• Julstjärnan

    Tamråtta, är jag allergisk???

    Jag förstår inte här! Jag har testats för allergi mot råttor och det visar ingenting. När jag har vår råtta ute och den råkar riva på min hand så får jag ett litet nässelutslag där som kliar som bara den, det är bara på händerna, ingen annanstans. Jag har ingen klåda i ögon, näsa, inga rinnande ögon, ingen rinande näsa, inga nysningar, ingen nästäppa, inga symtom förutom att det på händern blir nässelutslag där den rivit.  Måste detta vara allergi eller är det huden som reagerar utan att jag är allergisk? Jag har ingen allergi mot något annan så det verkar konstigt.

  • Svar på tråden Tamråtta, är jag allergisk???
  • riboflavin

    Det låter som en helt normal inflammationsrespons (som kroppen i princip alltid reagerar med när huden går sönder) Jga reagerar också på samma sätt. Om det är jobbigt så se till att ha på dig heltäckande kläder.

    Det behöver inte på något sätt ha samband med allergi. 

  • rebelli

    Samma här också, får även samma reaktion av typ kattungar och jag är inte allergisk heller. Går över ganska snabbt för mig, tills nästa dag eller efter ett par timmar. Håller med de ovanskrivande, det har nog mer med djurets vassa kanter att göra än med djuret.

Svar på tråden Tamråtta, är jag allergisk???