Inlägg från: Anonym (Känner igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner igen)

    Hur arbetar man egentligen med sig själv?

    Anonym skrev 2011-04-24 17:30:23 följande:

    Ja, det är lätt att ge upp när ingen "hittar någonting".

    Ett exempel på när jag fått ångest i en stressituation är när jag bestämt mig för att arrangera fest och allting ska ordnas inför det. I just det fallet var mina sambos inblandade direkt och indirekt alla som skulle komma. Jag vill så gärna att det ska bli bra, så alla blir nöjda, glada och har det trevligt.

    Men oftast har jag ångest av ingen anledning alls. Jag bara vaknar med skiten.


    Jag känner igen mig i dig.

    Situationen med festen tillexempel. Men jag lärde mig att tänka om för ett tag sedan runt vissa saker. Till exempel så är en fest något som är roligt!! Då får man ännu mer ångest för att man har ångest. Men jag lärde mig att jag blandade ofta ihop ångest med förväntan. Så jag började tänka ?nej jag har inte ångest nu, jag är förväntansfull?, för det är ju en positiv lite pirrig känsla.

    Sedan den där tomma äckliga ångesten man kan vakna med på morgonen, ja det är en annan sak. Jag vet inte hur jag gör, men jag har börjat acceptera och tänka att det är ok.... det gör inget om det är en lite sämre dag. Och då släpper det lite faktiskt. Ljus och mörker gör att vi får en balans i livet. Och ingen går fri från smärta. Den här hetsiga jakten på ?lycka? tror jag bara leder till att fler är olyckliga. Förut var det ok även om det va lite eländigt. Nu är det inte det. Nu ska allt sånt ?botas? på en gång!!

    Kram tills dig.
Svar på tråden Hur arbetar man egentligen med sig själv?