• Mijala

    Nidblödning..?

    Ja undrar lite vad det är och om ni andra fått en sådan?? Hade aldrig hört talats innan ja läste om folk här som fått de.(trallar runt i min egna värd) ja har fött barn förut å känner igen signalerna min kropp sänder ut om ja inte gått och blitt sken gravid de klart. Men igår när ja skulle lägga mej kom dw någon brunaktig sörja.. Inget kommit idag knappt en pytteskvätt.. Kan de vara de tror ni eller ärr de mens på G ?Enligt mina beräkningar ska den komma i slutet på nästa vecka men... FÖRVIRRAD...

  • Svar på tråden Nidblödning..?
  • Mumin80

    Jag har alltid fått nidblödningar (en fullgången graviditet, ett MA, en pågående graviditet). I denna omgång kom nidblödningen i v. 3+4, 5 dagar innan BIM (d.v.s. ca. 12 dagar efter ägglossningen). Blödningen varade fram till när jag skulle ha fått mens ungefär. Jag väntade med att testa till BIM+4, och plussade starkt. 

  • Mijala

    ja får helt enkelt vänta någon vecka.. kommer bli helt hispig här... känner ju i kroppen att de är nägot.. åhh dumma kropp

  • Elisabet7101

    Jag fick jättelite blod på bindan idag och när jag torkade mig jätte lite,skulle ha haft mens igår eller idag,kan det vara en nidblödning?Har ju haft alla symtom som ömmande bröst,större bröst,värk i livmodern,humörsvängningar och tom större mage.Kan jag testa mig idag eller ska jag vänta?Hur vet man om det är nidblödning?Kommer det sluta blöda isåfall eller komma väldigt lite?Hoppas verkligen det är nidblödning.

  • Plopps80

    Jag är gravid i v.5 och denna månaden fick jag en brun sörja och ljusrött blod 12 dagar innan jag plussade, det molde till i magen också...

  • Soffipropp

    Såg att den här tråden var några månader gammal. Jag har en liten fråga ang nidblödning. Förra ons för en vecka sen fick jag som en rosa flytning somnats varade ett par timmar. Har bim på sön den 2/6 och hade äl nånstans runt sön den 19/5. Har aldrig haft så förut. Tror ni det kan vara en nidblödning? Vi har försökt bli gravida sen mars 2012. Börjar bli rätt frustrerad nu när det aldrig händer något. Vi har påbörjat utredning men det går så långsamt, det händer ju ingenting inom vården.

  • mammamia78
    Soffipropp skrev 2013-05-29 21:32:50 följande:
    Såg att den här tråden var några månader gammal. Jag har en liten fråga ang nidblödning. Förra ons för en vecka sen fick jag som en rosa flytning somnats varade ett par timmar. Har bim på sön den 2/6 och hade äl nånstans runt sön den 19/5. Har aldrig haft så förut. Tror ni det kan vara en nidblödning? Vi har försökt bli gravida sen mars 2012. Börjar bli rätt frustrerad nu när det aldrig händer något. Vi har påbörjat utredning men det går så långsamt, det händer ju ingenting inom vården.
    Jag undrar över en blödning jag fick i lördags på BIM-6. Det kom som en klarröd blödning när jag gick på toa och krystade för o göra "det där ni vet" sedan kom inget mer och igår kom några få få bruna flytningar och en lite större brunaktig flytning på kvällen när jag var på toa och torkade mig. Inget annat än det.

    Kan det varit en nidblödning? brukar ha väldigt regelbunden mens och den kommer ALDRIG för tidigt och när den kommer har jag mensvärk som får mig att vilja riva ut mina inre kvinnliga organ med mina bara händer för o slippa smärtan men nu har jag lite molande bara.

    Har EXTREMT ömma bröst och är supertrött verkligen, kan somna stående nästan och jag brukar inte vara såhär trött innan mens.

