• VirusVarning

    Underbara nittiotalet (eller inte)

    Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

    Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

    Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

    Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

    Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

  • Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • Sandreli

    Mitt nittiotal var vita skjortor med svart väst över, svarta stretchbyxor och damiga kläder.
    (den mellersta delen)
    Det tidiga nittiotalet var det levi´s 501:or, vita skjortor, svart bomberjacka och gympaskor, alternativt viiiida "fladderbrallor", båtringade tröjor och bomberjacka.
    Slutklämmen på nittiotalet hade jag börjat köra på den stilen jag har fortfarande idag.
    Icke mer bomberjacka och fladderbyxor, alltså.

  • VirusVarning
    . Fast jag skulle aldrig mer vilja använda dom
  • Sandreli

    näeee... inte jag heller..... om det inte var på 90-tals revival- maskerad

  • riot

    åh! Underbart. Haha. Född 88 så var jag otroligt avundsjuk på mina äldre bröders tjejkompisar som var så snygga i sina tajts och långa tröjor. Dessutom hade jag själv nagellack på mina naglar, varannan lila, varannan orange. Snyggt va?
    Glöm inte dom skitsnygga namn-halsbanden som alla hade och brythjärtan. Macgyver var hjälten och Beverly Hills bäst av allt.

    Låttips: Motorisk Afasi & Filthy- 1990 nånting

    (utdrag ur texten)

    "Mitt liv var regisserat för kids som hängde i sandlådor
    i blöja, galonisar med techniclego och transformers
    slängde armbågen men började grina på mördarmovies
    men gjorde mig välförtjänt av veckopeng och lördagsgodis
    jag är skittight nu men ni har inte hört det första
    det var på den tiden jag kunde mörda för mina turtlesgubbar.

    Yo! MTV-raps Banana skids McGyver
    Fruit of the loom HB bröst och butterflyer
    palla äpplen handen på rumpan och BMX
    1990-nånting det var back in the days!"

  • polkagris

    nittitalet för mig: levis 501, var bara ett måste.
    till det gärna loafers med vita tubsockar.
    när jag gick ut på krogen var det gärna vit skjorta med en svart figursydd skinnväst.
    vinterskor: svarta boots med nitar(alla hade såna).
    och jeansen som var så högt uppdragna att hela ryggen såg ut som jätteröv.

    idolerna var ja få se nu: madonna (fortfarande) metallica, roxette, e type (slutet av nittio)

  • Sandreli

    idolerna vill jag åxå lägga till: depeche mode, paul young, captain hollywood project, enigma, kylie minogue, deelite, pebbles och snap
    (skillnad mot idag, med undantag för D.M)

  • VirusVarning

    Kikar in och *fnittar* åh vad jag minns saker

    riot - då är du lika gammal som min syster undra om hon minns samma

  • Tant Green

    Kul! Jag (36 år) och ett par andra halvpanschisar diskuterade just häromdagen att vi hoppas att vi aldrig blir bjudna på 90-talsfest för vi hade inget minne av hur man såg ut då (80-talskläder och i viss mån 70-tal har vi självklart koll på ). Vi hade väl förmodligen redan börjat gumma till oss då Men lite minns man ju när man tittar på gamla repriser av tidiga Bevvan-avsnitt....

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)