• Kickan90

    Väntar barn i Helsingborg, BF 2012

    Då vi ska flytta till helsingborg så tänkte jag göra en ny tråd om vi som väntar barn 2012.


    Oavsett om vi är unga eller "gamla", väntar första barnet eller om de är fjärde barnet alla är välkomna att skriva som ska ha barn år 2012 Glad


    Här kan vi prata om våra funderingar kring: Graviditeten, förlossningen, våra känslor, andra frågor eller bara snacka lite "skit" ^^

    Tänkte att vi även kunde fixa några träffar då vi kan bada, fika, shoppa m.m.
    Kan ju alltid vara kul sätt att träffa nya kompisar, Men det är såklart inget måste för dom som vill vara lite anonyma.

  • Svar på tråden Väntar barn i Helsingborg, BF 2012
  • Kickan90

    Själv så har jag BF den 26 januari 2012 och det är våran första bebisGlad
    har haft en riktigt jobbig början med illamående osv, men jag hoppas att det börjar gå över snart, äter medicin mot graviditets illamående för att inte må illa.

  • Kickan90
    Loiize skrev 2011-07-20 22:49:46 följande:
    Här hoppar jag in..

    Väntar även vi vårt första -spännande!

    Är lite osäker på bf då jag inte hade regelbunden mens men mellan den 3-10 mars tror vi.

    Bor ni i Helsingborg nu eller är ni på väg hit?     
    okej, vi fick bf från familjeliv och sjukhuset säger att de kan stämma ^^
    hade inte heller regelbunden mens men de gick på första försöket.

    Just nu så bor vi hos våra föräldrar och ska få hjälp att hitta en ny lägenhet i hbg området.
  • Kickan90
    Pamper skrev 2011-07-21 00:17:57 följande:
    hej hbgare här, bf ca 31 januari m första
    vad kul : ) då har vi bf ganska nära.

    ----------------------------------

    är det någon utav er som ska kolla könet på eran bebis senare vid v.20?? =)
    vi vill gärna ha reda på det ^^ 
  • Kickan90

    vi gör det för att vi ska kunna förvarna våra bekanta vilka grejor vi ska hämta x)
    sen är jag så sugen på att se det nu första gången och allt ^^

    och om det är en flicka måste vi komma på någon namn som fastnar xD har bara pojknamn just nu, tycker de behövs fler pågar till min släkt sen är jag väldigt pojkaktig också ^^

  • Kickan90
    knassi skrev 2011-07-24 14:47:25 följande:
    Hej!

    Jag ska flytta ner till Helsingborg i höst, och har beräknad födsel 22/12.Första barnet.
    En fråga! Har ni några tips på barnmorskemottagningar i stan? Kommer bo centralt i Helsingborg.
    Ja det finns Oliven, Mammakulan (privat) och Najaden som jag vet om ^^ 
    Båda ska ligga centralt, själv valde jag Najaden, den verkar väldigt populär så ring om du vill ha någon tid vid just ett datum xD
  • Kickan90
    Pamper skrev 2011-07-27 17:47:12 följande:
    jag går hos margareta på mammakulan, äldre men trevlig har iofs bara träffat henne 2ggr hittills =)
    Kickan90 skrev 2011-07-22 21:58:30 följande:
    vi gör det för att vi ska kunna förvarna våra bekanta vilka grejor vi ska hämta x)
    sen är jag så sugen på att se det nu första gången och allt ^^

    och om det är en flicka måste vi komma på någon namn som fastnar xD har bara pojknamn just nu, tycker de behövs fler pågar till min släkt sen är jag väldigt pojkaktig också ^^
    din bild..... har du redan gjort RUL? hur var det osv? ville de inte säga könet till dig då eller de kunde inte se?

    jag väntar tålmodigt på min kallelse.....bör väl komma 14 dagar innan... såå NU om 2-3 veckor =)
    okkej, jag har fått se min bebis i v7 när jag blev inlagd via vul och fick se den i v14 på sjukhuset också.
    dom frågade om jag ville se den på ul då : ) men jag ville inte veta något kön vill inte se det förrän runt v20.

    ska få en kallelse senare vid v.18 om ul.

    vad är rul? 
  • Kickan90

    Jag har inte gjort något rul x)
    har mått riktigt dåligt och haft vätskebrist osv pga att jag har kräkts en massa.
    så när jag kom in på sjukhuset och skulle bli inlagd så gjorde dom även ett vul och fick bild på det då :) 

  • Kickan90

    snart börjar man närma sig till rutinultraljudet :D
    då ska vi se vad bebisen har för kön ;) är så nyfiken på att se vilken söting det är inne i magen<3


    fick även se det idag för ett tidigt ul inför nevrologen och allt såg mycket bra ut : )


    pappan är riktigt stolt och satt med ett stort smile hela dagen åh visade stolt upp bilden som vi fick med oss ^^

  • Kickan90
    Pamper skrev 2011-08-11 13:11:15 följande:
    Har nu fått tid till RUL den 1 september..... känns som en evighet tills dess..... men men =)

    fick idag även mam nappen från www.facebook.com/MAMbaby gilla sidan o fyll sedan i forumuläret på vänstra sidan FÅ EN GRATIS NAPP

    Kan varmt rekomendera ett mamma set i skön ekologisk bomull från ellos
    www.ellos.se/dv/1-Set/Vertbaudet/_/N-h24Z1z13...

    glöm inte att googla fram ev. rabattkoder från ellos innan  ni skickar er beställning ;)
    fina saker : )

    men jag använder mina leggins och mjukisbrallor har lite kläder jag får utav bekanta som är för små för dom då jag har en kroppsform än dom.


    sen är jag en riktig fryskylling så känns olönt att köpa en massa kläder just nu och dessutom när magen inte är mega mega stor ;) fungerar ju att låna pojkvännens kläder ^^ tur med en lång kille x)

Svar på tråden Väntar barn i Helsingborg, BF 2012