Inlägg från: Purpurbräcka |Visa alla inlägg
  • Purpurbräcka

    Grannarna röker, luktar massa inne hos mig :( Hjälp!!

    Hallonbarn skrev 2011-04-03 12:51:07 följande:
    Det kommer ju tyvärr inte in via ventelationen heller utan bakom ett fast byggt skåg/gaderob. Jag har för sökt att täta upp till med ett påslakan men det hjälper inte och nu luktar alla mina jackor och skor  Å jag har ingen balkong så kan inte vädra mina kläder heller :( fan! 

    Är medlem i hyresgästföreningen ska dra iväg ett mail till dom genast.  
    Hm, påslakan är ju inte så täta... Kanske silvertejp kan funka lite bättre?

    Tills vidare alltså. Självklart är det hyresvärdens sak att se till att huset är byggt så att inte rök kan sipra in från en lägenhet till en annan. Fortsätt tjata!
  • Purpurbräcka
    Hallonbarn skrev 2011-04-03 13:01:49 följande:
    Jo silvertjep hade ju varit det bästa men springan mellan vägg och skåpet är på ca 7-10 cm. Vet inte hur jag ska fästa tejpen. Kanske finns bredare tejp??
    Klipp upp några plastpåsar och tejpa längs kanterna! Tejpa sedan ovanpå plasten (Jag tror att en tunn plastpåse släpper igenom en del lukt också, även om den är lufttät.)!
    Hallonbarn skrev 2011-04-03 13:11:00 följande:
    Jo du har alldels rätt, cirkelationen av luft i lägenheten är super kass och jag får ofta torrhosta av att det inte finns luft. Jag har två ventiler i min lägnhet (30 kvm) en på toa och en i duschen. Jag har toa på ena sidan lägnheten och duschrum på andra sidan lägenheten. Ventelationen i duschen är rätt kass, fungerar nog inte. Den på toa suger ut luft. 

    Ventelationen i fönstrena är öppna (Fönstrena är två år) så där borde det komma luft in.

    Men bakom klädskåpet så finns det ju ingen ventelation eller vattenrör (vad jag vet, ser) hur kan det komma in där?? Väggen bakom går till mitt andra klädskåp. Så lukten kommer alltså från grannen över mig. Hur kan det gå till? Äckligt är det i vart fall. :( 
    Utsug i våtutrymmena bör man ha. Värden borde nog kolla ventilen i duschrummet.

    Med tanke på att du har dusch och toa i olika rum så gissar jag att det är ett rätt gammalt hus. De kan ju ha sina små personligheter...

    Hoppas att det löser sig!
Svar på tråden Grannarna röker, luktar massa inne hos mig :( Hjälp!!