• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • olivian

Jag köpte också bebiskläder igår! Knatade ner till stan för att titta och klämma lite och sluta känna mig som en förövare för att jag faktiskt tittar på bebiskläder till mitt eget barn :P

Mammakläder blir det dock inte än på ett tag. Ogillar att ha byxor och tycker inte det verkar finnas så stort utbud av vackra mammakläder. Tror jag kommer sy mycket själv till både mig och bebis. :)

Angående det sista du skrev: samma här, haha! Råkade klämma på en av mina förut så älskade bananer idag innan frukost och ve o fasa, den var mjuk. Blev så äcklad att jag var tvungen att kasta upp lite. Eftersom jag jobbar på mataffär med frukt och grönt blev det en ganska jobbig dag. Jag stuntade helt enkelt i vår bananhylla och lät andra ta hand om den, trots att det är mitt ansvar. Vill inte bli påkommen som gravid för att jag spyr på grund av en banan X-)

Coriander skrev 2011-07-20 23:27:40 följande:
    Idag har jag shoppat mammakläder! Fick nog av att gå runt på stan med uppknäppta jeans... så jag slog till och köpte på rea två par mammajeans för 14 Euro!! Hade i vanliga fall kostat 40€/par. Sen hittade jag också mammaBH för 7€, som jag kan ha nu de närmaste dagarna, så jag slipper gå omkring i de tajta push-up BH:arna som gör sk*tont att ha på sig. 

Och något för bebben blev det också. Har för flera år sedan redan sagt, att när jag väl har barn vill jag ha en digital febertermometer som man mäter feber med från örat eller pannan. Och så hittade jag en sådan på rea för 12€! Den har garanti i 3år också, vilket kan ju vara bra... =)

Idag har det inte varit någon som helst tvekan på ifall jag är gravid eller inte. Har varit så trött, svullen, irriterad, haft ont i alla leder och fötter av 1 timmes (!) shopping. Hungern har varit enorm hela dagen. Jag är inte sugen på något alls, men vet att jag måste äta, eftersom illamåendet släpper då. Eller jo, jag var sugen på sushi, men tänkte att jag skulle beställa det imorgon istället. Konstigt nog är jag inte alls sugen på sötsaker, läsk eller annat onyttigt. Får knappt i mig något sådant. Allt jag vill äta är färska grönsaker och riktig mat. Kan inte få nog av iskallt vatten!! Jag som annars inte kan gå in i en mataffär utan att ha med mig en godispåse! Min man är nog den mest förvånade av oss två när det gäller det.... han trodde aldrig att jag någon gång skulle kunna komma hem utan en massa godis Tungan ute 
  • faceprimer

jag har också fått någon grej för jordnötsringar, kan äta hur mycket som helst... jag är såå sugen på det, helt sjukt. men somsagt, allt godis jag älskade så mycketi nnan, som choklad, - snickers bland annat,  är jag inte sugen på alls nu, eller lite, men inte i samma utsträckning som innan, nu är det surt och salt som jag gillar... mums!! ska be sambon åka o köpa lite jordnötsringar och cashew nötter till mig, nyttig som jag är

• WonderfulWord

haft sånna kramper idag i magen, inte bebismagen utan valiga herregud...stackars min son som har fått gå omkring och vara tyst och lämna mamma ifred...jag hoppas att det inte är likadant imorgon e helt slut efter detta..

• SaraA

Imorgon går jag in i vecka 8 :) ännu en ny vecka. Längtar till vecka 12 så man kan känna sig lite lugnare. Vi åker dock till turkiet i 2 veckor när jag är i vecka 12+1 så då kommer dom veckorna där efter gå fort:)

• Kim J

Är det inte så att surt/salt är pojke å sött är flicka? I så fall blir det många pojkar i den här tråden!

• Kim J

Min förra graviditet slutade jag äta smågodis helt som är min stor last i vanliga fall. Istället åt jag 2-3 HELA citroner om dagen. Ut kom en pojk! Haha, hur har det vart för er som har fler? :)

• Kim J

Ps. Det är mycket salt här med :) sitter med kinamat i knät å turkisk peppar på bordet. å eftersom vi alla är i typ v. 7 (?!) så är det förhoppningsvis bara något kroppen behöver å inte så att vi bara producerar en massa pojkar! men d vore ju kul!

• olivian
    Kim J skrev 2011-07-21 20:31:17 följande:
    Är det inte så att surt/salt är pojke å sött är flicka? I så fall blir det många pojkar i den här tråden!
    Åh, jag är helt galen i choklad! Jag tror att jag har en liten tösabit i magen!

Fast häromdagen blev jag så vansinnigt sugen på Max cheeseburgare med fanta och pommes att jag gick en 50 min lång promenad dit och hem för att få det. Kom hem med en avslagen dricka, kalla och osaltade pommes frites men en ganska god hamburgare iaf. Det där borde ju räknas som saltsug ändå ;)
  • enlitenbitkaka
    Kim J skrev 2011-07-21 20:31:17 följande:
    Kan nog ligga en del i det...jag gillar inte godis i vanliga fall men med dottern kunde jag klämma i mig en enorm lösgodispåse själv. Ibland varje kväll. Jag var tvungen att ha.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)