• Kelsson1

    Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

    Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

    Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

  • Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

    strössel: Härligt att du har mycket att göra, tiden går fortare. Lite spännande med sista progesterondagen? Det går bra ska du se men åtminstone för mig är det lite pirrigt när jag idag har första dagen utan progesteron...

  • Kelsson1

    Just det glömde berätta att pratade med BM Östermalm o fick tid till 2/5 istället för 10/5 så nu känns det mycket bättre! Ska ta ut en semestardag den dagen o ta det lungt på förmiddagen, gå på UL före lunch, luncha med maken o därefter på inskrivning! Kan det bli bättre?

  • Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 17:29:05 följande:
    Just det glömde berätta att pratade med BM Östermalm o fick tid till 2/5 istället för 10/5 så nu känns det mycket bättre! Ska ta ut en semestardag den dagen o ta det lungt på förmiddagen, gå på UL före lunch, luncha med maken o därefter på inskrivning! Kan det bli bättre?
    Låter som en toppendag . Jag funderar också på att ta flexledigt hela torsdagen när de tär dags för KUB på fm. Oavsett resultat så kan det vara skönt vara ledig efteråt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

    Kelsson: Förstår om det är pirrigt för dig, vi vågade inte riskera nåt den här gången. Det kommer gå så bra för dig det har jag bestämt Skrattande för mig spelar det ingen roll med progesteron nu för nu gör den ingen nytta för mig då moderkakan har tagit över. Skönt att du fick en tidigare tid på mvc !

  • Kelsson1

    strössel: Hade nog varit lite mindre pirrigt om jag också haft crinone lite längre. Har oroat mig för jag har haft rätt ont i magen nu efter jobbet, men det kan ju vara gaserna också...

  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 18:55:33 följande:
    strössel: Hade nog varit lite mindre pirrigt om jag också haft crinone lite längre. Har oroat mig för jag har haft rätt ont i magen nu efter jobbet, men det kan ju vara gaserna också...
    Ja det kan vara gaser, jag har ibland magkatarr och om man har stressat så kan man oxå få lite ont i magen. Det är mycket som händer i kroppen när man är gravid med Skrattande det kommer gå så bra ska du se !
  • Aurora1979

    Kelsson och Strössel: Skönt att slippa progesteron nu! Har ju inte tagit ngt extra alls men det ser ju ut att funka ändå.

    Jis: Åh jag hade oxå tyckt det var jobbigt att vara på semester med illamående och bila. Tänkte på det i morse när vi åt frukost att om vi lyckats första försöket så hade jag varit i samma grav.vecka som jag är i nu på vår semester i December. Hade aldrig fixat att gå in i matsalen med all lukt och mat.... så i efterhand är jag rätt glad att jag inte var gravid på den semester. ;)

    Kelsson: Bra att du fick en lite tidigare tid iaf! =)

    Märkligt är det förresten att varken jag eller maken har behövt ta ledigt från jobb pga våra IVF-behandlingar (förutom ÄP)?! Jag jobbar bara nätter och har lyckats få eftermiddagstider hela tiden och maken jobbar skift och har haft tur att inte jobbat dessa tider heller så han har varit med på allt! =)

  • Jis

    Aurora, än är dofter ok, men snart är det nog inte det :) Jag har världens bästa jobb m världens bästa chef så jag får gå på alla läkarbesök på betald arbetstid! Sånt uppskattas ( å dessutom får jag tillbaka pengarna för både medicin och läkarkostader :))

  • Aurora1979

    Jis: Jag är mest känslig mot lukter, kaffe är hemskt!! ;)  Jag som normalt sett älskar kaffelukt! :P Gå i mataffärer är en pina. Kan äta det mesta så länge det inte luktar om det. haha... 

    Låter som en toppenarbetsgivare det!

  • strössel
    Jis skrev 2011-04-08 19:43:08 följande:
    Aurora, än är dofter ok, men snart är det nog inte det :) Jag har världens bästa jobb m världens bästa chef så jag får gå på alla läkarbesök på betald arbetstid! Sånt uppskattas ( å dessutom får jag tillbaka pengarna för både medicin och läkarkostader :))
    Jis det får vi med på mitt jobb hur bra som helst , synd det inte gäller tandläkare oxå !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011