• AnnaK

    Hur ofta ammar ni ert 8-9 veckors bebis?

    Tycker jag ammar ofta...

  • Svar på tråden Hur ofta ammar ni ert 8-9 veckors bebis?
  • AnnaK

    ok, jag ammar varannan timme, tyckte det var ofta men det kanske är normalt...

  • IsaCMoJs

    Jätteolika! Ibland varannan och ibland var tredje och sedan blir det 4 gånger mellan 21-07.00

  • Kickan35

    Jag ammar ca var tredje timme eller ca 7-8 gånger per dygn, (den senaste veckan) och min tjej är 9 veckor idag.  Tycker själv att det känns sällan, men hon vill inte äta oftare och hon följer sin kurva.
    Och det är klart att det varierar dag till dag, ibland oftare och ibland mer sällan.
    Vi har oftast ett amningstillfälle på natten nu, och det är toppen!

    Tack förretsen för frågan? Har just funderat kring detta och hade tänkt starta en tråd själv, men nu behövs det ju inte Glad.

  • merenwen

    I den åldern var det varannan timme oftast. Och det är det fortfarande, vid 5 månader. Glad

  • Tangent

    Min pojke ammades varje eller varannan timme när han var så liten. På kvällen oftare än så. Tror att det möjligen kunde gå tre timmar emellan på natten.

  • phoennah

    Vid den åldern var det allt mellan 3 ggr per timma till 1 gång varannan timma - mycket sällan gick det tre timmar innan nästa amning (och då bara nattetid). Idag (3 mån) är det en gång i timman till en gång varannan timma. Dygnet runt.

  • Prick

    var tredje-fjärde timme. Väcker min lilla efter fyra timmar (på dagen) för jag har märkt att hon gärna sover låånga pass på dagen, men sen blir det kortare på natten. Genom att väcka henne efter fyra timmar (max) kan vi få sova mellan 22.30 och 03.00. Skönt!!

    Med första barnet ammade jag fyra-sex ggr per dygn vid denna ålder. Vi sov redan från sex veckor från 22-05. Men jag verkar ha fått barn med stora sömnbehov!! 

  • Melly

    I den åldern så ammade jag allt ifrån flera gånger i timmen till att det gick ett par timmar mellan amningarna. På kvällarna så var det ofta maratontuttning flera timmar i sträck

  • phoennah
    Melly skrev 2011-04-04 17:23:33 följande:
    På kvällarna så var det ofta maratontuttning flera timmar i sträck
    Ja haha. Äta, somna med tutten i mun och snuttar massor i en timma. Så upptäcker jag att ungen plötsligt tar djupa  klunkar i några minuter, utan att vakna, och snuttar sedan vidare i sömnen en timma till. Sådana tillfällen är jag glad över att jag har en partner som kan hämta mat och dryck. :) Det händer fortfarande, men mycket mer sällan.
Svar på tråden Hur ofta ammar ni ert 8-9 veckors bebis?