Inlägg från: PrettyinPink |Visa alla inlägg
  • PrettyinPink

    Småflickor som poserar i underkläder

    Ett franskt underklädesmärke har startat "lingerie" för småflickor 4-12 år.. Vad tycker ni, är det över gränsen eller är vi mer pryda här än i Frankrike. Själv tycker jag det är bara obehagligt att se åtta-nioåringar i BH&trosor.

    bitterblondin.se/2011/08/18/nya-franska-underkladeskampanjen-jours-apres-lunes-for-smaflickor-ok-eller-ej/

    fashionista.com/2011/08/new-french-lingerie-line-jours-apres-lunes-is-for-girls-ages-four-through-12-does-it-cross-the-line/


  • Svar på tråden Småflickor som poserar i underkläder
  • PrettyinPink
    Lillsnufflan skrev 2011-08-18 23:34:37 följande:
    1 Jag har aldrig förstått hur någon kan få för sig att sätta BH på en flicka utan bröst. Den lär ju bara åka upp? Och den fyller ju ingen som helst praktisk funktion eftersom det inte finns något att hålla på plats.

    2 Bilderna är smaklösa. Jag vill inte se småflickor i sexiga poser. Det är creepy.

    Annars var ju inte alla plagg vedervärdiga. De vita trosorna t.ex. var ju inte på något sätt stötande men på en uppsminkad tjej i den posen och med BH till blir det bara otäckt.     
    Precis - förutom BH-arna - som är heeeelt onödiga för barn som inte har bröst - så är ju underkläderna rätt OK. Det är just poserna och stylingen som är så FEL!
Svar på tråden Småflickor som poserar i underkläder