcka till och alltid vara trött och sur.

    så nu ser jag fram emot att skaffa en bebis när den yngsta hunnit bli ca 4, det tror jag blir bättre på många sätt! 
    Hoppas går ju

    Ni som pluggar, hur har ni valt att göra? En del av mig funderar på att börja försöka innan utbildningen avslutas, våren 2013. Tänker på att man kanske borde hunnit skaffa jobb också men sen vet man ju aldrig om man vare sig får jobb ELLER blir gravid direkt :-/ hur tänker ni andra?

    kul att våga ventilera lite!
                 

  • Spartacus

    sasso78: Hej! Vet hur det är med skeptiska karlar :-/ Vad säger han då? vilka orsaker har han? Är det att han är nöjd med 2 barn och känner sig färdig?

    Jag visste inte säkert att jag ville ha många barn... efter det andra var inte alls säker, för det var tufft! Det är en känsla som växer sig allt starkare, att man inte är "klar" och att det ju faktiskt inte är så lätt att slå till när man är 40...

    Min man har mer hakat på än något annat... man får övertyga honom lite men så är han när det gäller det mesta, han är inte så initiativrik :-P
         

  • Spartacus
    sasso78 skrev 2012-09-27 20:21:56 följande:
    Jag tror han är nöjd med de 2 vi har. Sen är det så tätt mellan dem (11 mån. och 2 veckor) så det är varit så intensivt och jobbigt på många sätt, all tid har gått till barnen och vi har väl inte hunnit med oss själva riktigt. Så han känner nog att just nu orkar vi inte fler. Sen vill han att jag ska ha fast anställning (är timanställd nu) först och jobba ihop en bra FP, det har han väl rätt i förstås. Om jag får ett fast jobb och jobbar nåt år kanske han ändrar sig, hoppas det. Jag vill inte ha bebis NU men om 2 ½ år typ. Är ju lite till åren (34) så så länge till  kan vi ju inte vänta!

    ok :-/ jag hoppas han ändrar sig då! min erfarenhet är dock att det ju kan vända över några dagar bara, när dom sitter och minns, har en positivt period eller får träffa en nyfödd

    såg nu att jag skrev att jag skulle gå ut skolan 2013, det ska vara 2014! längtade lite för starkt där!

    ena dan känner jag att allt ska vara ordnat och på plats inför nästa... våra första 2 kom med 2 år emellan och det tyckte JAG var tight! var deppad och sliten med andra barnet så det har tagit lång tid att komma över det. så till stor del därför jag vill vänta tills det känns sådär "perfekt" vilket det förstås kanske aldrig kommer göra

    först skulle jag ha gjort färdigt utbildning, fått fast tjänst och körkort, sen skulle jag ha körkort och sommarjobb, nu lutar det åtminstone åt att jag ska ha ett körkort

    pratade lite mer allvarligt med mannen igår och han verkar var på ungefär samma bana... att börja om ca 1 år. nu undrar jag hur man ska kunna vänta?

                
  • Spartacus
    Stumpan84 skrev 2012-09-27 21:38:01 följande:
    Nuuuu har planerna ändrats! Vi ska börja direkt! Lyckan är total! Vi ansåg att fanns ingen större anledning egentligen att vänta! Lyckan sprider sig i hela min kropp! Jag ska få en liten sötnos till! Äntligen ska min familj bli hel!! 

    grattis! vad kul!
  • Spartacus
    3way skrev 2012-09-27 22:32:52 följande:
    Hej på er.
     Här är en som ni, längtar innerligt att bli gravid igen men vill helst vänta och nåot/några år mellan barnen. Har nu en dotter som snart fyller  1år. Graviditeten var underbar, förlossningen snabb och smärtfri trots helt utan smärtlindring, vill göra om och om igen !   Men det tog oss flera år att bli gravida och fick använda mig av hormoner kommer vi till slut fram till. Jag är 23 han 28 bor i Hjo.

    Han vill göra en ny knodd nu, jag vill vänta, använder inte oss av några p-medel då jag ändå knappt kan bli gravid på naturlig väg. Så vem vet, ett "mirakel" bebis hade inte varit fel de heller".
    Jag är tyvär arbetslös för tillfället och om jag inte får något jobb när Viola (min dotter) är 1,6år får vi nog ändå tänka på att göra ett syskon då mitt SGI kommer vara samma som nu.

    De var lite kort om mig.
    Trevlig kväll alla.

     

    Hej!

    Vad härligt att din kille peppar för ett syskon så snart! Sen så är det ju du som står för stor del av jobbet efter befruktningen så...

