Inlägg från: principessan |Visa alla inlägg
  • principessan

    Hjärntumör hos små barn...

    Har ditt barn haft det eller någon du känner? Vad fanns det för orsak att misstänka det? Vad för symptom?

  • Svar på tråden Hjärntumör hos små barn...
  • principessan

    Har redan googlat... Undrar om någon har erfarenhet av det som jag kan prata med och fråga.

  • principessan

    Tack löver2! Min är så liten än.. 1.5 år så svårt att veta...

  • principessan

    Hur det upptäcktes, vad det var som fick dem att söka vård?

  • principessan

    Epilepsiliknande anfall, dålig balans och oförklarligt gnällig vissa stunder, känns som att nått inte stämmer...

  • principessan

    Hon kan ramla typ bakåt utan nått slags störmoment och har epilepsianfall utan skakningar. Hon svimmar alltså av.

  • principessan
    Isalel skrev 2011-05-07 21:54:33 följande:
    Att barn i den åldern är klumpiga när dom står och går är ju inget konstigt, men vet inte om det är det du menar med att hon ramlar bakåt?
    Om hon haft epilepsianfall, har ni inte då någon läkare ni kan rådfråga om du känner dig orolig? Tänkte om det är konstaterat epilepsi kanske ni har någon speciell kontakt?
    Jo hon har varit på EEG men det visade inget. Hon ska gå en gång till snart och på en annan undersökning. Men när jag googlat och läst lite själv är det hjärntumör som kommer upp. Har frågat hennes läkare. Men han tror inte att det är det. Ska fråga igen när hon ska på undersökningen. Men ville veta vad andra barn har haft för symptom.

    Har också slätat över det med att hon varit klumpig. Men nu har även dagis kommenterat det och det känns inte riktigt som hon bara är klumpig... 
  • principessan
    nilorak skrev 2011-05-07 22:03:17 följande:
    Min dotter fick sämre balans, tillslut kröp hon bara. Klättrade aldrig upp i tex soffan. Vi upplevde henne som stel. Tumören upptäcktes när hon var 1 år och 9månader. Hennes fontanell hade ej vuxit ihop och det var pga det som hon inte var illamående. Idag är hon sju år och har hunnit få ett återfall. Huvudomfånget är inte lika stort än som det var när det upptäcktes.
    Stel i kroppen, alltså inte så rörlig, eller? Hur lång tid tog det från att hon fick dålig balans tills att hon började krypa? 
    Hoppas allt går fint för din tjej i fortsättningen!  
  • principessan
    Isalel skrev 2011-05-07 22:03:36 följande:
    Då förstår jag. Hoppas du får bra bemötande då när du ska tillbaks till läkaren så att du känner att allt som kan undersökas blir undersökt. Lycka till!
    Tack.
  • principessan
    Kråkan7 skrev 2011-05-07 22:27:55 följande:
    hm...jo...min pojke undersöktes för hjärntumör med datortomografi först... symtom var ep anfall (som syntes lite på EEG) mycket dålig balans (gick som om han var full) "lealös" ..."spagettiben", lite svag o mager. Gick sent, vid 2 års ålder. I övrigt frisk unge. Och det var inte cancer. Hoppas ni har en bra läkare/neurolog som jobbar för er. Det är jobbigt med ovissheten.
    har han ep?
Svar på tråden Hjärntumör hos små barn...