• Anonym (^^)

    Jordnära?? Hur är man då?

    Min ganska nya kille säger hela tiden att han gillar mig för att jag är en "sån jordnära person".
    Pratar han med någon om mig, hur det går, säger han "det går jättebra, hon är så jordnära"

    Alltid detta jordnära.
    Haha, och jag förstår inte vad han menar med det. Hur är en jordnära person? Det första jag tänker på är jordnära = tråkig.

  • Svar på tråden Jordnära?? Hur är man då?
  • zygoma girl

    Tja, lite tråkiga vibbar får jag också men det tycker antagligen inte killen.

    En jordnära person är för mig någon som saknar visioner men jag tror mer han menar att du itne är så kräsen av dig utan är typen som "gillar läget" ungefär. I vilket fall använder han ju det som något positivt så det är det du ska ta till dig av!

  • Anonym

    Balanserad person med fötterna på jorden, trygg men inte som i tråkig. Någon som ändrar sig när tillräckliga mängder med fakta presenterats, och inte på grund av känsloargument eller övertalning. Så väljer jag att tolka det.

    När min diplomatiska chef ringer och påstår att jag är lämplig till ett uppdrag på grund av att jag är den mest jordnära hon kan komma på, så kan jag räkna med något i stil med mission impossible.
    Om jag faktiskt är jordnära eller bara väldigt lättlurad låter jag vara osagt, men med tiden har jag mer och mer förstått att det nog handlar om det senare.

  • Livisu

    Balanserad, klok, krånglar inte till en massa. Vet rätt och är inte vimsig, drömmande, svävande i det blå osv. utan helt enkelt en som står med båda fötterna på jorden och vet var hon står. Positivt, inte tråkigt!

  • Anonym
    zygoma girl skrev 2011-04-30 13:02:06 följande:
    Tja, lite tråkiga vibbar får jag också men det tycker antagligen inte killen.

    En jordnära person är för mig någon som saknar visioner men jag tror mer han menar att du itne är så kräsen av dig utan är typen som "gillar läget" ungefär. I vilket fall använder han ju det som något positivt så det är det du ska ta till dig av!
    Tänker att du inte vet vad "jordnära" står för. Man kan självklart både vara jordnära och ha visioner!
    Dock kanske visionerna inte är några fantasimonster utan i stället mera realistiska till sin karaktär.
  • kvinna 34

    verklighetsföranklad, och svävar inte på rosa moln.... 

  • Guten

    En jordnära person är en person som står med båda fötterna på jorden . Hen blir inte märkvärdig vid framgångar , utan är vanlig och enkel i alla lägen . Hen är också okomplicerad .

  • Davidddd

    Många som svarat att jordnära är som att ha båda fötterna på jorden. Är det inte ett lika klyschigt utryck som jordnära och betyder exakt damma sak, så hjälper den här frågan så mycket. Vad innebär det då att ha båda fötterna på jorden?

  • Anonym (Loppan)

    De flesta människor blir mer jordnära med tiden - ju äldre de blir.

    Du finner fler jordnära 80-åringar än 18-åringar, om vi säger så.

    Att vara jordnära är enligt mig bara positivt.

  • Anonym (Loppan)
    Davidddd skrev 2016-02-10 23:07:44 följande:

    Många som svarat att jordnära är som att ha båda fötterna på jorden. Är det inte ett lika klyschigt utryck som jordnära och betyder exakt damma sak, så hjälper den här frågan så mycket. Vad innebär det då att ha båda fötterna på jorden?


    Man är oftast väldigt enkel, pragmatisk och rationell.
Svar på tråden Jordnära?? Hur är man då?