    Det här med jobb är vi många som funderar på... Samtidigt så växer dom inte på träd, tänk om man tvingas vänta väldigt länge? :-/ min man har ju jobb och sen så blir det föräldraförsäkring och så har man barnbidrag, så det GÅR ju, det har gått tidigare...

    Jag skulle känna mig så nedrig också om jag slängde mig in på ett jobb och blev gravid direkt. Man kan ju bli gravid även om man inte försöker iofs men det känns inte som man får bästa relationen med nya arbetskamrater kanske

    Vi får fortsätta klura lite till!           
  • Spartacus
    MrsB skrev 2012-09-29 08:43:06 följande:
    Vi skulle ha haft nr4 nu i november men livet ville annorlunda och fick mf i v 6 och hypotyros på köpet, äter mediciner  nu och bebisverkstaden öppnas inte förrens jag ätit klart och det kanske blir eventuellt slutet av NÄSTA år..
    Är ju redan 35+ så känns som tiden rinner iväg för oss helt enkelt och kanske får nöja oss med tre  helt enkelt, men sen hör man vissa som e 40+ med deras första m.m. jaja tiden får utvisa.
    beklagar!

    då blir det nog ungefär samtidigt som vi börjar försöka nästa år

    35 är väl ingen ålder? min mamma fick min lillebror när hon var 36-37 som barn nr 4,
    hon hade det inte svårare än vad hon haft när hon var 25 som jag förstått det.

    håll motivationen uppe! jag tror att ni kommer få er efterlängtade 4 jag.         
  • Spartacus
    MrsB skrev 2012-09-29 10:00:33 följande:
    vi har haft LÄTT att bli gravida alla gångerna 
    jag har varit gravid eller om man säger plussat SEX gånger inom ramen av FEM år.
    Men har fött FYRA barn men har TRE hos mig
    Våran ängla pojk var en sen abort pga av grava missbildningar i njurarna med NOLL livsduglighet i v 19+
     

    blev du upprörd?

    beklagar sorgen över er pojke! Förstår att önskan om ett barn kanske bara blir ännu starkare när 
    det inte gick vägen sist

    själv är jag snart 30 och har ingen aning om jag har lätt eller svårt att bli gravid,
    mina 2 barn har inte varit grundligt planerade men såklart väldigt önskade... 

    och som sagt, jag är 30 idag och var 26 sist, får ta det som det kommer eller glädjas vid att jag redan har 2 fantastiska barn! man vet ju aldrig hur det blir...

                 
  • Spartacus
    MrsB skrev 2012-09-29 13:50:08 följande:
    nääee

    ok tänkte det var bäst att fråga, det var så många versaler så då tänkte jag att du tyckte jag var fräck eller så..
    men gott, då vet jag!

    jag hoppas verkligen ni får erat efterlängtade fjärde (eller femte) barn...

    känns det även för dig helt jätteirriterande att behöva vänta så länge med att försöka när man VET vad man vill?       
  • Spartacus
    FridaKarin skrev 2012-09-29 20:55:34 följande:
    Min son är 14  månader och vi planerar att få nästa barn 14-15. Jag och sambon är sugna redan nu men eftersom att jag gått tillbaka till mina studier igen så är jag klar vintern 2014. Och då känner vi att jag så få ett jobb sen blir det lillesyskon i familjen =)

    tänker du också skaffa jobb innan ni börjar försöka alltså? jag funderar på att börja INNAN eftersom det känns märkligt att gå till jobb och bli gravid direkt :-/ sen måste man väl jobba i minst 9 månader för att få förhöjd SGI, där går ju ett år till innan ev barn  

    går som du ut skolan 2014, fast på våren (läkarsekreterare).
     vad läser du?
  • Spartacus
    3way skrev 2012-09-29 22:40:46 följande:
    Tycker det är jobbigt/tråkigt att jag troligvis bara kommer vara gravid en  max två ggr till i livet, samt föda barn  bar en eller två ggr till. Fundrerar starkt på att läsa till barnmorska när jag blir stor.
    det är tråkigt att säga STOPP som ett för evigt

    jag tror aldrig jag kommer kunna göra det....
    mer som PAUS
  • Spartacus
    FridaKarin skrev 2012-09-30 18:18:02 följande:
    Spännande. Jag läser till arbetsterapeut Jag trivs verkligen i skolan och längtar till jobb. Men är såå sugen på ett syskon nu.

