• EnLitenFlicka

    Min dotter spyr samma tid varje natt! Snälla hjälp någon.

    Min dotter är 2 år och en tjej med drag ,i men ett bra tag nu har hon tappat all ork hon kräks nämligen på nätterna och något är fel. Jag tycker så synd om henne. Hon är blek och börjar bli väldigt smal!

    Har någon varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Min dotter spyr samma tid varje natt! Snälla hjälp någon.
  • Annelie 76

    Har ingen liknande erfarenhet men gå till doktorn med henne! Ge dig inte heller förrän de undersökt henne ordentligt. Börjar hon bli medtagen av det hela så är det riktigt allvarligt.

    Jag hade dessutom testat med att hon får sova lite mer sittandes och kanske dricka Gaviscon eller nåt det sista hon gör innan hon lägger sig. Gaviscon lägger sig som ett lock över magsäcken och förhindrar sura uppstötningar. Har hon problem med övre magmunnen så borde detta hjälpa.

  • Zis

    Hej!

    Hur länge har det pågått?
    Om det inte är en ihållande magsjuka så är det kanske en allergi eller något som ni måste kolla upp.
    Det är nog inte normalt att kräkas varje natt i upp till en vecka/mer om det som sagt inte är någon ihållande magsjuka.
    Jag tycker att du ska ringa till läkarn idag så att de får titta på henne, det är viktigt så att hon får må bättre.
    Hur mår hon på dagarna?

  • Zis

    Jag tänkte också att hon kan ha problem med övre magmunnen!
    men gå först till doktorn och kolla så de kan titta ordentligt.
    Kram!

  • EnLitenFlicka

    Vi har varit hos läkare flera gånger de har testat allergi mm.
     Detta har pågått i några månader med avbrott, nu har hon dock börjat bli påverkad.Hon är slö på dagarna och får vara hemma från dagis, för tillfället är vi på dag 7-8 någonstans i kräkdagar.

    Hon fick tid hos läkare på mån men jag måste ha svar för hon orkar ju inte hålla på såhär.
    Hon dricker mycket men bara vatten något annat vill hon inte ha. Hon äter små grejer under dagen....tp rån ett bett på skorpa, halv banan mm =(

  • Suri

    Googla cykliska kräkningar och kolla om det stämmer in på din dotter.

  • EnLitenFlicka

    Visst gör det det. Hon har även diarre och har haft det två senaste dagarna nu... Undrar hur poppis det är att lägga fram egna förslag till utredande läkare....

  • sebbeman

    Låter ju som att ni inte ska vänta på tiden ni har, åk in akut nu istället....stackarn hoppas hon piggnar till snart

  • Tygtiiger

    Har ni varit hos barnläkare eller på vårdcentral?

    Om kräkningarna ökar på sig och brukar komma när hon sover eller efter vila så ska ni ta kontakt med en barnklinik - åk in en vardagsförmiddag till akuten om ni har möjlighet, bättre chanser till grundlig undersökning i lugn och ro då jämfört med att trilla in en kväll eller helg. Mår hon illa innan hon kräks eller kommer det bara hux flux?


    Krupke, we've got problems of our own!
  • EnLitenFlicka

    Vi har varit på barnmed men läkarna förstår ingenting vad som händer. Kräkningarna kommer bara rätt som det är utan förvarning.. hon kan ju inte vara ensam om detta någon måste ju varrt med om något liknande. Vi är fruktansvärt oroliga nu eftersom hon inte är  den pigga lilla tjejen vi är vana vid!

Svar på tråden Min dotter spyr samma tid varje natt! Snälla hjälp någon.