Inlägg från: Helena 78 |Visa alla inlägg
  • Helena 78

    Smyckestillverkning

    Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

  • Svar på tråden Smyckestillverkning
  • Helena 78

    Hej tjejer! Allt bra i dag? Jag var inte inne på hela dagen i går, pga migrän, men nu är jag fit for fight igenGlad... men vart har alla min tidigare skrivna inlägg tagit vägen? 


    MuSiCLoVeR skrev 2011-10-04 08:05:41 följande:
    Då säger vi lyx och romantik Glad Har vi en deadline?

    Ahaa...är det ngn  tunnare sort, för man ser den knappt på bilden Glad

    Den gruppen har jag inte hört talas om...ska kolla upp det..

    Jag har köpt så mkt att jag skulle kunna göra smycken varje dag i månader Tyst 

    Råångest pga det. Skäms          
    Ja, slangen är bara 1,5 mm så den är tunn Glad
    hannadesign skrev 2011-10-04 08:09:10 följande:
    Ska vi säga tisdag om en vecka?
    hannadesign skrev 2011-10-04 08:05:16 följande:
    Ang  tematävlingarna så kan vi ta en vecka att knåpa ihop något, sedan laddar alla upp bilderna i sina gallerier och därefter startar vi en omröstningstråd där man kan rösta en vecka. Den som får flest röster får hitta på nytt tema. Vad tror ni om det?
    Ska smycket vara klart på tisdag? Det låter helt okej för mig...

     
  • Helena 78
    hannadesign skrev 2011-10-05 12:00:15 följande:
    Igår blev det ett halsband ihopknåpat. Ska på möte på jobbet idag och efter det tänkte jag slinka in i pärlbutiken i stan. Vill ha ny inspiration och material.
    Så underbart att bo nära en pärlbutik... men risken är väl att man skulle bli ruinerad Drömmer.
    Senaste tiden har jag köpt på mig så mycket pärlor, så jag vet inte vad jag ska göra av allt! Har så mycket idéer om vad jag vill göra, men kommer liksom aldrig till skott...
    Kan gå upp & sätta mig i pysselrummet, med massor av idéer, men sen sitter jag bara & plockar med pärlorna för jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. 
  • Helena 78
    Momat skrev 2011-10-05 14:26:55 följande:
    Helena 78 skrev 2011-10-05 14:22:13 följande:
    Så underbart att bo nära en pärlbutik... men risken är väl att man skulle bli ruinerad Drömmer.
    Senaste tiden har jag köpt på mig så mycket pärlor, så jag vet inte vad jag ska göra av allt! Har så mycket idéer om vad jag vill göra, men kommer liksom aldrig till skott...
    Kan gå upp & sätta mig i pysselrummet, med massor av idéer, men sen sitter jag bara & plockar med pärlorna för jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. 
    När jag har total inspirationsbrist, så brukar jag bläddra i andras bilder på nätet eller så, och bestämmer mig för en modells smycke, t.ex. ett armband i en viss teknik, och så "tvingar" jag mig själv att göra ett sånt för att komma igång. Oftast lossnar inspirationen då och helt plötsligt kommer jag på vad jag ska laga sen! Ibland gör jag inte ens klart det smycke jag "tvingat" mig till att göra, utan börjar direkt med det jag fått inspiration till. Men det kanske inte funkar för alla.
    hannadesign skrev 2011-10-05 17:09:09 följande:
    Det gör jag också, kollar på andras bilder mellan varven men just nu så hjälper inte det. Det blev inget besök i pärlbutiken. Fick en släng av snålhet. Som mammaledig blir det inte mycket över direkt. Men jag fick bra besked på jobbet iallafall om vissa saker så jag är glad ändå.
    Men jag har inspiration... det svåra för mig just nu är att få det från bilden jag har i huvudet till ett färdigt smycke. Det går bara inte! Prestationsångest kanske??
  • Helena 78
    Moniqe1979 skrev 2011-10-05 20:25:39 följande:
    vet inte om man får tipsa om event som detta men chansar. på lördag kommer flera av sveriges smyckestillbehörs butiker finnas tillgängliga på best western hotell i täby straxt utanför sthlm. www.parltraff.se/archives/670  mellan kl 10 och 18 stängt för lunch mellan 13-14.

    har INGEN personlig vinning i att tipsa om detta men kommer själv halvt shoppa ihjäl mig där
    Skulle vara så roligt att fara... men tyvärr bor jag några mil för långt bort! Närmare bestämt ca 90 mil Tungan ute
  • Helena 78
    Moniqe1979 skrev 2011-10-05 20:32:22 följande:
    pyssel mamam iofs kommer det finnas folk där från sveriges alla hörn men de som deltar i själva pärlträffen (som jag) bokade ju sina platser redan i våras. men tänkte kanske någon sthlmare läser här oxå.
    Jo, det vet jag... men jag har aldrig nån möjlighet att fara på såna saker, hur gärna jag än hade velat. 
  • Helena 78
    hannadesign skrev 2011-10-06 12:22:38 följande:
    Det lossnade lite idag när jag var iväg och pärlade med tjejerna. Skönt att komma igång igen.

     


    Snyggt hannadesign {#emotions_dlg.flower}. Jag hoppas det lossnar för mig åxå snart.
    Armbandet i lila gillade jag massor Glad
    Amor Vincit Omnia - Kärleken övervinner allt
  • Helena 78
    kamomillmilla skrev 2011-10-06 12:04:39 följande:
    Har ni som säljer registrerat er som egen företagare? Håller själv på att öppna en webshop och är lite osäker på hur jag ska göra Obestämd
    Jag har inte företag, utan än så länge gör jag det bara på hobbynivå.
    Amor Vincit Omnia - Kärleken övervinner allt
  • Helena 78

    I dag har jag rensat bland pärlorna... & gjort dottern mycket glad Skrattande. Det jag inte ville ha kvar gav jag till henne, så hon fick en trevlig överraskning när hon kom hem från skolan Glad.

    Dessutom fick jag 3 pärlpaket med posten i dag... det var en massa roliga saker, bl a urverk till klockor, stansbara fingerringar, pärlor, mellandelar, hängen, öglepinnar mm.

    I morgon är jag ensam hemma & då SKA jag få gjort några smycken... 


    Amor Vincit Omnia - Kärleken övervinner allt
Svar på tråden Smyckestillverkning