• Nicolinan

    Hyra hemstädning?

    Hur många här inne har städare som kommer hem då och då för att fixa snyggt inför helgen eller bara rent allmänt? Skulle vilja lyxa till tillvaron lite då och då känner jag.

    Vad betalar ni och för vilka tjänster?

  • Svar på tråden Hyra hemstädning?
  • Lenora

    Jag hade två städare som kom i en timme en gång i veckan mot slutet av graviditeten och i början efteråt. Hjälpte mig oerhört mycket och kan verkligen rekommendera det. 

    De dammsög, dammtorkade, diskade om det var lite disk, städade toalett och badkar och lite sådant. Dagen innan plockade jag upp runt huset om det var stökigt då de förstås inte visste precis vart allt skulle vara. Någon gång skötte de lite av strykningen om de hann med det.

    Vi betalade cirka 200kr i veckan för det och det var värt varenda krona. 

    Förut hade vi en kille som kom och klippte gräsmattan men jag har ingen aning vad vi betalade för det.

    Nu har vi bara en fönstertvättare som kommer någon gång i månaden, vi betalar cirka 40kr per gång. 

  • Nicolinan

    Wow vad billigt det låter. I mitt huvud hade jag 800-1000:-/gång som "fantasi".  Är det verkligen sådär billigt eller hade du extrem tur? Hehe. Har iallafall skickat prisförfrågan till ett företag nu!

  • Asko

    Vi bestämde oss äntligen för några veckor sedan att ta in städhjälp, det var ett jättebra beslut! Jag är höggravid och min man jobbar mycket, vi har två barn och två hundar och bor på 82kvm så det är ett helvete att hålla rent.
    Vi tog in ett lokalt bolag för en rejäl storstädning, dom var här i 8 timmar och städade i princip allt. För detta betalade vi ca 1500kr efter RUT-avdraget. Och oj vad det var värt det Skrattande 

  • Lenora
    Nicolinan skrev 2011-08-22 14:46:42 följande:
    Wow vad billigt det låter. I mitt huvud hade jag 800-1000:-/gång som "fantasi".  Är det verkligen sådär billigt eller hade du extrem tur? Hehe. Har iallafall skickat prisförfrågan till ett företag nu!
    Bor utomlands så det kanske är billigare här. Fast 1500kr för en 8 timmars städning är i samma prisklass som här. Shoppade runt mycket innan jag fick det priset, en del firmor var mer än dubbelt så dyra.  
  • gosigo

    Hej

    Jag själv bor i Göteborg och fick mitt andra barn för tre månader sedan, jag fick foglossning de 4 senaste månaderna av graviditeten vilket gjorde att jag kunde knappt tvätta, städa badrummet eller stå vid spisen jag hade så oerhört ont, eftersom jag har dessutom skolios i ryggen. Jag och min man bestämde oss för att anlita städhjälp, som skulle inkludera även tvätt och strykning. så jag kunde ägna mig åt min graviditet och vår lilla dotter som är tre år gammal.  Vi tittade på många företag men vi bestämde oss för en lokal, vi tittade bland annat på deras försäkringar om de betalade moms osv. Vi betalade 2000 kr i månaden och de kom 1 gång i veckan 2 städare som hjälpte till med städning, överallt i huset, tvätt och strykning. Vi är så nöjda att vi fortförande har städhjälp det är värt varenda krona! vi har mer tid åt att ägna oss åt vår barn åt oss själva, och jag kommer tillbaka i mig igen så småningom utan att stressa.

    Jag rekommenderar att ta hjälp när man behöver det! och anlita inga svart jobb, det skapar bara problem, dessutom det är inte rättvist att ha så laga lön, jobb är jobb, och det gynnar alla.
    Bor nu i göteborg så rekommenderar jag städfirma. www.stadi.se. De är bra och har bra priser.

    väldigt nöjd



    Mycket glad, med min familj
  • Sale

    Vi har 5 timmar var annan vecka (stort hus m. två badrum) och om man räknar på att det är fyra veckor på en månad (dvs. två gånger i månaden - vissa månader "faler" över) så betalar vi 1375 kr efter avdraget.

  • palle

    Vi har funderat på att ta in städhjälp för att få loss mer tid för oss i familjen eftersom vi jobbar mycket båda två. Trist att ställa sig och städa när man äntligen är ledig...

