Inlägg från: Soso N |Visa alla inlägg
  • Soso N

    Varför ha mobilen på bordet under middag?!

    Har samma problem med en vän.. Vi träffas sällan, och jag får alltid höra att jag är dålig på det. Men, när vi väl träffas är det ett evigt messande och minst två samtal. Jag kan vara mitt uppe i något viktigt och känsligt för mig, ett problem som jag behöver hjälp med, när telefonen piper och hon börjar skratta och messa tillbaka. I början så hon "vänta, måste svara", men nu är det knäpptyst. Ska tilläggas att hon är singel utan barn, så det är aldrig något akut utan bara skvaller från andra. Helt galet

  • Soso N
    lia76 skrev 2011-05-23 10:44:32 följande:
    De är ju beroendeframkallande de där små leksakerna...
    Håller med om att det är ytters irriterande... Men som sagt... ett beroende, och beroenden är svåra att bli av med
    Hon kan nog låta bli, beroende är hon inte. När hon jobbar måste hon ha den i ett skåp, då går det alldeles utmärkt att inte titta på 8 timmar. Är själv smått beroende av min telefon, men skulle aldrig få för mig att tokmessa när en vän är ledsen och behöver stöd, eller när man träffas varannan månad för en 2-timmarsfika.
  • Soso N
    ajmaj skrev 2011-05-23 10:59:54 följande:
    Du har rätt i att jag borde ta upp det - jag är bara så jävla feg...
    Samma här, är lika feg då jag bara tystnar och låter henne hålla på. Men samtidigt känner jag, vad är meningen med att jag säger till? Hon har ju märkt att jag blir irriterad, men tycker tydligen inte att det är nåt att bry sig om. Kan inte tvinga folk att lyssna på mig. Därför umgås jag mindre med henne istället för att bråka om det
Svar på tråden Varför ha mobilen på bordet under middag?!