    Men det får vänta. Vill ha arbete pga ekonomin. Min sgi är ganska låg nu. Jag har inte lust att leva snålt ett år till ;) Vi har klarat oss väldigt bra men det är ju lite tråkigt.

    ok! ja, det är också ett yrke jag spanat in

    min sgi är botten men jag har inte så höga krav ärligt talat,

    inte mycket sämre än vid studier!      

    sen så känns det som att det inte är så lätt att få en fast tjänst osv.

    en får se hur man känner om ett år!   
  • Spartacus
    Gweny skrev 2012-09-30 22:04:16 följande:
    Är väl dock lite nervös just att mina barn nu är 5 och 8 år och det kommer bli så många år sedan man gick igenom förlossning senast. undrar just hur allt kommer gå. Man har ju hört om det går många år imellan att det då ska påminna om 1a förlossningen, ganska tufft igen.... men är väl olika kan jag tro. men lite orolig är jag, Man blir ju inte yngre heller.
    kanske rent fysiskt, men du har ju ändå erfarenheten av 2 förlossningar jag tycker det var en jäkla skillnad med nr 2 när jag visste "Mina rättigheter" och inte lät mig hunsas med

    ska du också vänta 1 år? vilka anledningar har ni?

    jag tänkte se till att jag klarar av utbildningen t om våren 2014, och funderar jag på att börja försöka nästa vinter, vid jul nyår där kanske? jag måste ju orkar göra praktik 8 veckor sen :-P    

    egentligen borde man väl vänta på jobb men det känns ju aldrig som ett säkert kort ändå och lyckas man med det, hur länge väntar man när man fått jobbet för att itne vara fräck mot chefen? eller får förhöjd sgi. då blir det ju typ 3 år från nu!! och ajg som är sugen nu  
  • Spartacus
    millli01 skrev 2012-10-01 21:11:00 följande:
    Här har ni en till blivande läkarsekreterare! Jag är färdig juni 2013, så året därpå har vi planerat att få en bebis :) Har en på 10 månader nu.
    men hej!

    vad fuskigt att du är klar snart

    ska du försöka bli gravid FÖRE eller efter du fått jobb?
  • Spartacus
    millli01 skrev 2012-10-03 19:47:34 följande:
    Efter vore väl det smartaste eftersom jag vill ha högre föräldrapenning än lägstanivån, men ibland är det hjärtat och inte hjärnan som får bestämma så vi får se. Men nu  satsar jag på att få jobb först när jag gått ur skolan =)
    hehe, ja, det är svårt att vara smart alla gånger...

    jag tror INTE vi kommer kunna hålla oss så länge,
    nästa vinter får det fasiken bli av!

    ska skaffa körkort innan, resten får lösa sig under föräldraledighet och därefter... egentligen känns det ganska bra att plugga och vara gravid samtidigt (om det blir så) men är ju lite orolig för hur praktikveckorna ska gå då man inte vet hur man kommer må... menmen, det löser sig nog!

    nu ber jag 1 år att bara rasa förbi!  samtidigt har ajg ju 2 små och försöker njuta av deras steg framåt också... det går säkert fort!        
  • Spartacus
    AngelandDevil - Börjar försöka tidig höst 2013 (runt september)
    3 barns mamma84 - Börjar försöka runt augusti 2012
    millli01 - Börjar försöka 2013
    Annnie - Börjar försöka sommaren/hösten 2013
    3way - börjar tidigast april 2013
    LokesMammi - börjar maj/juni 2013

    Junies mamma - börjar senast hösten 2013 (förhoppningsvis)
    Spartacus- börjar hösten/vintern 2013 
  • Spartacus
    3 barns mamma84 skrev 2012-10-06 21:03:55 följande:
    Hej!
    Nu är det BIM dagen men det kan ara BIM imorgon.
    Hur som hällst så ingen fröken röd ännu.
    Blir ett gravtest slutet a veckan då mensen brukar komma på BIM+ dagarna.
    Illamåände nidis misstänker jag och så nerös om mensen skulle komma och häla på.    
    håller tummar och tår!
  • Spartacus

    min kropp skriker efter befruktning och ägglosningen är en ren plåga varje månad

    turligt nog bromsar hjärnan lite... är uppe i studier som slutförs först nästa vår så jag får allt hålla mig MINST tills nästa vinter...    sen så ska jag ta körkort nu och har 2 på 2,5 och 4,5 som är rätt intensiva just nu så att ge minst lite tid att växa upp är nog också vettigt.

    fan vad jag hatar vettigt!!  

Svar på tråden Någon mer som hoppas få syskon 2014 eller -15?