• Linda5

    Vilka yrken ger 60 000:-.

    Har följt lite ekonomitrådar och i flera av dem så skriver folk att de får ut 40-70 tusen i månaden. Vilka yrken har man då? 70-tusen ut är ju
    ca: 140 000 före skatt. Förstår att kanske en har det men i familjer där bägge tjänar detta blir jag fundersam.

  • Svar på tråden Vilka yrken ger 60 000:-.
  • firewoman

    Jag jobbar heltid som civilingenjör och konsultar vid sidan om. Som konsult har jag ca 1300 kr/h och minst tre timmars betalt även för jobb som är kortare. Beroende på hur många timmar jag jobbar extra varje månad kan lönen snabbt hoppa upp och bli hyfsat hög. Eftersom jag har barn försöker jag begränsa konsultandet och ligger sällan över 40 000 kr per månad i "extrapengar" (naturligtvis har jag dessutom även min min ordinarie lön som civilingenjör varje månad).

    70 000 kr ut i månaden har jag nog inte haft, men runt 50 000 ut är inget ovanligt.

  • Snärtan

    Jag tjänar strax över 80 tusen/månad, är "Finance Director" på ett internationellt företag. Har en handfull vänner som ligger runt 100-150 tusen per månad de är: Pilot, Kommunikationsdirektör, CFO's och konsulter (IT). 

  • Argo
    Linda5 skrev 2011-07-16 09:30:36 följande:
    Fasat det har stått "vi får ut innan skatt" och då låter det väldigt högt med 70000:- tycker jag.
    Ja?

    Vilken del av "Vi får ut INNAN skatt ..." är det som missförstås?

    70.000 innan skatt på två personer är inget märkvärdigt. Det är två löner på 35.000 i månaden, det. Det är det många som klarar.

    *om man gift sig med rätt person*
  • Aimbert är här
    Linda5 skrev 2011-07-16 09:30:36 följande:
    Fasat det har stått "vi får ut innan skatt" och då låter det väldigt högt med 70000:- tycker jag.
    Ja, då är det ju brutto, alltså innan skatt. Då är det inget konstigt.

    Bland jurister, läkare och högre chefer är det ingen ovanlig lön. Som affärsjurist kan man som exempel tjäna över 70TKR/månad efter fyra år på vissa byråer.
  • Linda5

    Ursäkta blev vist lite rörigt men jag letade upp en tråd som jag hade läst.
    Så här stod det:

    "60 000 kr netto samt hyresintäkt på 6000 kr i mån men det är ju skattepliktigt."

  • Argo
    Linda5 skrev 2011-07-18 18:25:50 följande:
    Ursäkta blev vist lite rörigt men jag letade upp en tråd som jag hade läst.
    Så här stod det:

    "60 000 kr netto samt hyresintäkt på 6000 kr i mån men det är ju skattepliktigt."
    Jaha, 60000 netto. På en eller två personer?

    Antingen är det två personer som vardera har 44.000 i månaden (inte helt ovanligt bland främst vissa tjänstemannayrken) eller så är det en person som tjänar ca 110.000 i månaden (kan hände det med).
  • dollarcash

    Hej!
    Ville bara säga att jag tjänar 3 miljoner dollar i månaden.
    Jag jobbar som bär plockar, jag har även ett eget litet stånd där jag själv säljer mina bär.

    Helt oket tycker jag, funderar på att utöka till kantareller också.

    Mvh 

  • Px3
    dollarcash skrev 2014-02-07 00:33:44 följande:
    Hej!

    Ville bara säga att jag tjänar 3 miljoner dollar i månaden.

    Jag jobbar som bär plockar, jag har även ett eget litet stånd där jag själv säljer mina bär.

    Helt oket tycker jag, funderar på att utöka till kantareller också.

    Mvh 



    Då är det alltså dig jag brukar köpa smultron av utanför ICA? Guldtänder, mockajacka och jeans med fransar? Jag har hört att det är feta marginaler på kottar också.
  • gbgumman

    Jag tror också att många jämför olika saker. Före skatt är 60000kr inge ovanlig (inte vanligt heller)
    60000 ihop efter skatt inge ovanligt heller
    60000 ihop innan skatt mycket vanligt.

  • camus

    Jag arbetar för den blygsamma ersättningen 65 000 kr/månad före skatt och är väl närmast ett lågavlönat hjon i dessa sammanhang.

  • Michael 310

    Om jag jobbar 1 vecka övertid så får jag ca 75-80000 utbetalt, lite beroende på växelkursen för nok. jobbar på oljeplattform i norge som roughneck.

  • villintevara annatän anonym

    min vd drog in 140 000 i månaden före skatt på förra jobbet, numera enligt honom själv bara 60 000 iaf som ingångslön för två år sedan.
    (filantrop?)
    han påstår att han nu vid 51 års ålder går i pension tjänar mer än på att jobba..

    olika falla ödets lotter...

Svar på tråden Vilka yrken ger 60 000:-.