Jag köpte också bebiskläder igår! Knatade ner till stan för att titta och klämma lite och sluta känna mig som en förövare för att jag faktiskt tittar på bebiskläder till mitt eget barn :P
Mammakläder blir det dock inte än på ett tag. Ogillar att ha byxor och tycker inte det verkar finnas så stort utbud av vackra mammakläder. Tror jag kommer sy mycket själv till både mig och bebis. :)
Angående det sista du skrev: samma här, haha! Råkade klämma på en av mina förut så älskade bananer idag innan frukost och ve o fasa, den var mjuk. Blev så äcklad att jag var tvungen att kasta upp lite. Eftersom jag jobbar på mataffär med frukt och grönt blev det en ganska jobbig dag. Jag stuntade helt enkelt i vår bananhylla och lät andra ta hand om den, trots att det är mitt ansvar. Vill inte bli påkommen som gravid för att jag spyr på grund av en banan X-)
Coriander skrev 2011-07-20 23:27:40 följande:
Idag har jag shoppat mammakläder! Fick nog av att gå runt på stan med uppknäppta jeans... så jag slog till och köpte på rea två par mammajeans för 14 Euro!! Hade i vanliga fall kostat 40€/par. Sen hittade jag också mammaBH för 7€, som jag kan ha nu de närmaste dagarna, så jag slipper gå omkring i de tajta push-up BH:arna som gör sk*tont att ha på sig.
Och något för bebben blev det också. Har för flera år sedan redan sagt, att när jag väl har barn vill jag ha en digital febertermometer som man mäter feber med från örat eller pannan. Och så hittade jag en sådan på rea för 12€! Den har garanti i 3år också, vilket kan ju vara bra... =)
Idag har det inte varit någon som helst tvekan på ifall jag är gravid eller inte. Har varit så trött, svullen, irriterad, haft ont i alla leder och fötter av 1 timmes (!) shopping. Hungern har varit enorm hela dagen. Jag är inte sugen på något alls, men vet att jag måste äta, eftersom illamåendet släpper då. Eller jo, jag var sugen på sushi, men tänkte att jag skulle beställa det imorgon istället. Konstigt nog är jag inte alls sugen på sötsaker, läsk eller annat onyttigt. Får knappt i mig något sådant. Allt jag vill äta är färska grönsaker och riktig mat. Kan inte få nog av iskallt vatten!! Jag som annars inte kan gå in i en mataffär utan att ha med mig en godispåse! Min man är nog den mest förvånade av oss två när det gäller det.... han trodde aldrig att jag någon gång skulle kunna komma hem utan en massa godis