• Altezza

    Vårbebisar Uddevalla 2012!

    Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!

  • Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!
  • diggiz

    Jag är 33 så precis i ålder för att bli erbjuden kub-test. Är just nu beräknad till ca 30 mars. Har inte bokat ul ännu utan räknar med att få göra det när jag är på kub. Det är om två veckor. Är nu i mitten på v 11 så ligger lite efter dig.

  • Altezza

    Annabeca: kan förstå att du är orolig. Jag har haft turen att inte behöva gå igenom missfall.Men för varje graviditet har min oro ökat. Särskilt denna gången då jag har en nära vän som råkat ut för ma, det var helt nytt för mig. Men jag får snällt vänta i några veckor.

    Diggiz: Hur går det med din rygg?

  • diggiz

    Ryggen är oj ibland men andra stunder kan jag knappt stödja på höger ben. Blir tokig. Men de som finns runt mig hjälper till med allt och kollegorna säger åt mig så fort jag lyfter och stoppar mig. Så det funkar.

    Har insett idag att nu börjar magen synas som gravidmage. Känns ju tidigt men det är väl olika. Vill dölja några veckor till tills kuben är gjord.

  • Altezza

    Samma här, magen syns. Men jag kör på med stora tröjor och tunikor i svart Idag vågade jag håret så fokus hamnar upp till Ska nämligen hålla  i två lektioner idag, å står man där framme så blir man ju lite uttittad  Fast jag vet inte hur jag ska kunna dölja detta i 6 veckor till Förvånad

    Jobbigt det dära med ryggen då det påverkar ganska mycket! Gott att du har goa arbetskamrater

    Jag är för det mesta trött som en gnu. Igår la jag mig kvart i 8!!!!!!! Helt galet, men jag sov 10 timmar och gicvk upp kl 6 imorse pigg

  • Annabeca

    Katniss: jag trodde man blev lugnare med tvåan och trean, men det tillhör väl att vara nojig. Igår ringde jag till mvc och berättade hur orolig jag är så jag fick komma idag på ul, allt såg jätte fint ut och nu känner jag mig nästan barnslig som vart så rädd. Fick med mig tre fina bilder också:D Min mage syns jätte mkt, alla ser att jag är gravid, hur är det med er ?

  • diggiz

    Jag är ju några veckor efter dig, Annabeca, så det är inte så att alla ser det. Men visst putar det lite. Beställde ett mammaklädset idag som såg så mysigt ut. Ska recensera det sen så får ni veta hur det är. Byxor topp och luvtröja. På lördag ska jag troligen till Gbg på lite shopping.

    Jag är också sådär trött. Lägger mig tidigt men sover inte så bra. Vet inte om det är ryggen som väcker mig kanske... Vaknar från halv ett och framåt och fem låg jag klarvaken en stund. Mobilsurfade lite innan jag kunde somna och sova till 6.15. Tur då att man sover ensam... Fast jag sover bättre när sambon är hemma (han är tyvärr borta några veckor i sträck denna gång...),

    Dags att avsluta dagen nu... 

  • Altezza

    Är hemma idag, med kraftig huvudvärk. Fick det på jobbet igår och höll på hela natten. Alvedon hjälpte en liten stund, sen kom det tillbaka Det är mycket på jobbet just nu och antar att det beror på stress. Men i och med graviditeten, känner jag mig totalt orkeslös. Har legat i soffan hela dagen. Förhoppningsvis blir det ett bra möte på måndag, för att kunna lösa min arbetssituation.

    Känner mig inte alls gravid för tillfället, bara miserabel Går nog å bäddar ner mig igen.

  • diggiz

    Vad är det med din arbetssituation som är jobbigt? Har jag missat något? Själv har jag nästan bestämt mig för att berätta för eleverna på tisdag och föräldrarna samma kväll. Lika bra nät vi nu har föräldramöte då det ändå börjat synas.

    Ska sitta barnvakt ikväll hos grannen. Hoppas det blir mysigt.

  • Altezza

    Inget du har missat. Har bara inte berättat Jag har en tufft schema. Jag är anställd som fritidspedagog, men nästan all min planering går åt till att planera och förbereda lektioner under skoltid, då jag har lektioner själv. Jag har haft önskemål om att få undervisa i bild, och det får jag Jag har bild med 5-6:an och 3:an. Bilden är inget problem alls då jag kan ämnet och kursplanen, så jag kan hjälpa eleverna att nå målen. Men när jag plötsligt ska ha 5-6:an i musik som  jag inte alls kan blev det besvärligt. Kollat kursplanen och inser att jag inte kan hjälpa barnen med de målen! För mig blir läget att jag först ska hitta bra material att använda och sen lära mig det. Jag spelar inga instrument eller sjunger frivilligt för den delen heller. Svaret jag får av klassläraren är att hon heller inte kan ämnet...Jag ska även ha dem i svenska ett pass, alltså ett till ämne att planera. Så fritids har fått stå tillbaka

    Och problemet på fritids är att jag har en grupp barn som fortfarande testar mig. Så allt detta har bara blivit för mycket! Jag orkar inte med...har lagt mig halv åtta i stort sett hela veckan...Knappt ork till min egen familj

    Igår hade jag en fruktansvärd huvudvärk, som vägrar släppa! Det hjälper med alvedon en stund, men sen kommer den tillbaka...mår dåligt.

    En arbetskamrat jag arbetar mest med ringde mig förut och var orolig för mig, hon vet ju om problemen, och vill hjälpa mig att lösa dem. Så de ska försöka få våran rektor att närvara under vårt fritidsmöte på måndag. Vet inte hur en lösning ska se ut, men nåt måste hända. Jag kommer vara hemma imorgon med.

    Ja så är läget...typ Hoppas du förstår nåt.

  • diggiz

    Förstår. Har du något ämne i din utbildning eller har du bild mer för att du är intresserad. Vissa fritidspedagoger har ju behörighet i ämnen också menar jag. Låter ju som en sanslös situation. Jag gillar att u låter ambitiös och noga med målen men det ska ju finnas rimliga möjligheter för dig också. Undervisar du så mycket måste du ha planering så det räcker. Usch vad jobbigt det låter. Hoppas att det löser sig. Kram

Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!