    Bra tråd. Fler tips på bra och prisvärda bolag i Göteborg?

  • CinnamonGirl
    Nicolinan skrev 2011-08-22 14:46:42 följande:
    Wow vad billigt det låter. I mitt huvud hade jag 800-1000:-/gång som "fantasi".  Är det verkligen sådär billigt eller hade du extrem tur? Hehe. Har iallafall skickat prisförfrågan till ett företag nu!

    Kan man ta på RUT blir det ju genast mycket billigare!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Nani83

    Jag har också städhjälp. 

    Fick höra på jobbet om nån firma i Göteborg som gör matlådor som man kan ha med sig till jobbet. Dom hade en lista på alla recept och antal kalorier per matlåda. Frågade om deras hemsida och där såg jag att dom erbjuder städhjälp också.

    Nu använder jag dom en gång i veckan, tre timmar tar dom betalt för, och då damsuger  dom min lägenhet, torkar,  dammar, tar hand om min tvätt och tvättar och byter sängkläder, sen så gör dom ca. 10 matlådor som dom lägger in i kylskåpet, och tar hand om all disk också.

    Antalet matlådor brukar variera i början var det 5 st som jag tog med mig till jobbet, men nu gör dom mer då jag brukar äta dom till som kvällsmat efter träningen och på helger. Och så gör dom en kladdkaka också =)

     För detta betalar jag endast  ca 1500 i månaden, plus kostnaden för råvarorna då.

    Jag tycker det är sjukt  värt, innan så la jag ut lika mycket på bara maten på jobbet, och då fick jag inte ett rent hem och rena sänglakan varje tisdag =)

  • Agdaa
    Nani83 skrev 2011-12-15 21:37:33 följande:
    Jag har också städhjälp. 

    Fick höra på jobbet om nån firma i Göteborg som gör matlådor som man kan ha med sig till jobbet. Dom hade en lista på alla recept och antal kalorier per matlåda. Frågade om deras hemsida och där såg jag att dom erbjuder städhjälp också.

    Nu använder jag dom en gång i veckan, tre timmar tar dom betalt för, och då damsuger  dom min lägenhet, torkar,  dammar, tar hand om min tvätt och tvättar och byter sängkläder, sen så gör dom ca. 10 matlådor som dom lägger in i kylskåpet, och tar hand om all disk också.

    Antalet matlådor brukar variera i början var det 5 st som jag tog med mig till jobbet, men nu gör dom mer då jag brukar äta dom till som kvällsmat efter träningen och på helger. Och så gör dom en kladdkaka också =)

     För detta betalar jag endast  ca 1500 i månaden, plus kostnaden för råvarorna då.

    Jag tycker det är sjukt  värt, innan så la jag ut lika mycket på bara maten på jobbet, och då fick jag inte ett rent hem och rena sänglakan varje tisdag =)
    Låter helt otroligt!
    Vad heter dom? Cool
  • Nani83
    Agdaa skrev 2012-01-13 21:56:06 följande:
    Låter helt otroligt!
    Vad heter dom? Cool
    Vitalgbg heter företaget. Ja, det är ganska otroligt, ångrar bara att jag inte börjat med det här för flera år sen. Får mer tid över till familjen nu och håller koll på vikten mycket bättre nu =)

    www.vitalgbg.se är deras hemsida. Vet att dom kör nåt erbjudande med flyers nu att man får 30% rabatt på första provstädningen, så mail och kolla med då så får du säkert samma erbjudande.
  • anton123

    Hej!

    Jag brukar ha åtminståne en städfri helg i månaden då jag anlitar städare privat. Det tycker jag funkar bra och det kostar inte heller så mycket. Vi brukar betala 250 kr per gång!lycka till

  • Florimell

    Vi har städning varannan vecka, 5 h per gång. Betalar 1500 i månaden och det är det bästa vi har gjort för vårt förhållande!

  • TwistTurn

    Har någon tips för Göteborg?

    Vi hade precis Sverige & Co (www.sverigeco.se) som utförde flyttstädning för oss för några dagar sedan. Tänkte även anlita dom för hemstädning nu.


    Stolt mamma med 2 barn!
Svar på tråden Hyra hemstädning?