    Hoppas sååå att det inte kommer någon mens nu men blödningen som kom gjorde mig väldigt fundersam och nojjig.
  • Lexiie
    mammamia78 skrev 2013-06-03 09:06:15 följande:
    Jag undrar över en blödning jag fick i lördags på BIM-6. Det kom som en klarröd blödning när jag gick på toa och krystade för o göra "det där ni vet" sedan kom inget mer och igår kom några få få bruna flytningar och en lite större brunaktig flytning på kvällen när jag var på toa och torkade mig. Inget annat än det.

    Kan det varit en nidblödning? brukar ha väldigt regelbunden mens och den kommer ALDRIG för tidigt och när den kommer har jag mensvärk som får mig att vilja riva ut mina inre kvinnliga organ med mina bara händer för o slippa smärtan men nu har jag lite molande bara.

    Har EXTREMT ömma bröst och är supertrött verkligen, kan somna stående nästan och jag brukar inte vara såhär trött innan mens.

    Hoppas sååå att det inte kommer någon mens nu men blödningen som kom gjorde mig väldigt fundersam och nojjig.
    Exakt det jag går igenom nu! Bim -6 igår klarröd blödning det håller dock i fortfarande. Känns lite som att det är mer än vanlig mens, men jag är fortfarande ovanligt trött och igår kväll gjorde mina bröst så ont att det känns som vanligt mensvärk men i brösten isället för magen! Brukar också ha sådana smärtor som du beskriver när jag har mens, dock har jag inte känt något alls den här gången. Hade en likadan blödning på bim -6 förra månaden också, tolkade det dock som mens och testade aldrig. 

    Det här är udda! Hur gick det för dig? Visade det sig att det var något där inne?  
  • Lexiie
    Mumin80 skrev 2011-09-01 10:16:59 följande:
    Jag har alltid fått nidblödningar (en fullgången graviditet, ett MA, en pågående graviditet). I denna omgång kom nidblödningen i v. 3+4, 5 dagar innan BIM (d.v.s. ca. 12 dagar efter ägglossningen). Blödningen varade fram till när jag skulle ha fått mens ungefär. Jag väntade med att testa till BIM+4, och plussade starkt. 
    Jag fick en klarröd blödning igår på bim -6 det var en likadan som förra månaden som också kom på bim -6 men jag testade aldrig för jag tänkte att det var mens. Kan du beskriva lite hur dina nid har varit? Jag har inte ont men mängden får mig tro att det är mens...
  • Smulan1974
    Plopps80 skrev 2013-04-04 21:48:23 följande:
    Jag är gravid i v.5 och denna månaden fick jag en brun sörja och ljusrött blod 12 dagar innan jag plussade, det molde till i magen också...

    Denna bruna sörja som du pratar om fick jag idag. Jag ska göra mitt test i helgen.
    Har genom gått en IVF så det kan ju vara så att det är att jag kan nu vara gravid.
    Detta är vårat första och efterlängtade barn i så fall. Vet inte vilken vecka jag är i ännu, 
    men det får jag reda på när jag gör mitt test. Har en sådan sticka hemma.
    Ömma bröst och igår hade jag molande värk i magen.
    Kan det vara så att ägget har fastnat????     
  • Lexiie
    Smulan1974 skrev 2013-09-10 13:07:46 följande:

    Denna bruna sörja som du pratar om fick jag idag. Jag ska göra mitt test i helgen.
    Har genom gått en IVF så det kan ju vara så att det är att jag kan nu vara gravid.
    Detta är vårat första och efterlängtade barn i så fall. Vet inte vilken vecka jag är i ännu, 
    men det får jag reda på när jag gör mitt test. Har en sådan sticka hemma.
    Ömma bröst och igår hade jag molande värk i magen.
    Kan det vara så att ägget har fastnat????     
    Det kan det nog vara. Det här med nid känns verkligen oklart då det är så många olika sätt det verkar se ut på... Detta är också vårat första men hade inte tänkt testa förrän nästa vecka, får se om jag håller mig borta från det tills dess :)
Svar på tråden Nidblödning..?