Inlägg från: Hugo 326 |Visa alla inlägg
  • Hugo 326

    IKEA vitvaror? Hiss eller diss?

    Vi köpte IKEA Nutid OV9 och Nutid MWC6 mikro kombiugn och jag är missnöjd med båda. Vi har haft Whirlpool mikro, Husqvarna, Gorenje och Cylinda ugn förut. Som alltid när man ska köpa något gör man ju olika prioriteringar. När vi köpte Gorenje ugnen till stugan ville vi bara ha en enkel varmluftsugn utan finesser, den är ingen superugn men motsvarar förväntningarna vi hade.
    När vi nu skulle renovera köket hemma valde vi andra märken för diskmaskin, spishäll, kyl/frys och köksfläkt där vi hade lite högre krav. Däremot hade vi inga direkta åsikter på ugn och mikro, så där tänkte vi att det kunde funka med IKEAs (speciellt som vi skulle bygga in dem i ett IKEA högskåp). Trots att vi inte hade några speciella förväntningar har IKEAs vitvaror varit sämre än vi trott (sämre än den billiga Gorenjeugnen). De är rent av irriterande att använda.
    Om jag värmer en kopp vatten i mikron, så kör den sedan en kylfläkt i 20-30 minuter (som låter lika högt som köksfläkten). Efter två veckors användning gick lampan sönder i mikron. När vi lagar mat i ugnen, så kör även den en kylfläkt (30 minuter) efter att man har stängt av ugnen. Eftersom vi har matbordet i köket blir det väldigt störande. Att ugnen gräddar lite ojämnt i hörnen kan jag dock leva med, det ingick liksom i förväntningarna

Svar på tråden IKEA vitvaror? Hiss eller diss?